Wijziging spreekuur wethouders
Sinds jaar en dag houden de wethouders op maandagavond een
inloopspreekuur in het gemeentehuis voor de inwoners.
Aangezien slechts weinig bewoners hier gebruik van maken is dit een
reden dit spreekuur af te schaffen. Hiervoor in de plaats komt een
telefonisch spreekuur.
Ingaande 1 november 2003 kunt u iedere dinsdag van 08.30 tot 09.30 uur
bellen met de wethouder(s). Allerlei zaken kunnen tijdens dit
spreekuur aan de orde komen. Ook kunnen er afspraken gemaakt worden
voor een uitgebreider gesprek of bezoek op een later tijdstip.
De telefoonnummers zijn als volgt:
Wethouder A.J.J. Deuss (026) 3179 203, portefeuille Openbare
Werken/Vervoer
Wethouder J.P. Breunissen (026) 3179 204, portefeuille
Maatschappelijke Zorg
Wethouder H.C. Veraart (026) 3179 206, portefeuille Leefmilieu
Gemeenteraad
Op maandag.3 november 2003, aanvang 20.00 uur, vindt de openbare
vergadering van de gemeenteraad plaats in de raadzaal van het
gemeentehuis.
De volgende onderwerpen zullen worden besproken:
* Opening.
* Vaststelling agenda.
* Spreekrecht burgers.
* Vaststellen programmabegroting 2004.
* Vaststellen Onderwijs Huisvestingsprogramma en Overzicht 2004.
* Sluiting.
De begrotingswijzigingen liggen voor belangstellenden ter inzage en
zijn verkrijgbaar bij bureau financiën. De agenda en bijbehorende
stukken liggen ter inzage in de tervisiekamer van het gemeentehuis.
Begroting 2004
In de raadsvergadering van 3 november 2003 wordt de "nieuwe"
programmabegroting 2004 behandeld. Deze begroting vervangt het "oude"
beleidsplan. Deze gewijzigde manier van presenteren van de begroting
heeft met name ten doel om de gemeenteraad meer op hoofdlijnen te
laten besturen.
De begroting is onderverdeeld in de volgende programmas:
1. Burgers, Bestuur en Organisatie
2. Ruimte
3. Openbare Orde en Veiligheid
4. Samenleving en Economie
5. Financiën.
In deze programmas is het bestaande beleid van 2003 opgenomen,
vertaalt naar 2004 en aangevuld met politiek nieuwe wensen en een
voorstel om deze nieuwe wensen financieel af te dekken.
Met name over deze nieuwe wensen en de dekking daarvan zal in de
raadsvergadering van
3 november a.s. gesproken gaan worden.
Mochten de beraadslagingen te lang gaan duren dan zijn 5 en 10
november 2003 de reservedata waarop de beraadslagingen verder zullen
gaan.
De vergaderingen zijn openbaar. Dat betekent dat inwoners de
vergadering vanaf de publieke tribune kunnen volgen. Ook is het
mogelijk de vergadering via de radio te volgen. LIEMERSfm 105.2 zendt
in iedere geval op 3 november rechtstreeks uit vanaf het gemeentehuis.
Voor geïnteresseerden ligt er een exemplaar van de programmabegroting
2004 ter inzage op kamer 103 van het gemeentehuis. U kunt hier terecht
tijdens de reguliere openingstijden.
Vastgesteld bestemmingsplan
Burgemeester en wethouders van de gemeente Westervoort maken ingevolge
artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend, dat de
gemeenteraad in zijn vergadering van 13 oktober 2003 de gewijzigd, wat
betreft de 4^e volzin in paragraaf 1 van de toelichting, heeft
vastgesteld.
Deze partiële herziening maakt het mogelijk om de bestaande woning op
het perceel St. Anfriedlaan 4 aan de voorzijde uit te breiden.
Het bestemmingsplan ligt vanaf 30 oktober 2003 gedurende vier weken
voor een ieder ter inzage ter gemeentesecretarie, afdeling Ruimte &
Samenleving.
Inzage kan worden verkregen op werkdagen van 08.00 uur - 12.30 uur, op
afspraak op maandag van 14.00 uur - 16.00 uur en van 18.00 uur - 21.00
uur, op overige werkdagen van 14.00 uur - 16.00 uur.
Degene die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar heeft
gemaakt, alsmede een belanghebbende die aantoont dat hij daartoe
redelijkerwijs niet in staat is geweest, kan gedurende de termijn van
ter inzagelegging bij Gedeputeerde Staten van Gelderland, Postbus
9090, 6800 GX te Arnhem, schriftelijke bedenkingen inbrengen tegen het
vastgestelde bestemmingsplan.
Vrijstelling bestemmingsplan Broeklanden
Burgemeester en wethouders van Westervoort maken bekend dat mevrouw De
Bruin-Pruim een verzoek heeft ingediend voor de vestiging van een
praktijk voor huid- en voetverzorging in de garage bij het pand
Koeweide 24. De vestiging bestaat uit een praktijkruimte van 16m²,
waarbij het overige gedeelte van het pand als woonhuis in gebruik
blijft. De vestiging is op grond van het geldende bestemmingsplan
"Broeklanden" niet mogelijk.
Burgemeester en wethouders hebben het voornemen om gebruik te maken
van de mogelijkheid vrijstelling te verlenen op grond van artikel 19,
lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en het algemeen
gemeentelijk beleid omtrent praktijk / beroep aan huis.
Het voornemen tot het toepassen van de vrijstelling ligt, conform
afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht en conform de Algemene
inspraakverordening gemeente Westervoort 2000, met ingang van 30
oktober 2003 gedurende vier weken bij de afdeling Ruimte & Samenleving
van de gemeentesecretarie, Dorpsplein 1 te Westervoort, voor een ieder
ter inzage.
