Aan: de redactie
Datum: 17/10/03
PERSBERICHT
RNN7 is er klaar voor!
Het gaat zeer voortvarend met de nieuwste regionale TV zender in Groot Rotterdam.
De afgelopen maanden is er een enorme belangstelling geweest voor de start van het nieuwste TV station in Rotterdam: RNN7. Daarbij zijn tal van zaken gecommuniceerd die de afgelopen periodes vorm hebben gekregen. Het door de directie ontwikkelde drie fasen beleid verloopt voorbeeldig waarbij a.s. maandag RNN klaar is en officieel start met haar uitzendingen. Hiermee begint RNN7 officieel aan fase 2.
Fase 1 omvatte het gehele voortraject dat bestond uit het warmdraaien, conceptontwikkeling, het uitzenden van de promo's en het inrichten van de organisatie en bedrijfsprocessen. Doel van fase 1 was te komen tot een effectieve programmering overeenkomstig met bijv. TV Rijnmond . Deze fase is nu afgerond waarbij alle programma's vanaf a.s. maandag dagelijks worden uitgezonden.
De reacties op de introducties van de programma's ( fase 1) zijn enorm geweest. Zowel de telefoon als de website waren regelmatig overbelast vanwege de enorme hoeveelheid positieve respons op de eerste promo's. Ook het bedrijfsleven heeft zeer goed gereageerd. De komende periode zijn tal van TV spots in productie en er zijn al een aantal lange termijncontracten met bedrijven in afronding.
Vanaf a.s maandag gaat RNN dagelijks van start met dezelfde hoeveelheid programmering als het zwaar gesubsidieerde Rijnmond TV. Dit wil zeggen dat er elke dag om 18.00 uur wordt gestart met de programma's zoals die op de website staan aangegeven.
Op dit moment zijn er zo'n honderd mensen binnen de organisatie actief waaronder een basis team van betaalde medewerkers. Voor de komende periode wordt de stap naar fase 3 gemaakt. Fase 3 houdt in dat er sprake is van een dubbele programmering t.o.v. Rijnmond TV en een volledige ontwikkeling van alle nieuwe programma's. Doelstelling is Fase 3 per 1 april 2003 te hebben afgerond.
De komende maand staat in het teken van de introductie van een aantal zeer leuke en onderscheidende programma's. Een van deze programma's is het programma Format TV. In samenwerking met de gemeente Rotterdam zullen Rotterdammers worden aangespoord om hun eigen programma te bedenken waarna uiteindelijk het beste programma door RNN7 zal worden ontwikkeld en uitgezonden. Dit in het kader van Rotterdam als AV stad van Nederland (geïnitieerd door Gemeente Rotterdam). Andere nieuwe programma's zijn Speeddating en een live cooking horeca programma dat waarschijnlijk vanuit de Konmar zal worden uitgezonden.
De activiteiten van RNN7 zullen worden ondersteund door een tweetal unieke acties: RNN nieuwskrant: Deze krant komt in de laatste week van oktober uit, is full color, heeft een oplage van 300.000 en wordt door de organisatie zelf verspreid zodat hij bij iedere Rotterdammer binnenkomt. De krant heeft minimaal 16 pagina's, geeft een volledig beeld van de programmering en van de inhoud van de programma's met daarbij ook tal van nieuwtjes en nieuwsfeiten. De bedoeling is dat de krant ook in november uitkomt en vanaf december om de 2 weken. Vanaf volgend jaar wordt de gratis krant wekelijks huis-aan-huis verspreid. Zet RNN op 7 actie: Middels een gigantisch prijzenfestival zullen Rotterdammers worden aangezet RNN op voorkeurszender 7 te zetten. De prijzen, die door samenwerkende bedrijven ter beschikking worden gesteld, zullen door het RNN7 Promoteam worden overhandigd aan Rotterdammers die de RNN7 poster op het raam hebben en de zender daadwerkelijk op 7 hebben staan. De actie moet er voor zorgen dat eind van dit jaar minimaal 50% van de Rotterdammers RNN7 op voorkeurszender 7 heeft staan.
Al met al heeft RNN7 zich in korte tijd ontwikkeld tot een serieuze commerciële regionale TV zender met vanaf 20 oktober een compleet dagelijks programma en met voldoende ambities en perspectieven voor de toekomst.
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dhr. Mr. L. Houkamp tel: 010 - 2021716/ 06-47998236
---- --
Onderzoeksresultaten RNN7
Achtergrond
Om de programma's en organisatie van RNN7 zoveel mogelijk op de voorkeuren van de doelgroep af te stemmen laat RNN7 periodiek een onderzoek uitvoeren. Dit onderzoek wordt uitgevoerd onder de kijkers van RNN7 en geeft de mening van de kijkers t.o.v. diverse onderwerpen die betrekking hebben op de programmering en aanverwante onderwerpen.
Onderzoeks opzet:
Onderzoekers: 3 studenten Erasmus Universiteit Rotterdam
Periode: oktober 2003
Omvang steekproef: 250 kijkers
Opvallende uitkomsten onderzoek:
89% is erg enthousiast over de aanwezigheid van de zender en vinden de zender een aanwinst voor Rotterdam
74% vindt de programma's vernieuwend en een toegevoegde waarde voor de regio
47% vindt TV Rijnmond oubollig en vindt dat RNN7 leukere programma's heeft
79% vindt het een goede zaak dat RNN7 het zonder subsidie doet en op commerciële basis nieuwe programma's uitzendt
Overige resultaten RNN7:
Er zijn tot oktober 152 nieuwe programma ideeën aangeboden
18 landelijke TV productie bedrijven zijn geïnteresseerd in samenwerking met RNN7
22 Rotterdamse TV productie bedrijven zijn geïnteresseerd in samenwerking met RNN7
---- --