KONINKLIJKE GROLSCH N.V.

Gebrek aan toekomst marktsegment: Zinniz stopt

KONINKLIJKE GROLSCH N.V. PERSBERICHT

Enschede, 31 oktober 2003

GEBREK AAN TOEKOMST MARKTSEGMENT: ZINNIZ STOPT

Wegens het op dit moment ontbreken van een goed toekomstperspectief voor het marktsegment 'mixdranken en aanverwante bieren' stopt per ingang van 1 november 2003 de uitlevering van het biermerk Zinniz. Binnen dit marktsegment presteert Zinniz weliswaar concurrerend, maar de huidige omvang en het huidige toekomstperspectief van het marktsegment zijn onvoldoende interessant om door te gaan.

In tegenstelling tot het perspectief dat circa twee jaar geleden nog alom werd toegedicht aan het marktsegment 'mixdranken en aanverwante bieren', tonen diverse recente marktonder-zoeken aan, dat dit ten opzichte van de totale bier- en drankenmarkt kleine marktsegment geen verdere toekomst heeft. Merk-eigenaar Grolsch heeft dan ook besloten om niet langer te investeren in de bouw van het ruim anderhalf jaar geleden gelanceerde merk Zinniz.

Coen Thönissen, woordvoerder Grolsch: 'De nu genomen beslissing is een strategische. Ben je bereid te investeren in de bouw van een merk dat actief is in een kleine en inmiddels zelfs dalende markt? Ons antwoord is nee'.