Ingezonden persbericht


Eerste boetseer tool voor marketeers

Schiphol-Rijk, 27 oktober 2003 - SCOPE marketing technology brengt een nieuw product op de markt dat de marketeer ondersteunt: van modelleren van campagnes, het bepalen van in te zetten marketinginstrumenten tot en met de verwachte return on investment van een campagne. Met deze resultaatgerichte tool worden activiteiten gepland, doelstellingen meetbaar gemaakt, kosten bewaakt en managementinformatie verstrekt.

De zogenoemde Campagne Modeller is een aanvullend product op het basis CRM-systeem SCOPE 3.0 HIquality en is met name geschikt voor marketing acties. De SCOPE Campagne Modeller is een tool voor het real-time modelleren van een campagne. Zo helpt de software bij het bepalen van de in te zetten marketingacties en berekent direct de effectiviteit door van de gehele campagne op basis van verwachte respons, verwachte opbrengst en verwachte kosten. Bovendien kunnen eenvoudige what if? analyses worden gemaakt waarbij kerngegevens als break-even points, worst case & best case scenarios inzichtelijk worden gemaakt.

Hoe werkt de Campagne Modeller?
Iedere campagne doorloopt drie stappen in de SCOPE Campagne Modeller. De eerste stap omvat het vertalen van de abstracte campagne doelstelling - Wat wil ik bereiken met deze campagne?- naar meetbare targets. Na het ontleden van de campagnedoelstellingen wordt er gericht op de feitelijke campagne : Hoe bereik ik de doelstelling? Welke marketingacties zet ik in? Welke doelgroepen benader ik? Zet ik extra middelen in voor de groepen die ik verlies in de campagne? De SCOPE Campagne Modeller is ontworpen om antwoord te geven op juist die vragen. Tijdens het modelleren worden de verwachte respons en verwachte kosten direct doorberekend, zodat de effectiviteit van individuele of gecombineerde acties duidelijk is. Ten derde wordt de campagne begroot op basis van de kosten per ingezet middel. De verschillende fases in het standaard verkoopproces kosten geld. Dit kan geld in de vorm van tijd zijn maar ook geld in de vorm van directe kosten zoals cateringkosten bij de organisatie van een eigen evenement. Iedere organisatie bepaalt zelf welke kosten redelijkerwijs worden meeberekend in de SCOPE Campagne Modeller. Zodra doel en inzet van middelen van de campagne duidelijk zijn gedefinieerd, begint het traject van plannen, uitvoeren en beheersen van de campagne in SCOPE 3.0 HIquality met de Campagne Planner. Hiermee worden alle geplande activiteiten met de daaraan gekoppelde medewerkers in SCOPE gegenereerd.


---
Unquote

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van e-CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 60 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Momenteel is SCOPE ruim 8.000 eindgebruikers bij meer dan 100 middelgrote tot grote bedrijven van dienst. Voor meer informatie zie www.scope.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl

Afdeling Marketing & Communicatie
Esther M.M. de Vries - Communicatie/PR
020-6554223
pr@scope.nl