Persberichten - 17/10/2003
Concentra Media lanceert nieuw automagazine
Op dinsdag 21 oktober lanceert Concentra Media het gratis automagazine HEBBES.be. Het blad presenteert een enorm aanbod van tweedehandswagens en past binnen de multimediale zoekertjesstrategie van de uitgever van Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
In 2001 pakten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg uit met een volledig vernieuwde bijlage voor rubrieksadvertenties. Het zoekertjeskatern kreeg de naam HEBBES en betekende de start van een multimediale strategie. Tegelijk met de lancering van HEBBES werd namelijk onder dezelfde naam een internetsite opgestart, met een zeer ruim aanbod van tweedehandswagens en vastgoedaanbiedingen. Wie op zoek ging naar een occasiewagen, een huis of een appartement, vond voortaan op www.HEBBES.be niet alleen een nog uitgebreider aanbod dan in de krant. Bij elke aanbieding kreeg men tevens heel wat fotos, situeringsplannen en tal van andere extra services. Vandaag is HEBBES in Limburg en Antwerpen een sterk merk, met het grootste aanbod inzake auto- en immo-advertenties. Door de gecombineerde aanpak van krant en internet hebben Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg hun marktleiderspositie nog verder versterkt.
Een snelle en efficiënte service Op 21 oktober krijgen het krantenkatern HEBBES en het internetplatform www.HEBBES.be een nieuw broertje onder de vorm van een gratis automagazine voor de tweedehandsmarkt. HEBBES.be verschijnt met een oplage van 25.000 exemplaren, telt 48 paginas en bevat ongeveer 2.000 autozoekertjes, allemaal met foto. Het blad wordt eerst gelanceerd in de provincie Antwerpen. In een tweede fase volgt de uitbreiding naar Limburg en naar andere regios. HEBBES.be wordt via opvallende displays aangeboden op meer dan 300 plaatsen: in de Esso-stations, op auto-gelinkte plaatsen zoals Carglass en Midas, bij de Kreatos-kappers, in de Randstad-kantoren, in videotheken, fitnesszalen, kartings, frituren enz. De komende twee maanden zal het aantal verdeelpunten nog systematisch uitgebreid worden.
Met het gratis autoblad HEBBES.be wil Concentra Media zijn strategie voor rubrieksadvertenties verder uitbouwen. De bestaande kanalen zoals de krant en het internet blijven behouden, maar worden aangevuld met nieuwe, multimediale toepassingen zoals gratis magazines, SMS en MMS. Met deze evolutie houdt de uitgever één centrale doelstelling voor ogen: het zo snel en efficiënt mogelijk samenbrengen van wie iets zoekt en wie iets aanbiedt op de markt.
Bron: Concentra
Provider: Euronext Brussels