Ingezonden persbericht
ProClarity biedt op maat gesneden Business Performance Management
Marktbenadering leidt tot Inc. 500- en Deloitte Technology Fast 500-noteringen
's-Hertogenbosch, 27 oktober 2003 - ProClarity, leverancier van analytische softwareoplossingen voor beslissingsondersteuning, vereenvoudigt met haar ProClarity Analytics Platform de ontwikkeling en implementatie van op maat gesneden analytische applicaties. Het platform is zeer geschikt voor de ontwikkeling en inzet van Business Performance Management-applicaties (BPM) waarmee ondernemingen hun prestaties kunnen verbeteren en hun concurrentiepositie kunnen versterken.
Op basis van het ProClarity Analytics Platform kunnen bedrijven hun behoefte aan BPM of andere geavanceerde analytische applicaties invullen met een op maat gesneden aanpak. ProClarity levert eenvoudig te implementeren startertools waarmee bedrijven de voordelen van BPM al binnen enkele dagen kunnen realiseren. De applicaties zijn eenvoudig af te stemmen op de specifieke besluitvormingsprocessen en eisen van een bedrijf, en snel te integreren met bestaande bedrijfsapplicaties. Dit is cruciaal omdat ieder bedrijf unieke besluitvormings- en analytische processen heeft, die samen het concurrentievoordeel vormen. Het vermogen om snel BPM-applicaties te kunnen bouwen die volledig in lijn zijn met deze processen, is een belangrijke succesfactor.
"Business Performance Management is een belangrijk instrument voor bedrijven en ProClarity biedt alle hulpmiddelen om klanten te ondersteunen bij het invullen van behoeften op het vlak van BPM- of andere bedrijfskritische applicaties. Dat doen we met een platform voor de ontwikkeling van op maat gesneden analytische applicaties die zakelijk succes stimuleren en concurrentievoordeel versterken", zegt Johan Pellicaan, Managing Director van ProClarity International. "In tegenstelling tot standaardoplossingen voor performance management vormen applicaties die de best practices van een bedrijf op maat ondersteunen, een stevige basis die het concurrentievoordeel versterkt en de efficiency van het besluitvormingsproces vergroot."
Het feit dat ProClarity voorziet in een concrete behoefte aan op maat gesneden analytische applicaties, wordt bevestigd door de groeicijfers over de afgelopen jaren. Het bedrijf is onlangs voor het tweede achtereenvolgende jaar opgenomen in de lijst van de 500 snelst groeiende privé-ondernemingen in de Verenigde Staten. Het Amerikaanse zakenblad Inc. plaatste ProClarity wederom op deze lijst, omdat het bedrijf de afgelopen vijf jaar een verkoopgroei van 1.126% realiseerde. Een tweede bewijs van de succesvolle marktbenadering van ProClarity is de 135e plaats die het bedrijf deze maand behaalde in de 2003 Deloitte Technology Fast 500, een ranking van de 500 snelst groeiende technologiebedrijven in Noord-Amerika. In 2002 verscheen ProClarity ook al in deze lijst. De score is gebaseerd op de gemiddelde omzetgroei over vijf jaar, van 1998 tot 2002. ProClarity groeide 2.641% in deze periode.
Bob Lokken, President en CEO van ProClarity Corporation: "Deze noteringen onderstrepen het toenemende belang dat de markt hecht aan analytische oplossingen. Bovendien wordt hiermee onze bedrijfsstrategie met een focus op vernieuwing, daadkracht en teamwork bevestigd."
Over ProClarity Corporation
ProClarity levert analytische softwareoplossingen die de snelheid vergroten waarmee bedrijven gefundeerde beslissingen nemen en op basis daarvan de bedrijfsprestaties verbeteren. ProClarity levert vanaf 1995 innovatieve analyseoplossingen aan Global 3000-bedrijven. ProClarity verzekert ze van een maximale ROI op technologie-investeringen en oplossingen op maat voor bedrijfs- en beslissingsprocessen. Het hoofdkantoor van ProClarity staat in Boise, Idaho (VS), en het bedrijf heeft regionale verkoop- en servicekantoren in Europa en Azië. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. ProClarity ondersteunt momenteel ruim 1.400 klanten wereldwijd. De analyseoplossingen van ProClarity helpen bedrijven als ABN AMRO, AT&T, GE Capital, Reuters, Reckitt Benckiser, Kerry Foods, Siemens, Scottish & NewCastle Retail en Telewest bij het meten, voorspellen en optimaliseren van hun bedrijfsprestaties door het faciliteren van betere samenwerking en accurater beslissingen.