Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
ONDERZOEK BUSINESS EXECUTIVES TOONT BEZORGDHEID OVER NIEUWE EU
PRIVACYWETGEVING AAN
- Sancties en customer churn zijn de drivers voor nakoming nieuwe
privacywetgeving -
Schiphol-Rijk - 17 oktober 2003 - E.piphany, Inc. (Nasdaq: EPNY),
leverancier van CRM-software, maakt bekend dat 78% van de Europese
executives bezorgd is over de bedrijfsschade die het negeren van de
nieuwe EU privacywetgeving zou kunnen veroorzaken. 52% heeft de
overtuiging dat de dreiging van vervolging of sancties de sterkste
drijvende krachten zijn voor nakoming van de wetgeving, terwijl 42% het
effect van 'customer churn' het 'weglopen' van klanten - ziet als de
beslissende factor.
71% van de executives is bezorgd dat (privacy)veronachtzaming van
persoonlijke gegevens een effect zou kunnen hebben op 'customer churn'
wanneer de nieuwe wetgeving van kracht wordt op 11 december 2003.
Bovendien stelde 70% dat het begrijpen en beheren van de nieuwe
opt-in/opt-out wetgeving een belangrijk deel is van hun
marketingstrategie.
Jean-Jacques Vossen, directeur Benelux bij E.piphany: "Het onderzoek
toont aan dat de industrie bezorgd is over de komende EU-wetgeving. De
veranderende marketingomgeving, zoals vervat in de komende en huidige
EU-wetgeving, is een mijnenveld voor klantgerichte organisaties. De
bedreiging van 'customer churn' en financiële gevolgen is reëel, en
ondernemingen zijn nog maar net begonnen hun strategieën vast te stellen
om met deze bedreiging om te gaan."
Hij vervolgt: "Ondernemingen moeten hun klantinteracties en
klantbenaderingen aanpassen en de kracht van hun inbound marketing
maximaliseren. In-bound marketing maakt het mogelijk hun opbrengsten
effectiever te laten groeien en hun klantloyaliteit te vergroten tegen
geringere kosten terwijl ze tegelijk binnen de grenzen van de nieuwe
EU-wetgeving blijven."
Het onderzoek is gebaseerd op antwoorden van meer dan 50 senior Europese
executives in de retailsector, reiswereld en financiële dienstverlening.
Het onderzoek werd uitgevoerd tijdens E.piphany's Inbound Marketing
Event in september 2003.
Andere uitkomsten van het onderzoek zijn:
* 97% van de respondenten was het er over eens dat privacy en het
verkrijgen van toestemming van de klant belangrijke elementen zijn van
de merkboodschap.
* 35% van de respondenten was ervan overtuigd dat de oplossingen
van de CRM-leveranciers niet in staat zijn om op adequate wijze te
voldoen aan de privacywetgeving.
Een white paper over de Europese richtlijnen betreffende privacy en
elektronische communicatie, onder de titel A Better Way Legislation
as a Driver for Marketing Transformation is beschikbaar op E.piphany's
website: www.epiphany.com
De white paper is geschreven door Duncan Smith en E.piphany. Duncan
Smith is een vooraanstaand consultant van Brits en Europees
informatierecht en privacywetgeving, en is een partner van Ashton Court
Management Consultants Limited. www.ashtoncourt.com
De E.piphany Interaction Advisor softwareoplossing gaat uit van
real-time klantgedrag tijdens telefoongesprekken, bij het bezoeken van
webpagina's, vestigingen, en ATM's, en combineert dit met
klantdemografie, transactionele gegevens en andere aanwezige informatie
binnen de onderneming. Op basis van marketingstrategie combineert het
E.piphany-systeem deze gegevens met geavanceerde on-line analytische
technologieën om de acceptatiekansen van een aanbod te berekenen. Het
systeem selecteert en presenteert dan het beste aanbod voor elke
individuele klant. Terwijl klanten een aanbod accepteren of afslaan,
past het zelflerende analytische systeem zonder menselijke tussenkomst
voortdurend de voorspellende modellen aan om zo de klantinteracties te
verbeteren.
Over E.piphany
E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing, verkoop, en
serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6
is een geïntegreerde softwaresuite die marketing, verkoop en
servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze
suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te
begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere
klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's
oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde
CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en
eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook
naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het hoofdkantoor
is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd
in Schiphol-Rijk, Amsterdam.
Ingezonden persbericht