Ryanair

COMMUNIQUE DE PRESSE


24.10.03


92% Van onze klanten geeft aan opnieuw met ryanair te vliegen volgens een klantentevredenheidsonderzoek

Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, is blij met de resultaten van het recentste klantentevredenheidsonderzoek. Uit het onderzoek komt naar voren dat 92% van de Ryanair passagiers opnieuw met Ryanair zal vliegen en dat ze erg tevreden zijn over de lage tarieven, de punctualiteit en de klantenservice. 87% van de passagiers gaf aan dat ze vrienden zouden aanraden om met Ryanair te vliegen.

Ryanair, die afgelopen maand voor de eerste keer in de bedrijfstak een online enquête lanceerde, heeft de vragenlijst gestuurd naar 40.000 passagiers die in augustus met Ryanair hebben gereisd. De vragenlijst behandelde de alle aspecten van reizen; van het maken van een reservering tot en met de service in het vliegtuig. Uit het onderzoek konden de volgende conclusies worden getrokken:
* 92% van de passagiers zal opnieuw met Ryanair vliegen
* 87% gaf aan Ryanair bij vrienden aan te raden
* 84% van de passagiers koos Ryanair voor de lage tarieven
* 83% vindt dat het routenetwerk en de tarieven van Ryanair een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft

Ryanair's directeur klantenservice, Caroline Green, die afgelopen week in Brussel was, zegt hierover:

"Ryanair geeft haar passagiers al geruime tijd een Nr.1 service voor punctualiteit, de minste aflastingen en de minst verloren gegane bagage. We zijn ook de eerste die onze punctualiteit en klantenservicestatistieken op onze website presenteren. En vanaf vandaag gaan we nog een stap verder door ook de resultaten van ons klantentevredenheidsonderzoek op onze website te plaatsen. Een volledig overzicht van de resultaten van het klantentevredenheidsonderzoek, en een selectie van de opmerkingen van passagiers, kunnen online worden geraadpleegd op www.ryanair.com.