Gemeente Aalten
28/10/2003
Uitgifte kavels Plan ' Kobus '
Vanaf 29 oktober 2003 worden er 4 kavels voor de bouw van vrijstaande
woningen uitgegeven.
Als ingeschrevene kunt u zich vanaf 29 oktober 2003, binnen 14 dagen,
door middel van een in te vullen antwoordformulier, dat u kunt afhalen
bij de afdeling grondzaken aan de Nassaustraat, of op deze pagina kunt
downloaden, voor die kavels aanmelden.
Uitgifte kavels Plan ' Kobus '
Vanaf 29 oktober 2003 worden er 4 kavels voor de bouw van vrijstaande
woningen uitgegeven.
Als ingeschrevene kunt u zich vanaf 29 oktober 2003, binnen 14 dagen,
door middel van een in te vullen antwoordformulier, dat u kunt afhalen
bij de afdeling grondzaken aan de Nassaustraat, of op deze pagina kunt
downloaden, voor die kavels aanmelden.
Antwoordformulier
Kavelnummer kavelgrootte en prijs voor de bouw vrijstaande woningen.
De prijs /m2 inclusief BTW is 154,00.
106. 604 m2 93.016,00
107. 616 m2 94.864,00
108. 623 m2 95.942,00
109. 630 m2 97.020,00
De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief notariskosten, kadastraal
recht en andere overdrachtskosten.
Wat u nog wel moet weten is dàt:
1. Het inleveren van het door u ingevulde antwoordformulier alleen per
post kan, waarbij de datum van het poststempel bepalend is voor de
datum van binnenkomst van het antwoordformulier. Als u het
antwoordformulier op een andere manier inlevert is dat niet
rechtsgeldig. Deze formulieren worden niet in de procedure van
toewijzing meegenomen.
2. Na controle van alle formulieren toewijzing volgt aan de persoon
met het hoogste aantal punten. Over de uitkomst van deze toewijzing
vindt géén correspondentie plaats.
3. Als bewijs van toewijzing ontvangt men een optieovereenkomst, welke
binnen 14 dagen ondertekend dient te worden geretourneerd.
4. Binnen 6 maanden na ondertekening van de optieovereenkomst moet een
voor de gemeente ontvankelijke bouwaanvraag zijn ingediend.
5. Gelijktijdig met de bouwaanvraag moet ook de ondertekende
verklaring zijn ingediend, waarin staat aangegeven die maatregelen
welke in het kader van de Regeling Duurzaam en Aanpasbaar bouwen in de
gemeente Aalten zullen worden genomen.
6. Over deze periode van 6 maanden is de koper aan de gemeente een
optievergoeding verschuldigd van 1.500,00 (zegge: vijftienhonderd
euro). Betaling van het te vergoeden bedrag dient binnen 10 dagen na
ondertekening van de optieovereenkomst te geschieden door storting op
bankrekeningnummer 28.50.00.020 t.n.v. de gemeente Aalten, onder
vermelding van optievergoeding '(naam koper)'.
7. Indien de koper nalatig is ten aanzien van de betaling van de
optievergoeding zoals bedoeld onder punt 6, wordt geacht dat de koper
afziet van de aankoop.
8. Indien binnen de gestelde termijn van 6 maanden een ontvankelijke
bouwaanvraag en de ondertekende verklaring zoals bedoeld onder de
punten 4 en 5 staan vermeld bij de gemeente zijn ontvangen zal het
besluit tot verkoop worden genomen.
9. In dit verkoopbesluit is opgenomen dat de betaalde optievergoeding
in mindering is gebracht op de koopsom.
10. Mocht de koper in de periode zoals omschreven onder punt 4, afzien
van aankoop dan zal er geen restitutie van de optievergoeding
plaatsvinden.
11. De ingeschrevene wordt uitgeschreven uit het register nadat de
akte is gepasseerd waarbij levering van een bouwperceel voor een
woning, die via de toewijzingscriteria van de verordening is
toegewezen, aan hem/haar heeft plaatsgevonden.
12. De ingeschrevene wordt uitgeschreven uit het register nadat
hij/zij voor de tweede achtereenvolgende maal een toegewezen bouwkavel
niet accepteert.
13. Ingeschrevenen die reeds beschikken over een eigen woning, die is
gebouwd op een door de gemeente Aalten uitgegeven bouwkavel, komen pas
in aanmerking voor toewijzing, wanneer een periode van 5 jaar is
verstreken na die uitgifte.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de balie van de afdeling
grondzaken aan de Nassaustraat 5, op de 1e verdieping, geopend op
werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur.
Daar is ook een informatieboekje over Plan 'Kobus' verkrijgbaar.