Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

ONDERZOEK BUSINESS EXECUTIVES TOONT BEZORGDHEID OVER NIEUWE EU

PRIVACYWETGEVING AAN


- Sancties en customer churn zijn de drivers voor nakoming nieuwe privacywetgeving -

Schiphol-Rijk - 17 oktober 2003 - E.piphany, Inc. (Nasdaq: EPNY), leverancier van CRM-software, maakt bekend dat 78% van de Europese executives bezorgd is over de bedrijfsschade die het negeren van de nieuwe EU privacywetgeving zou kunnen veroorzaken. 52% heeft de overtuiging dat de dreiging van vervolging of sancties de sterkste drijvende krachten zijn voor nakoming van de wetgeving, terwijl 42% het effect van 'customer churn' ­ het 'weglopen' van klanten - ziet als de beslissende factor.

71% van de executives is bezorgd dat (privacy)veronachtzaming van persoonlijke gegevens een effect zou kunnen hebben op 'customer churn' wanneer de nieuwe wetgeving van kracht wordt op 11 december 2003. Bovendien stelde 70% dat het begrijpen en beheren van de nieuwe opt-in/opt-out wetgeving een belangrijk deel is van hun marketingstrategie.

Jean-Jacques Vossen, directeur Benelux bij E.piphany: "Het onderzoek toont aan dat de industrie bezorgd is over de komende EU-wetgeving. De veranderende marketingomgeving, zoals vervat in de komende en huidige EU-wetgeving, is een mijnenveld voor klantgerichte organisaties. De bedreiging van 'customer churn' en financiële gevolgen is reëel, en ondernemingen zijn nog maar net begonnen hun strategieën vast te stellen om met deze bedreiging om te gaan."

Hij vervolgt: "Ondernemingen moeten hun klantinteracties en klantbenaderingen aanpassen en de kracht van hun inbound marketing maximaliseren. In-bound marketing maakt het mogelijk hun opbrengsten effectiever te laten groeien en hun klantloyaliteit te vergroten tegen geringere kosten ­ terwijl ze tegelijk binnen de grenzen van de nieuwe EU-wetgeving blijven."

Het onderzoek is gebaseerd op antwoorden van meer dan 50 senior Europese executives in de retailsector, reiswereld en financiële dienstverlening. Het onderzoek werd uitgevoerd tijdens E.piphany's Inbound Marketing Event in september 2003.

Andere uitkomsten van het onderzoek zijn:
* 97% van de respondenten was het er over eens dat privacy en het verkrijgen van toestemming van de klant belangrijke elementen zijn van de merkboodschap.
* 35% van de respondenten was ervan overtuigd dat de oplossingen van de CRM-leveranciers niet in staat zijn om op adequate wijze te voldoen aan de privacywetgeving.

Een white paper over de Europese richtlijnen betreffende privacy en elektronische communicatie, onder de titel A Better Way ­ Legislation as a Driver for Marketing Transformation is beschikbaar op E.piphany's website: www.epiphany.com

De white paper is geschreven door Duncan Smith en E.piphany. Duncan Smith is een vooraanstaand consultant van Brits en Europees informatierecht en privacywetgeving, en is een partner van Ashton Court Management Consultants Limited. www.ashtoncourt.com

De E.piphany Interaction Advisor softwareoplossing gaat uit van real-time klantgedrag tijdens telefoongesprekken, bij het bezoeken van webpagina's, vestigingen, en ATM's, en combineert dit met klantdemografie, transactionele gegevens en andere aanwezige informatie binnen de onderneming. Op basis van marketingstrategie combineert het E.piphany-systeem deze gegevens met geavanceerde on-line analytische technologieën om de acceptatiekansen van een aanbod te berekenen. Het systeem selecteert en presenteert dan het beste aanbod voor elke individuele klant. Terwijl klanten een aanbod accepteren of afslaan, past het zelflerende analytische systeem ­ zonder menselijke tussenkomst ­ voortdurend de voorspellende modellen aan om zo de klantinteracties te verbeteren.

Over E.piphany
E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing, verkoop, en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing, verkoop en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk, Amsterdam.

Ingezonden persbericht