Nieuws
Nieuw imago voor de D.O. Navarra
PERSBERICHT
Alle D.O. Navarra wijnen die vanaf september 2003 worden gebotteld,
krijgen het nieuwe etiket van de Consejo Regulador.
Op dit etiket staat het nieuwe logo met een afbeelding die te vinden
is op een van de pilaren van de kathedraal van Pamplona. De tekening
vertegenwoordigt de maand september uit een serie met de twaalf
kalendermaanden. Het geeft een van de elementen van het wijnmaken
weer: het overgieten van de most of wijn uit de wijnzak toendertijd
van leer gemaakt - in het eikenhouten vat. Op het etiket staat nu ook
de website van de Consejo Regulador vermeld en zijn extra
beschermingen aangebracht om vervalsingen tegen te gaan. Zo heeft de
consument maximale heromstgarantie.
Het nieuwe etiket maakt deel uit van de publiciteitscampagne van de
Consejo Regulador, die in 2002 is begonnen en die tot 2005 duurt. Het
doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de
wijnen van Navarra, in het bijzonder de rode wijnen.
De campagne laat nu al goede resultaten zien: gedurende de eerste acht
maanden van 2003 is de afzet op de thuismarkt met bijna 10% gestegen
en op de vele buitenlandse markten tezamen met ruim 3%.
Op de Nederlandse markt is er tussen januari en augustus 2003 7% meer
Navarra wijn afgezet dan in dezelfde periode in 2002. Wat betreft de
rosado wijn is de stijging vele malen hoger: +141%. De eerste 8
maanden van 2002 kwam er 250 duizend liter rosado uit Navarra naar
Nederland; in dezelfde periode van 2003 is dat gestegen tot ruim 600
duizend liter!
Op de website van de Consejo Regulador: www.vinonavarra.com, onder het
kopje actualidad staat een foto van het nieuwe logo in JPG formaat.
Copyright © 1996-2003 Productschap Wijn / Wijninformatiecentrum
Productschap Wijn