FOOD SENSE B.V.

Nieuw kindermerk Fred&Ed introduceert zoet broodbeleg in tube

Eind oktober introduceert Food Sense BV, onder het nieuwe kindermerk Fred&Ed, zoet broodbeleg dat je uit een tube op de boterham knijpt. Tot op heden is zoet broodbeleg alleen nog maar in potten te verkrijgen maar door het nu op innovatieve wijze in tubes te verpakken, wordt de broodbelegcategorie wakkergeschud. Deze tubes bieden fun voor kinderen omdat zij hiermee op hun boterham kunnen schrijven. Bovendien bieden ze gemak en hygiëne, want wie kent het probleem niet dat een mes met hazelnootpasta vervolgens de pot met jam ingaat.
Ook zijn de tubes eenvoudig leeg te knijpen en kunnen niet kapot vallen. Fred&Ed is er in de varianten HazelnootPasta, DubbelPasta, PindaKaas, AardbeienJam en AbrikozenJam. Kortom: smeren wordt weer leuk met het broodbeleg van Fred&Ed.

Fun & Gemak

Kinderen worden steeds kritischer en bepalen steeds meer zelf wat ze wel en niet leuk of lekker vinden. De huidige potten broodbeleg bieden weinig fun voor kinderen. Door zoet broodbeleg nu in een tube te verpakken, wordt het voor kinderen weer leuk om de boterham te beleggen en wordt brood eten weer leuk. Een bijkomend voordeel is dat de tube gewoon van het aanrecht mag vallen.
Ook voor volwassenen biedt de tube uitkomst, want zijn niet één van de grootste irritaties aan tafel de vieze restjes die aan de pot worden afgestreken. Bovendien is er steeds minder tijd om te ontbijten, dus kan een boterham nu razendsnel aan het aanrecht belegd worden zonder ook maar iets vuil te maken.

Fred & Ed

Het merk Fred&Ed richt zich met name op kinderen van 6-11 jaar. Aan het merk zijn twee komische figuren gekoppeld. Fred is de niet al te slimme en stuntelige van de twee en Ed is zijn snelle en slimme vriend. Zij belanden telkens weer in grappige situaties, die ook uitgebeeld zijn op de verpakkingen. Fred glijdt uit in de HazelnootPasta die Ed uit de tube op de grond heeft geknepen en de volgende keer wordt Fred door Ed bekogeld met aardbeien. Op de website www.fred-and-ed.com kom je meer te weten over Fred&Ed en kunnen kinderen leuke spelletjes spelen.

Smaken & Verpakking

De smaken zijn weliswaar afgestemd op kinderen, maar ook voor volwassenen zeer toegankelijk! De AardbeienJam en AbrikozenJam zijn lekker fris, boordevol fruit en bevatten geen grote stukken fruit, omdat kids niet van stukjes in de jam houden. De HazelnootPasta is rijk aan de waardevolle bestanddelen van hazelnoten en volle melk. De PindaKaas heeft een milde smaak, is licht gezoet met druivesuiker en bevat veel goede bouw- en groeistoffen en vitamine B en E. De DubbelPasta is dubbel-genieten van melk en hazelnoot en bevat calcium. De vijf varianten smaken bevatten geen kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen.

De Fred&Ed tubes hebben de felle opvallende kleuren paars, groen, geel en bruin/beige. Hierdoor zijn ze erg herkenbaar en onderscheidend in het broodbelegschap. De verpakking is handzaam en goed uit te knijpen. Bovendien blijft de inhoud smeuïg en lekker.

De makers van Fred & Ed

Food Sense is begin dit jaar opgericht door Karin Löwik, Wouter Pol en René Toet, voorheen allen werkzaam geweest voor Unilever. Zij hebben besloten om een eigen bedrijf te starten met de ambitie om een nieuw merk op de markt te brengen. Eind oktober brengt Food Sense haar eerste productrange onder de merknaam Fred&Ed op de markt. Het idee om zoet broodbeleg in tubes te verpakken is ontstaan in een brainstormsessie waarin nagedacht is over productgroepen waarin een nieuwe verpakkingsvorm voordelen biedt. Toen het idee geboren was, heeft Food Sense professionele partners gezocht voor zowel de product- als verpakkingsontwikkeling om het idee te vertalen in een aansprekend product voor kinderen.
De broodbelegmarkt die gedomineerd wordt door grote merken die weinig vernieuwing brengen, wordt door deze verpakkingsinnovatie flink opgeschud. Maar belangrijker nog, Food Sense sluit met deze introductie nauw aan bij wat kinderen tegenwoordig zoeken in nieuwe producten en beschouwt hen als een volwaardige doelgroep. Food Sense zal er steeds naar streven om op creatieve en innovatieve wijze producten op de markt te brengen die nauw aansluiten bij de belevingswereld van kinderen.

Verkrijgbaarheid & Prijs

De Fred&Ed tubes zijn vanaf eind oktober breed verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten. De tubes zullen op de winkelvloer middels promoties en demonstraties ondersteund worden. Daarnaast zullen de Fred&Ed tubes onder de aandacht gebracht worden door een TV campagne.

De adviesprijs voor alle Fred&Ed tubes is 1,75 Euro per tube.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (