Leger des Heils
Leger des Heils brengt kledingmerk op de markt
- Oktober 22, 2003 - 6:35 PM
Modeshow 50/50 in de Bijenkorf.
Almere, 22 oktober 2003 - Het Leger des Heils introduceert een mode
collectie onder de merknaam 50/50 (spreek uit als fifty-fifty). 50/50
is ontwikkeld op initiatief van reclamebureau ONLY, het reclamebureau
van het Leger des Heils. De collectie bestaat uit handgemaakte
kledingstukken en accessoires die zijn samengesteld uit vintagekleren
en andere materialen uit de kledingdepots van het Leger des Heils. De
eerste 50/50 collectie, een testcollectie, wordt op woensdagavond 22
oktober gepresenteerd in de Bijenkorf in Amsterdam. Vanaf 1 november
2003 zijn deze kledingstukken te koop op de Chill Out! in de Bijenkorf
in Amsterdam. De opbrengst van deze collectie gaat naar projecten van
het Leger des Heils voor zwerfjongeren.
Het merk 50/50 is ontwikkeld om een breed publiek op een nieuwe en
onverwachte manier kennis te laten maken met de levensovertuiging en
het werk van het Leger des Heils. Daarbij staat het woord samen altijd
centraal: samen delen, zorgen voor de ander, het opnemen voor de
zwakken in de samenleving.
Trendy mode waar je blij van wordt
De 50/50 collectie kan zich meten met de allerlaatste mode. Elk
kledingstuk is handgemaakt en uniek en straalt levenskracht en vreugde
uit. De collectie bestaat uit dames- en herenbroeken, overhemden,
shirts, jassen, jurken en rokken. De accessoirelijn bestaat uit
mutsen, handschoenen en tassen. Op sommige kledingstukken is een
boodschap in tekst gedrukt. Een berichtje afkomstig van het Leger des
Heils. Zon tekst gaat over samen;
50/50 together were one is er zo een.
Initiatief
De gehele 50/50 collectie is ontworpen door Harry Puts van
reclamebureau ONLY.
De productie van deze testcollectie is gedaan door styliste Trudie
Wijnen.
ONLY is een jong reclamebureau. Het bureau werkt o.a. voor Kanis &
Gunnink, Stegeman, Johma, Bokma, Natrena, Alabastine en Pioneer. Het
bureau ontwikkelt niet alleen communicatiecampagnes maar werkt ook
samen met klanten om, indien nodig, nieuwe producten en merken te
laten ontstaan. Het bureau is gevestigd in het Olympisch Stadion in
Amsterdam. Eerder dit jaar won de door ONLY bedachte Wij Geloven
campagne van het Leger des Heils een SAN-accent.
Exclusieve verkoop bij Bijenkorf
De 50/50 testcollectie is vanaf 1 november 2003 exclusief te koop op
de Chill Out! in de Bijenkorf in Amsterdam. Als deze collectie
succesvol blijkt, volgt eventueel verkoop in meerdere filialen van de
Bijenkorf.
De opbrengst van de 50/50 testcollectie komt volledig ten goede aan
projecten van het Leger des Heils voor zwerfjongeren.
50/50 heeft een eigen website. Te bezoeken via: www.5050-fashion.com