28-10-2003
Mega order voor Fiat Auto Nederland
Binnen 3 jaar zal Fiat Auto Nederland zon 2.000 bedrijfswagens leveren
aan Tempus, de nieuwe franchiseorganisatie voor installatiebedrijven,
powered by ENECO Energie. Deze gigantische vloot zal worden ingezet
bij de franchisenemers van Tempus, oftewel de installatiebedrijven die
de service verrichten van alle warm watervoorzieningen in de woningen
van particulieren.
Fiat Auto Nederland is als exclusieve automotive toeleverancier
verbonden aan Tempus. Kier Reitsma, Directeur Fleet Sales & Leasing
van de onlangs naar Lijnden verhuisde importeur, verklaart de mega
order nader: Feitelijk is de keuze van Tempus voor Fiat bedrijfswagens
gestoeld op drie onderdelen: ten eerste het prima imago van onze
LCV-lijn met kanjers als de Ducato en de Doblò Cargo. Ten tweede
bieden onze modellen de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Derde factor
is de mogelijkheid van efficiënt wagenparkbeheer tegen een lage
km-kostprijs; bij de aanschaf van 2.000 bestellers ga je per slot van
rekening niet over één nacht ijs!
Core business
Bij het begin dit jaar opgerichte Tempus hebben zich inmiddels een
negental installatiebedrijven aangesloten. Volgens Bert Muller,
Directeur Tempus Nederland b.v., is de tijd rijp om maximaal profijt
te trekken van de combinatie Tempus en ENECO Energie. Tempus is, net
als ENECO Energie, gericht op de core-business. We houden ons bezig
met installatie, onderhoud en service aan verwarmings- en
warmwatertoestellen. Daar waar ENECO Energie ophoudt, gaan wij verder.
Omdat energielevering en installatietechniek veel met elkaar te maken
hebben, ziet Muller voor de toekomst legio mogelijkheden. Ik denk
hierbij aan pakketten voor nieuwbouwwoningen waarbij gas in combinatie
met een verwarmingsketel en een onderhoudscontract wordt aangeboden.
Maar zover zijn we nog niet. Ons eerste doel is naamsbekendheid
opbouwen. Daarna komt de invulling met concrete producten en diensten.
Qua aantal franchisenemers willen we binnen nu en twee jaar overigens
naar 50 partners, zodat er sprake is van landelijke dekking.
Mediaoffensief
Tempus richt zich op ambitieuze ondernemers die kiezen uit het beste
van twee werelden namelijk een sterk landelijk merk en lokaal
ondernemerschap. De samenwerking richt zich op het gebied van inkoop,
automatisering, marketing en personeelsbeleid, aldus de heer Muller.
Vanzelfsprekend stelt Tempus de nodige eisen aan bedrijven die zich
bij de franchiseorganisatie wensen aan te sluiten. Muller: Vakmanschap
en betrouwbaarheid staan bij ons hoog in het vaandel. Sterker nog, het
zijn zaken waarmee we ons willen onderscheiden.
Recentelijk heeft Tempus een waar mediaoffensief geopend om de
naamsbekendheid op te bouwen. Uiteraard prijkt op de Fiat
bedrijfsautos van de aangesloten installateurs het opvallende,
roodgele Tempus-logo.
Fotobijschrift: Bert Muller, Directeur Tempus Nederland b.v. (links)
en Hans van den Brink, Account Manager Fleet Sales Fiat Auto
Nederland, feliciteren elkaar met de samenwerking.
BedrijfsautoRAI