COMMUNIQUE DE PRESSE
24.10.03
92% Van onze klanten geeft aan opnieuw met ryanair te vliegen volgens een
klantentevredenheidsonderzoek
Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, is blij met de resultaten
van het recentste klantentevredenheidsonderzoek. Uit het onderzoek
komt naar voren dat 92% van de Ryanair passagiers opnieuw met Ryanair
zal vliegen en dat ze erg tevreden zijn over de lage tarieven, de
punctualiteit en de klantenservice. 87% van de passagiers gaf aan dat
ze vrienden zouden aanraden om met Ryanair te vliegen.
Ryanair, die afgelopen maand voor de eerste keer in de bedrijfstak een
online enquête lanceerde, heeft de vragenlijst gestuurd naar 40.000
passagiers die in augustus met Ryanair hebben gereisd.
De vragenlijst behandelde de alle aspecten van reizen; van het maken
van een reservering tot en met de service in het vliegtuig. Uit het
onderzoek konden de volgende conclusies worden getrokken:
* 92% van de passagiers zal opnieuw met Ryanair vliegen
* 87% gaf aan Ryanair bij vrienden aan te raden
* 84% van de passagiers koos Ryanair voor de lage tarieven
* 83% vindt dat het routenetwerk en de tarieven van Ryanair een
uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft
Ryanair's directeur klantenservice, Caroline Green, die afgelopen week
in Brussel was, zegt hierover:
"Ryanair geeft haar passagiers al geruime tijd een Nr.1 service voor
punctualiteit, de minste aflastingen en de minst verloren gegane
bagage. We zijn ook de eerste die onze punctualiteit en
klantenservicestatistieken op onze website presenteren. En vanaf
vandaag gaan we nog een stap verder door ook de resultaten van ons
klantentevredenheidsonderzoek op onze website te plaatsen.
Een volledig overzicht van de resultaten van het
klantentevredenheidsonderzoek, en een selectie van de opmerkingen van
passagiers, kunnen online worden geraadpleegd op www.ryanair.com.
Ryanair