Ingezonden persbericht
Persbericht
Trinicom BV en Agroportal BV gaan samenwerking aan
voor verkoop eService Center aan agrarische sector
Wilp, 27 oktober 2003 -- Trinicom BV, specialist in selfservice en
e-mailmanagement, heeft met communicatie- en Internetdienstverlener Agroportal BV uit
Lelystad een overeenkomst gesloten voor de verkoop van Trinicom's eService
Center aan de agrarische sector. Daarmee kan ook deze sector nu profiteren van on
line selfservice. Inmiddels is Agroportal gestart met de implementatie van het
eService Center voor het door haar geëxploiteerde portaal ZIEZO.biz en de
website van de Gezondheidsdienst voor Dieren (te bereiken via ZIEZO.biz). Trinicom
is onder de overeenkomst verantwoordelijk voor de implementaties bij de
klanten van Agroportal.
De samenwerking tussen Trinicom en Agroportal is voor beide partijen een
belangrijke stap voorwaarts. Trinicom breidt haar partnernetwerk uit naar een
sector die tot voor kort onontgonnen gebied was voor het bedrijf. Agroportal kan
dankzij de samenwerking met Trinicom haar klanten nog beter bedienen waar het
gaat om het centraliseren en borgen van kennis, om deze vervolgens te delen
met de doelgroep. De dynamiek in de agrarische sector zorgt ervoor dat er een
grote behoefte is aan portalen die, op basis van vraagbaakfunctionaliteit, de
agrariërs ondersteunen in hun dagelijkse bedrijfsvoering.
"Nu Agroportal partner geworden is van Trinicom is wederom aangetoond dat het
eService Center van Trinicom een veelzijdige oplossing is, die
branche-onafhankelijk kan worden ingezet," aldus Wilco Rietberg, directeur van Trinicom.
"Elke branche of elk bedrijf dat te maken krijgt met veelgestelde vragen en
antwoorden kan met ons systeem werken. De aanwezige kennis wordt gedeeld via het
Internet of Intranet. De doelgroep kan zodoende zelf op zoek gaan naar het
antwoord op hun vraag, wij noemen dat selfservice. Als de vraag niet als
veelgestelde vraag is opgenomen, kan er een e-mail worden gestuurd die vanuit de
centrale kennisbank wordt beantwoord. De vraag en het antwoord kunnen vervolgens
gemakkelijk en snel worden toegevoegd aan het eService Center , zodat het
antwoord in het vervolg via selfservice beschikbaar is. Ook bij telefonische
beantwoording van vragen wordt gebruik gemaakt van de centrale kennisbank van het
eService Center. Dat alles leidt ertoe dat er betere en snellere service
verleend kan worden tegen lagere kosten. Nu de eerste twee implementaties van
Agroportal gaande zijn is het mijn overtuiging dat er snel meer zullen volgen. Wij
zien de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet."
Als initiatiefnemer van het Internetportaal ZIEZO.biz wil Agroportal
agrariërs ondersteunen in het runnen van hun bedrijf, ofwel de online rechterhand zijn
voor agrariërs. Agroportal biedt haar klanten de mogelijkheid
informatiestromen gebundeld aan te bieden aan de agrariër door gebruik te maken van het
portaal ZIEZO.biz. Wim Kater, accountmanager bij Agroportal, ziet veel
mogelijkheden voor het eService Center in de agrarische sector. "Zeker aangezien de wet-
en regelgeving heel uitgebreid en divers is ontstaat er behoefte aan een
centraal punt waar men alle informatie kan vinden. Maar ook op het gebied van
marktontwikkelingen, bedrijfsvoering, tarieven, ziektebestrijding en dergelijke is
de informatiebehoefte onder agrariërs groot. Het eService Center is één van de
middelen die orde kan scheppen in de uitgebreide informatie om deze duidelijk
en gestructureerd aan te bieden, zodat de agrarische sector on line de
ondersteuning krijgt die zij verdient."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Agroportal, Pascallaan 70, 8200 AA Lelystad, Tel: 0320- 26 99 99
E-mail: info@agroportal.nl, Website: www.agroportal.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Wilp, die zich heeft
gespecialiseerd in het afhandelen van elektronische klantcontacten. Trinicom
richt zich primair op het ontwikkelen, implementeren en ondersteunen van haar
kernproduct: eService Center. Tevens adviseert zij haar klanten bij het optimaal
inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het
inrichten van internet selfservice en het verlagen van servicekosten. Trinicom
mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar
klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany, Siemens Nederland, Fortis Bank en
internetprovider Tiscali. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van
geïntegreerde selfservice en e-mailmanagement software, die zowel
ontwikkeling, implementatie als support in eigen beheer heeft. Voor meer informatie zie:
www.trinicom.nl.
Over Agroportal
Agroportal is een dienstverlener in Internetcommunicatie en richt zich op
boeren en tuinders alsmede de agrarische handel, industrie en dienstverlening.
Agroportal is een zelfstandige onderneming die in 2002 is ontstaan uit Agrotel
en een participatie van enkele gerenommeerde partijen binnen de agrarische
sector. Participanten van Agroportal zijn: De Gezondheidsdienst voor Dieren, LTO
Nederland, Rabobank, Agrifirm, CR-Delta, Cehave Landbouwbelang en Dumeco.
Agroportal is zodoende een jong bedrijf met een hoop ervaring en draagvlak binnen
de agrarische sector. Eén van de belangrijkste producten van Agroportal is het
webportaal ZIEZO.biz.
__________________________________________________________________________Voor
redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: prinflux@cs.com