24-10-2003
Productie start voor de nieuwe Vito dubbelcabine
Vrijdag 17 oktober jl. werd in het Vehicle Preparation Center (VPC) te
Nijkerk de laatste oude Vito dubbelcabine omgebouwd.
Dat deze Vito variant op grijs kenteken een gat in de markt was blijkt
uit het productienummer op de voorruit van deze laatste dubbelcabine:
in een periode van zeven jaar werden er 13.578 Vito dubbelcabines
omgebouwd door het VPC. Een reden om alle medewerkers van de
carrosseriewerkplaats in Nijkerk uit te nodigen voor een hapje en
drankje en hen een eerste blik te laten werpen op de nieuwe Vito
dubbelcabine, die tijdens de Bedrijfsauto RAI zijn wereldpremière
beleefde.
Aan de ombouw van deze nieuwe generatie Vito dubbelcabine ging een
intensieve voorbereidingsperiode vooraf. Reeds drie jaar geleden
voerde de Afdeling Sales Engineering van DaimlerChrysler Nederland
tijdens de ontwikkelingsfase van de nieuwe Vito in het Spaanse Vitoria
de eerste gesprekken. Anderhalf jaar geleden werd in Nijkerk het
projectteam opgestart dat in oktober 2002 in Duitsland de eerste
pilotvoertuigen bekeek. In het kader van een verdere afstemming werd
onder andere een nieuwe achterbank ontwikkeld en vond de definitieve
formulering van het pakket van eisen plaats.
Daarbij werden ook de uitkomsten van een marktonderzoek meegenomen. De
verantwoordelijke voor de ontwikkeling en productie Eric Wilbers
(foto) onderstreept het cruciale belang van deze informatie. Wij
hebben de eisen uit de markt zelfs nog aangescherpt omdat we de
concurrentie beslist een stap voor willen zijn. In het Vito segment
zijn we de absolute trendsetter.
BedrijfsautoRAI