29-10-2003
Autogasinstallatie voor Mitsubishi Outlander
Voordelig rijden op autogas zónder bagageruimte in te leveren. Dat kan
nu met de Mitsubishi Outlander Dual Fuel. Deze SUV is voorzien van een
moderne LPI-autogasinstallatie. De royale gastank is onzichtbaar
weggewerkt onder de kofferruimte en heeft een inhoud van 54 liter.
Vaak denken zakelijke gebruikers meteen aan dieselmotoren. Terwijl dat
helemaal niet nodig is. Mitsubishi levert de Outlander met een
prachtig soepele 2,0-liter benzinemotor. Deze krachtbron presteert ook
prima op autogas. En dat is nog een stuk vriendelijker voor het milieu
ook. Bijkomend voordeel is natuurlijk de enorme actieradius die soms
uitstekend van pas kan komen.
Producent van autogasinstallaties Vialle ontwierp speciaal voor de
Outlander een moderne, ruimtebesparende installatie. De tank wordt
weggewerkt onder de laadvloer van de kofferbak. Het reservewiel dat
daar normaal ligt, wordt vervangen door een spuitbus waarmee een
eventuele lekke band snel gerepareerd kan worden. Natuurlijk kan het
reservewiel desgewenst ook worden meegenomen in de kofferbak. De
vulopening van de gasinstallatie is op een handzame plaats nagenoeg
onzichtbaar weggewerkt.
Voordeel
Bij een gebruiksperiode van drie jaar ligt het omslagpunt naar
verwachting bij 17.000 kilometer per jaar. Kopers die de Oulander Dual
Fuel vier jaar rijden, hoeven jaarlijks slechts 14.000 kilometer per
jaar af te leggen om financieel voordeel te hebben. Het is dus echt
niet nodig een kilometervreter te zijn om het benodigde aantal
kilometers te bereiken. Ook voor particuliere kopers, met actieve
hobbys of familie buiten de regio, is de LPI-installatie daardoor een
interessante optie.
Voor 2.593,- kan de installatie vakkundig worden ingebouwd in alle
varianten van de Outlander 2.0. Over dit bedrag betaalt de koper
uiteraard geen fiscale bijtelling, omdat de installatie later wordt
ingebouwd. Een Outlander Dual Fuel is er al vanaf 29.088,-.
AutoRai