Inzage kan worden verkregen op het gemeentehuis:
* op alle werkdagen van 08.00 uur - 12.30 uur of op afspraak van
14.00 uur - 16.00 uur;
* op maandag op afspraak van 18.00 uur - 21.00 uur
Gedurende deze termijn is het voor een ieder mogelijk om schriftelijk
zienswijzen bij ons college in te dienen.
Vergadering Recreatieschap Achterhoek Liemers
De voorzitter van het Recreatieschap Achterhoek Liemers brengt ter
openbare kennis dat het Algemeen Bestuur in een openbare vergadering
bijeen zal komen op maandag 10 november 2003 te 15.00 uur in het
gemeentehuis van Doetinchem.
Naast de gebruikelijke punten staan de volgende onderwerpen
geagendeerd:
* Verkoop gronden aan Seising
* Afkoopsom gemeente Doesburg
* Erfpacht kleine plas Stroombroek
* Financiële cijfers per 1 september 2003
* Kredietbesluit Ruilverkaveling Hengelo Zelhem
* Kredietbesluit Toeristische Overstappunten uitwerkingsmodule 2
* Kredietbesluit Skeelerroute Oost Achterhoek
* Vergaderschema 2004
De vergaderstukken liggen ter inzage op het kantoor van het
Recreatieschap Achterhoek Liemers, Spalderkampseweg 1, 6999 AG
Hummelo.
Regiotaxi
Op 13 november 2003 organiseert de gemeente Westervoort in
samenwerking met Novio Express een voorlichtingsbijeenkomst voor
Regiotaxi KAN. Novio Express nodigt u hierbij van harte uit om deze
bijeenkomst bij te wonen. De voorlichtingsbijeenkomst duurt van 15.00
uur tot 16.30 uur en zal plaatsvinden op de locatie Nieuwhof 4 te
Westervoort.
Joanita Kempers (relatiemanager Novio Express) en de heer Hans van
Hamersveld (projectleider van Regiotaxi KAN) zullen u een korte
presentatie geven over Regiotaxi KAN.
De volgende punten zullen tijdens deze bijeenkomst aan de orde komen:
- Wie is Novio Express?
- Hoe werkt Regiotaxi KAN?
- Waar en hoe kan men klachten indienen?
- Hoe worden de klachten bij Novio Express behandeld?
- Wat doet de klantenservice van Novio Express?
Vervolgens zal de heer Van Hamersveld een algemene voorlichting geven
over Regiotaxi KAN vanuit het oogpunt van de opdrachtgever:
projectbureau KAN.
Ik wil u er graag op attenderen dat individuele klachten niet
behandeld zullen worden tijdens deze bijeenkomst, omdat het vaak gaat
om specifieke klachten waarop wij op dat moment geen antwoord kunnen
geven.
Wij hopen op uw komst!
* Kreytierstraat 9, uitbreiden van een woning
Verleende bouwvergunningen:
* Vredenburgstraat 20, veranderen van een garage
Vrijstellingsprocedure:
Burgemeester en wethouders van Westervoort maken bekend dat zij
voornemens zijn een nader te omschrijven vrijstellingsprocedure toe te
passen voor het volgende bouwplan:
* aanvraag bouwvergunning van Vredenborg OG voor het veranderen van
een winkel/woning tot woning op het perceel Klapstraat 213 te
Westervoort.
Het bouwplan is strijdig met artikel 5 van het bestemmingsplan
"Hoogeind". Volgens de plankaart van het genoemde bestemmingsplan is
de als zodanig aangewezen grond bestemd voor gebouwen met detailhandel
en dienstverlening, met de daarbij behorende dienstwoning. Door
bedrijfsverplaatsing vervalt de huidige winkelfunctie alsmede de
bakkerij. Het gedeelte van de bakkerij wordt gesloopt en de huidige
winkel krijgt eveneens een woonfunctie. Het ingediende bouwplan past
binnen het kader van het gemeentelijk vrijstellingenbeleid zodat
medewerking c.q. vrijstelling kan worden verleend op basis van artikel
19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
De bouwaanvraag ligt met ingang van donderdag 30 oktober 2003
gedurende 4 weken ter inzage op de afdeling Ruimte & Samenleving van
de gemeente Westervoort, Dorpsplein 1 te Westervoort. Inzage van het
bouwplan kan worden verkregen op werkdagen van 08.30 - 12.30 uur en op
afspraak tussen 14.00 - 16.00 uur. Gedurende deze termijn kan een
ieder zijn of haar zienswijze bekend maken bij burgemeester en
wethouders.
Overige verleende vergunningen *
Voorde hieronder genoemde activiteiten zijn de benodigde ontheffingen,
vergunningen en toestemmingen verleend:
Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten onderstaande
kapvergunningen te verlenen voor:
* Heilweg 50, voor het kappen van 3 coniferen en 1 berk.
* Mosterdhof 234, voor het kappen van 2 esdoorns, 1 fijnspar, 1
conifeer en 1 kastanje.
* Heilweg 45, voor het kappen van 2 berken.
* Zuidelijke Parallelweg 20a, voor het kappen van 1 sierkers.
* Spoorstraat 9, voor het kappen van 1 berk.
* Mosterdhof 175, voor het kappen van 1 ceder.
* Speelterrein Broeklanden ter hoogte van de Vrouwenslag voor het
kappen van 1 esdoorn.
Nadere informatie, onder meer over de concrete datum van de
bekendmakingen, kunt u inwinnen bij de afdeling Openbare Werken, tel.
3179363 (kapvergunningen) of 3179522 (inritvergunningen).
---
Heeft u bezwaar?
Gemeente Westervoort