Leger des Heils

Leger des Heils brengt kledingmerk op de markt


- Oktober 22, 2003 - 6:35 PM

Modeshow 50/50 in de Bijenkorf.

Almere, 22 oktober 2003 - Het Leger des Heils introduceert een mode collectie onder de merknaam 50/50 (spreek uit als fifty-fifty). 50/50 is ontwikkeld op initiatief van reclamebureau ONLY, het reclamebureau van het Leger des Heils. De collectie bestaat uit handgemaakte kledingstukken en accessoires die zijn samengesteld uit vintagekleren en andere materialen uit de kledingdepots van het Leger des Heils. De eerste 50/50 collectie, een testcollectie, wordt op woensdagavond 22 oktober gepresenteerd in de Bijenkorf in Amsterdam. Vanaf 1 november 2003 zijn deze kledingstukken te koop op de Chill Out! in de Bijenkorf in Amsterdam. De opbrengst van deze collectie gaat naar projecten van het Leger des Heils voor zwerfjongeren.

Het merk 50/50 is ontwikkeld om een breed publiek op een nieuwe en onverwachte manier kennis te laten maken met de levensovertuiging en het werk van het Leger des Heils. Daarbij staat het woord samen altijd centraal: samen delen, zorgen voor de ander, het opnemen voor de zwakken in de samenleving.

Trendy mode waar je blij van wordt
De 50/50 collectie kan zich meten met de allerlaatste mode. Elk kledingstuk is handgemaakt en uniek en straalt levenskracht en vreugde uit. De collectie bestaat uit dames- en herenbroeken, overhemden, shirts, jassen, jurken en rokken. De accessoirelijn bestaat uit mutsen, handschoenen en tassen. Op sommige kledingstukken is een boodschap in tekst gedrukt. Een berichtje afkomstig van het Leger des Heils. Zon tekst gaat over samen;
50/50 together were one is er zo een.

Initiatief
De gehele 50/50 collectie is ontworpen door Harry Puts van reclamebureau ONLY.
De productie van deze testcollectie is gedaan door styliste Trudie Wijnen.
ONLY is een jong reclamebureau. Het bureau werkt o.a. voor Kanis & Gunnink, Stegeman, Johma, Bokma, Natrena, Alabastine en Pioneer. Het bureau ontwikkelt niet alleen communicatiecampagnes maar werkt ook samen met klanten om, indien nodig, nieuwe producten en merken te laten ontstaan. Het bureau is gevestigd in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Eerder dit jaar won de door ONLY bedachte Wij Geloven campagne van het Leger des Heils een SAN-accent.

Exclusieve verkoop bij Bijenkorf
De 50/50 testcollectie is vanaf 1 november 2003 exclusief te koop op de Chill Out! in de Bijenkorf in Amsterdam. Als deze collectie succesvol blijkt, volgt eventueel verkoop in meerdere filialen van de Bijenkorf.
De opbrengst van de 50/50 testcollectie komt volledig ten goede aan projecten van het Leger des Heils voor zwerfjongeren.

50/50 heeft een eigen website. Te bezoeken via: www.5050-fashion.com