COLD FOOD B.V.

Cold Food B.V. zelfstandig verder

Persbericht

Overname garandeert ambachtelijke kwaliteit van Nederland's bekendste krokettenmerken:
Cold Food B.V., het 'Premium Snackhuis' achter de merken Kwekkeboom en Van Dobben zelfstandig verder

Oostzaan, dinsdag 28 oktober 2003 - De Familie Van Dobben neemt samen met twee investeerders de aandelen van het in Oostzaan gevestigde snackbedrijf Cold Food B.V. over.

Cold Food is een toonaangevende speler in de Nederlandse levensmiddelenindustrie. Met de bekende merken Kwekkeboom en Van Dobben is het bedrijf de belangrijkste aanjager van groei in het premium segment van de Nederlandse snackmarkt.

Daarnaast produceert en vermarkt Cold Food een breed assortiment kroketten en andere hoogwaardige snacks onder de bekende foodservicemerken Laan Snacks en Rijk's en het retailmerk R&R.

De familie Van Dobben heeft in het verleden de productie van haar eigen merk kroketten en snackproducten in licentie gegeven aan Cold Food, met de overname wordt tevens het merk van de familie overgenomen. Cold Food was tot de overname een dochter van de Van Dijk Groep, een bekende voedingsmiddelenproducent. Bij Cold Food werken 140 medewerkers.

Investeerders
Naast de familie Van Dobben participeren twee investeerdersgroepen: het MeesPierson Informal Opportunity Fund (MIO Fund), een groep ondernemende investeerders onder leiding van Markwin Maring waaronder Friesland Bank Investments, en Synergia Capital Fund II, een ondernemende en onafhankelijke participatiemaatschappij onder leiding van Leo Schenk. CenE Bankiers is betrokken bij deze transactie als lead-arranger van de bancaire financiering en is verantwoordelijk voor de structurering van de financiering. Door de bundeling van kapitaal en kennis wil Cold Food zich de komende jaren ontwikkelen tot een belangrijke speler in de snackindustrie.

50 miljoen kroketten per jaar
Sjoerd Zwanenburg, algemeen directeur van Cold Food B.V.: 'Wij kunnen nu beter dan ooit de ambachtelijke kwaliteit van de merken Van Dobben en Kwekkeboom garanderen aan de Nederlandse consument. De toppositie die beide merken hebben opgebouwd stelt nu eenmaal de allerhoogste eisen. Bedenk daarbij dat Cold Food met deze merken zo'n 50 miljoen kroketten per jaar in Nederland verkoopt. Na de overname blijft de dagelijkse leiding in handen van het huidige managementteam. Wij zijn ervan overtuigd dat deze overname positieve gevolgen zal hebben voor Cold Food. Het biedt volop de mogelijkheid ons huidige succesvolle merkenbeleid nog verder uit te bouwen.'