Ingezonden persbericht
Persbericht
22 oktober 2003
Salesforce.com kondigt SureShot migratieprogramma aan voor Siebel UpShot klanten
~ gratis overstappen naar salesforce.com's software-als-service CRM-oplossing ~
Salesforce.com, marktleider in het leveren van software-als-service, heeft de beschikbaarheid aangekondigd van een gratis migratieprogramma voor Siebel (Nasday: SEBL) UpShot klanten.
De introductie van het SureShot migratieprogramma is een reactie op de overname van UpShot door Siebel. Ruim 1.000 klanten van Upshot hebben geïnvesteerd in het software-als-service customer relationship management (CRM) business model. Na de migratie kunnen klanten gedurende 3 maanden gratis gebruik maken van de mogelijkheden en functionaliteiten van salesforce.com's toonaangevende CRM-dienst. Hierna zal salesforce.com de termijn van hun lopende contract met UpShot in acht nemen. Het SureShot migratieprogramma (www.salesforce.com/sureshot) is per direct tot 30 november 2003 beschikbaar.
De klanten van Siebel UpShot zijn al op de hoogte van de voordelen van on-demand CRM, zoals lage kosten en weinig risico's. In tegenstelling tot traditionele software-oplossingen, waarvan de implementatie, de integratie en het onderhoud vaak complex zijn. Salesforce.com biedt een aantrekkelijk alternatief. Het zorgt ervoor dat klanten risicoloos kunnen overstappen naar een bewezen oplossing. Dit in tegenstelling tot Siebel. Met salesforce.com vermijden klanten een onzekere toekomst en kunnen ze profiteren van een betrouwbare en veilige oplossing van salesforce.com. De oplossing levert een gebruiksvriendelijke, veilige en succesvolle dienst aan meer dan 100.000 abonnees.
Voordelen van het SureShot migratieprogramma:
- De SureShot migratietool van salesforce.com zal de data uit UpShot automatisch importeren in salesforce.com, waardoor klanten per direct operationeel zijn.
- Gratis salesforce.com training beschikbaar voor alle klanten die zich aanmelden voor het programma.
- Gratis migratie en de eerste 90 dagen gratis gebruik van de dienst; daarna zal salesforce.com de voorwaarden van het huidige contract, dat de klant met UpShot heeft gedurende de volgende 9 maanden, in acht nemen.
"We zijn wegens verschillende redenen overgestapt van UpShot naar salesforce.com," zei Jim Johnston, oprichter en vice-president van DSLindiana.com. "Salesforce.com biedt een volledige, uitgebreide en solide dienst die over de gehele linie een verbetering was ten opzichte van UpShot. De gebruiksvriendelijke intuïtieve interface zorgde ervoor dat onze werknemers snel weer operationeel waren. Met name de systeem performance, prognosecapaciteiten en klantenservice features, kwamen tegemoet aan onze behoeften, in tegenstelling tot UpShot."
Salesforce.com gaat veel verder dan de huidige UpShot sales force automation en omvat volledige marketingautomatisering, klantenservicemanagement, kennismanagement en document- en bestandsbeheer. Bovendien kunnen klanten profiteren van de voordelen van geavanceerde features, zoals sforce integratiecapaciteiten, multi-nationale ondersteuning voor 11 talen en alle muntsoorten, mobiele- en PDA-toegang, desktopintegratie met Outlook, Lotus Notes, Excel en Word en ingebouwde, op maat te maken analytics en dashboards.
"De keuze voor Siebel UpShot klanten is duidelijk: gratis migratie naar de toonaangevende software-als-service CRM-oplossing of het risico te lopen te wachten totdat Siebel heeft uitgezocht wat voor strategie ze gaan gebruiken," zei Marc Benioff, voorzitter en CEO bij salesforce.com. "Siebel UpShot klanten hebben alle reden om zich zorgen te maken. Siebel heeft gezegd dat ze het UpShot product niet verder zullen ontwikkelen en dat ze de UpShot klanten willen overzetten naar een nieuw, niet geteste en tot op heden niet beschikbare eerste generatie Siebel OnDemand product."
Met meer dan 8.000 klanten en 100.000 abonnees in 110 landen is salesforce.com de meest succesvolle applicatie utility in de wereld en de eerste winstgevende software-als-dienst leverancier. Salesforce.com zorgt zowel voor het schaalbaar en veilig beheren van salesforce automation, campagnemanagement, klantenservice en - ondersteuning als voor documenten en bestanden. Salesforce.com is gebouwd op sforce, het salesforce.com client/service applicatiesysteem, en kan door middel van tools van BEA, Borland en Microsoft eenvoudig worden afgestemd op de gebruiker. De nieuwe salesforce.com Integration Server, powered by TIBCO, is beschikbaar voor klanten van salesforce.com en biedt integratie met bijna alle bedrijfssystemen, inclusief SAP, Oracle en PeopleSoft applicaties.
(547 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com
Salesforce.com is wereldwijd marktleider in het leveren van software-als-service. Het bedrijf levert de succesvolle salesforce.com productserie van on-demand oplossingen voor zowel geïntegreerde sales force automation, campagnemanagement, klantenservice en helpdesk als document en file management. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd. Daarnaast heeft het bedrijf sforce geïntroduceerd, een nieuwe dienst die de manier waarop applicaties worden gebouwd zal veranderen, net zo als salesforce.com de manier waarop applicaties worden aangeboden heeft veranderd.
Sforce stelt zakelijke applicatie-ontwikkelaars in staat de tools te gebruiken die ontwikkelaars graag gebruiken. In combinatie met Web Services van sforce kunnen applicaties snel gebouwd en ingezet worden tegen aanzienlijke lagere kosten dan ooit tevoren.
Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder Editors' Choice, twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.
Het bedrijf heeft meer dan 7.400 klanten in 110 landen, en levert haar diensten in 11 talen. Salesforce.com is opgericht in 1999. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau.
Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +44 1344 393 501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
---
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
---