Ingezonden persbericht

persbericht

PIM themasessie 'Op weg naar succesvolle CRM'

Steeds meer marketeers omarmen CRM als dé basis marketing & sales strategie, maar men is zich tevens bewust van de hindernissen die overwonnen moeten worden. Zeker wanneer CRM-oplossingen ingebed moeten worden in de bestaande technische infrastructuur en organisatorische context van organisaties.

Kernthema van deze themasessie van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), 28 oktober vanaf 18:00 uur, betreft het feit dat een procesoriëntatie en integrale benadering cruciaal is voor succesvolle invoering van CRM in de bestaande organisatie. Deze themasessie drie praktijkvoorbeelden:

Door wijzigingen in de automobielmarkt zijn autofabrikanten steeds meer genoodzaakt direct contact met de klant te gaan onderhouden. Fred Hogendoorn, marketing directeur van Louman & Parqui (importeur Toyota en Lexus in Nederland), zal met name ingaan op de noodzaak van CRM voor autofabrikanten en de implementatie van CRM in zijn organisatie.

In de Philips case zal Herman Hanssen, Black Belt bij Philips Consumer Electronics Europe, vanuit een Europeesche Sales Organisatie een beeld schetsen van een procesmatige benadering, die leidt tot een intensief change management programma.

De Nuon case, gepresenteerd door Rick Sletering, ChannelManager Customer Care Center van Nuon Retail, legt een duidelijke relatie naar campagne-activiteiten. De inrichting en optimalisatie van Campagne Management maakt het voor Nuon Retail mogelijk om de processen, die bij (grootschalige) marketing campagnes komen kijken, integraal te monitoren en waar nodig bij te sturen.

PIM is dit maal te gast bij SAP in 'sHertogenbosch, Bruistensingel 500 (Kantorenpark Soetelieve Noord).

Inschrijven via de PIM-website: http://www.pimonline.nl/.


---

Drs. P. Verhaagen/Bestuurslid PIM
Tel. 035-602 67 58
Mobiel: 06-54 300 588