AutoRai

24-10-2003

Metamorfose Nissan begonnen

Het eerste Nissan-dealerbedrijf in Nederland dat is uitgevoerd volgens de nieuwe huisstijl van de Japanse autofabrikant is een feit. ACN s-Hertogenbosch opende op 8 oktober officieel de deuren van het nieuwe onderkomen aan de Rietveldenweg.

Deze Nissan-dealer heeft een voorbeeldfunctie, vertelt Eugène Bedeaux, Manager Network Standards bij Nissan Nederland en verantwoordelijk voor de invoering van de nieuwe merkidentiteit.

Nissan heeft zich de afgelopen jaren in toenemende mate onderscheidend gemanifesteerd. De modellen in de showroom van de Nissan-dealers zijn hiervoor het beste bewijs. De Micra, de X-TRAIL en de nieuwe 350Z zijn duidelijke voorbeelden van hoe Nissan zich vooral op het gebied van design onderscheidt van andere autofabrikanten. En Nissan levert nu met de nieuwe huisstijl voor de dealerbedrijven nóg een bewijs dat het merk voorop loopt op het gebied van design.

ACN s-Hertogenbosch is een nieuwe Nissan-dealer op een nieuwe locatie. Vestigingsmanager Roberto Pappalardo vertelt: We zijn al Nissan-dealer voor Eindhoven. Op 1 oktober hebben we het Nissan-dealerschap voor s-Hertogenbosch van Autobedrijf Nieuwkoop-Hoevenaars overgenomen. Dat is in goede harmonie gegaan. Omdat wij zijn gestart op een nieuwe locatie, hebben we de gelegenheid aangegrepen om ons pand te voorzien van de nieuwe huisstijl van Nissan. Na vijf maanden hard werken hebben we een ongezellig pand omgetoverd tot een prachtig Nissan-dealerbedrijf.

Pappalardo: Door het gebruik van mooie materialen, zoals beukenhout en aluminium, heerst er een prettige sfeer in onze showroom. Een belangrijke rol hierbij is weggelegd voor de verlichting. Speciale lampen zorgen voor een intieme sfeer en tegelijkertijd voor een goede presentatie van de autos. In het interieur zijn verder nieuw meubilair, nieuwe balies en nieuwe displays voor accessoires in de nieuwe huisstijl te vinden. Voor de deur van het dealerbedrijf trekt een grote pylon met het nieuwe logo van Nissan de aandacht. Nieuw zijn verder de lichtreclame, de banieren en de markante entreepartij.

Eugène Bedeaux: De nieuwe huisstijl van Nissan zal zich als een olievlek over het land verspreiden. Het wordt een hele klus om alle werkzaamheden per locatie goed op elkaar af te stemmen. Maar het resultaat zal er zeker mogen zijn. De panden krijgen een moderne uitstraling. Het is een locatie waar de nieuwe modellen van Nissan uitstekend gepresenteerd kunnen worden, een omgeving die iedereen zal aanspreken.