AutoRai

29-10-2003

Autogasinstallatie voor Mitsubishi Outlander

Voordelig rijden op autogas zónder bagageruimte in te leveren. Dat kan nu met de Mitsubishi Outlander Dual Fuel. Deze SUV is voorzien van een moderne LPI-autogasinstallatie. De royale gastank is onzichtbaar weggewerkt onder de kofferruimte en heeft een inhoud van 54 liter.

Vaak denken zakelijke gebruikers meteen aan dieselmotoren. Terwijl dat helemaal niet nodig is. Mitsubishi levert de Outlander met een prachtig soepele 2,0-liter benzinemotor. Deze krachtbron presteert ook prima op autogas. En dat is nog een stuk vriendelijker voor het milieu ook. Bijkomend voordeel is natuurlijk de enorme actieradius die soms uitstekend van pas kan komen.

Producent van autogasinstallaties Vialle ontwierp speciaal voor de Outlander een moderne, ruimtebesparende installatie. De tank wordt weggewerkt onder de laadvloer van de kofferbak. Het reservewiel dat daar normaal ligt, wordt vervangen door een spuitbus waarmee een eventuele lekke band snel gerepareerd kan worden. Natuurlijk kan het reservewiel desgewenst ook worden meegenomen in de kofferbak. De vulopening van de gasinstallatie is op een handzame plaats nagenoeg onzichtbaar weggewerkt.

Voordeel
Bij een gebruiksperiode van drie jaar ligt het omslagpunt naar verwachting bij 17.000 kilometer per jaar. Kopers die de Oulander Dual Fuel vier jaar rijden, hoeven jaarlijks slechts 14.000 kilometer per jaar af te leggen om financieel voordeel te hebben. Het is dus echt niet nodig een kilometervreter te zijn om het benodigde aantal kilometers te bereiken. Ook voor particuliere kopers, met actieve hobbys of familie buiten de regio, is de LPI-installatie daardoor een interessante optie.

Voor 2.593,- kan de installatie vakkundig worden ingebouwd in alle varianten van de Outlander 2.0. Over dit bedrag betaalt de koper uiteraard geen fiscale bijtelling, omdat de installatie later wordt ingebouwd. Een Outlander Dual Fuel is er al vanaf 29.088,-.