KONINKLIJKE GROLSCH N.V.
Gebrek aan toekomst marktsegment: Zinniz stopt
KONINKLIJKE GROLSCH N.V. PERSBERICHT
Enschede, 31 oktober 2003
GEBREK AAN TOEKOMST MARKTSEGMENT: ZINNIZ STOPT
Wegens het op dit moment ontbreken van een goed toekomstperspectief
voor het marktsegment 'mixdranken en aanverwante bieren' stopt per
ingang van 1 november 2003 de uitlevering van het biermerk Zinniz.
Binnen dit marktsegment presteert Zinniz weliswaar concurrerend, maar
de huidige omvang en het huidige toekomstperspectief van het
marktsegment zijn onvoldoende interessant om door te gaan.
In tegenstelling tot het perspectief dat circa twee jaar geleden nog
alom werd toegedicht aan het marktsegment 'mixdranken en aanverwante
bieren', tonen diverse recente marktonder-zoeken aan, dat dit ten
opzichte van de totale bier- en drankenmarkt kleine marktsegment geen
verdere toekomst heeft. Merk-eigenaar Grolsch heeft dan ook besloten
om niet langer te investeren in de bouw van het ruim anderhalf jaar
geleden gelanceerde merk Zinniz.
Coen Thönissen, woordvoerder Grolsch: 'De nu genomen beslissing is een
strategische. Ben je bereid te investeren in de bouw van een merk dat
actief is in een kleine en inmiddels zelfs dalende markt? Ons antwoord
is nee'.