Ingezonden persbericht

Persbericht

Trinicom BV en Agroportal BV gaan samenwerking aan voor verkoop eService Center aan agrarische sector

Wilp, 27 oktober 2003 -- Trinicom BV, specialist in selfservice en e-mailmanagement, heeft met communicatie- en Internetdienstverlener Agroportal BV uit Lelystad een overeenkomst gesloten voor de verkoop van Trinicom's eService Center aan de agrarische sector. Daarmee kan ook deze sector nu profiteren van on line selfservice. Inmiddels is Agroportal gestart met de implementatie van het eService Center voor het door haar geëxploiteerde portaal ZIEZO.biz en de website van de Gezondheidsdienst voor Dieren (te bereiken via ZIEZO.biz). Trinicom is onder de overeenkomst verantwoordelijk voor de implementaties bij de klanten van Agroportal.

De samenwerking tussen Trinicom en Agroportal is voor beide partijen een belangrijke stap voorwaarts. Trinicom breidt haar partnernetwerk uit naar een sector die tot voor kort onontgonnen gebied was voor het bedrijf. Agroportal kan dankzij de samenwerking met Trinicom haar klanten nog beter bedienen waar het gaat om het centraliseren en borgen van kennis, om deze vervolgens te delen met de doelgroep. De dynamiek in de agrarische sector zorgt ervoor dat er een grote behoefte is aan portalen die, op basis van vraagbaakfunctionaliteit, de agrariërs ondersteunen in hun dagelijkse bedrijfsvoering.

"Nu Agroportal partner geworden is van Trinicom is wederom aangetoond dat het eService Center van Trinicom een veelzijdige oplossing is, die branche-onafhankelijk kan worden ingezet," aldus Wilco Rietberg, directeur van Trinicom. "Elke branche of elk bedrijf dat te maken krijgt met veelgestelde vragen en antwoorden kan met ons systeem werken. De aanwezige kennis wordt gedeeld via het Internet of Intranet. De doelgroep kan zodoende zelf op zoek gaan naar het antwoord op hun vraag, wij noemen dat selfservice. Als de vraag niet als veelgestelde vraag is opgenomen, kan er een e-mail worden gestuurd die vanuit de centrale kennisbank wordt beantwoord. De vraag en het antwoord kunnen vervolgens gemakkelijk en snel worden toegevoegd aan het eService Center , zodat het antwoord in het vervolg via selfservice beschikbaar is. Ook bij telefonische beantwoording van vragen wordt gebruik gemaakt van de centrale kennisbank van het eService Center. Dat alles leidt ertoe dat er betere en snellere service verleend kan worden tegen lagere kosten. Nu de eerste twee implementaties van Agroportal gaande zijn is het mijn overtuiging dat er snel meer zullen volgen. Wij zien de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet."

Als initiatiefnemer van het Internetportaal ZIEZO.biz wil Agroportal agrariërs ondersteunen in het runnen van hun bedrijf, ofwel de online rechterhand zijn voor agrariërs. Agroportal biedt haar klanten de mogelijkheid informatiestromen gebundeld aan te bieden aan de agrariër door gebruik te maken van het portaal ZIEZO.biz. Wim Kater, accountmanager bij Agroportal, ziet veel mogelijkheden voor het eService Center in de agrarische sector. "Zeker aangezien de wet- en regelgeving heel uitgebreid en divers is ontstaat er behoefte aan een centraal punt waar men alle informatie kan vinden. Maar ook op het gebied van marktontwikkelingen, bedrijfsvoering, tarieven, ziektebestrijding en dergelijke is de informatiebehoefte onder agrariërs groot. Het eService Center is één van de middelen die orde kan scheppen in de uitgebreide informatie om deze duidelijk en gestructureerd aan te bieden, zodat de agrarische sector on line de ondersteuning krijgt die zij verdient."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Agroportal, Pascallaan 70, 8200 AA Lelystad, Tel: 0320- 26 99 99 E-mail: info@agroportal.nl, Website: www.agroportal.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Wilp, die zich heeft gespecialiseerd in het afhandelen van elektronische klantcontacten. Trinicom richt zich primair op het ontwikkelen, implementeren en ondersteunen van haar kernproduct: eService Center. Tevens adviseert zij haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het inrichten van internet selfservice en het verlagen van servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany, Siemens Nederland, Fortis Bank en internetprovider Tiscali. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde selfservice en e-mailmanagement software, die zowel ontwikkeling, implementatie als support in eigen beheer heeft. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Agroportal
Agroportal is een dienstverlener in Internetcommunicatie en richt zich op boeren en tuinders alsmede de agrarische handel, industrie en dienstverlening. Agroportal is een zelfstandige onderneming die in 2002 is ontstaan uit Agrotel en een participatie van enkele gerenommeerde partijen binnen de agrarische sector. Participanten van Agroportal zijn: De Gezondheidsdienst voor Dieren, LTO Nederland, Rabobank, Agrifirm, CR-Delta, Cehave Landbouwbelang en Dumeco. Agroportal is zodoende een jong bedrijf met een hoop ervaring en draagvlak binnen de agrarische sector. Eén van de belangrijkste producten van Agroportal is het webportaal ZIEZO.biz.

__________________________________________________________________________Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: prinflux@cs.com