Ingezonden persbericht
FINEOS introduceert FINEOS Banking 4.0, een bedrijfsbrede oplossing voor banken
Nieuwe op componenten gebaseerde verkoop- en dienstverleningsoplossing verlaagt kosten en verhoogt efficiëntie voor banken die actief zijn op de consumentenmarkt.
Utrecht (Nederland), 17 oktober 2003 - FINEOS, een toonaangevende ontwikkelaar van bank- en verzekeringssoftware introduceert vandaag FINEOS Banking 4.0. Deze geheel vernieuwde oplossing voor banken beheert acquisitietrajecten en verbetert de dienst verlening aan klanten. FINEOS Banking 4.0. is het vierde in een reeks branchespecifieke bedrijfsbrede platforms die FINEOS introduceert.
FINEOS Banking stelt banken in staat effectief aan acquisitie te doen, klantrelaties op te bouwen en te onderhouden, en nieuwe polissen zoals hypotheken en financieringen voor auto's eenvoudig te beheren en te verwerken. De oplossing voorziet ook in het automatisch afsluiten van verzekeringen en het eenvoudig invoeren en terugvinden van gegevens.
FINEOS Banking verenigt de volgende vooraf geïntegreerde productcomponenten die afzonderlijk of gezamenlijk kunnen worden geïmplementeerd, waardoor een bedrijfsbrede oplossing ontstaat:
* Teller CRM Integrator: een op rekeningen gebaseerd kassysteem met CRM-functionaliteit dat kan functioneren naast de bestaande kasfunctionaliteit
* Teller Transaction Manager: maakt de overgang naar een modern raamwerk voor het verwerken van transacties mogelijk, waarbij klant- en rekeninginformatie kan worden geraadpleegd
* Sales Opportunity Manager: maakt het mogelijk om het volledige acquisitietraject te beheren, van het generen van leads, tot het toewijzen en analyseren ervan
* New Business Manager: geeft inzicht in klant- en rekeninggegevens die nodig zijn voor het opstellen van contracten voor nieuwe klanten
* Customer Manager: zorgt voor begrijpelijke klantdossiers en kan zowel worden ingekeken als aangepast met bijvoorbeeld aantekeningen of contact- taak- en dossiergeschiedenissen
* Servicing: geeft personeel een actueel beeld van de klant zodat ze makkelijk kunnen inspelen op verkoopmogelijkheden, vragen kunnen beantwoorden over diverse back office-activiteiten en andere dienstverlenende taken kunnen uitvoeren vanaf één enkele werkplek
* Application Processing: volledige verwerking van aanvragen voor een verzekering van verkoop tot het afhandelen van de nieuwe polis na aankoop.
De geïntegreerde werkstroom- en ontwerpmotor zorgt ervoor dat met FINEOS Banking taken op de juiste plek terechtkomen. Ook wordt alle informatie over een dossier opgeslagen en bij elkaar geplaatst, zodat personeel meer dossiers kan afhandelen en klanten beter kan bedienen.
FINEOS Banking maakt het ook eenvoudiger documenten en correspondentie effectief te beheren. Personeel kan met een druk op de knop vooraf opgestelde teksten oproepen voor zowel e-mails, als brieven en faxen. Omdat personeel informatie on-line kan opslaan, indelen en oproepen, vermindert ook de hoeveelheid papieren dossiers.
FINEOS Banking is gebaseerd op de technologie die de standaard is op dit gebied en integreert makkelijk met oudere administratiesystemen. Bovendien zorgt het systeem ervoor dat vanaf een werkplek alle taken op het gebied van verkoop en dienstverlening kunnen worden afgehandeld. De architectuur waarborgt dat gebruikers - zowel tussenpersonen als buitendienstmedewerkers - toegang krijgen tot portalen die ze nodig hebben en die bovendien veilig zijn.
Derek Finnerty, verkoop- en marketing directeur bij FINEOS, zegt: "De grootste uitdaging voor banken vandaag de dag is om ervoor te zorgen dat klanten de informatie krijgen die ze nodig hebben, ongeacht of ze nou per fax, email of telefoon met hun bank communiceren. FINEOS Banking kan hierbij helpen. Het kan geïmplementeerd worden bovenop bestaande systemen en vormt als het ware een bovenlaag van geïntegreerde klantgegevens. Dit maakt banken beter geschikt voor de klantgeoriënteerde omgeving van vandaag de dag."
Deze nieuwe versie van FINEOS Banking is de vierde in een serie specifieke bedrijfsoplossingen. De andere verticale oplossingen zijn: FINEOS Life, FINEOS Pensions, FINEOS Insure, FINEOS Lending en FINEOS Employee Benefits. Een eerdere versie van FINEOS Banking is in gebruik bij het Engelse Britannia Building Society, de Engelse Northern Rock Bank en de Amerikaanse First National Bank.
FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve softwareoplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen. FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van bedrijfsprocessen en productbeheersystemen. In de front office stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te onderhouden, de serviceniveaus te verbeteren en de operationele kosten terug te dringen. In de back office bieden de FINEOS-oplossingen mogelijkheden tot snelle productontwikkeling en onderhoudscapaciteit. FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals bijkantoren, call centers en internet en de oplossingen zijn op afstand toegankelijk voor medewerkers, tussenpersonen en klanten. Klanten van FINEOS zijn de toonaangevende financiële instellingen, zoals ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft vestigingen in Ierland, Nederland, Scandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden op: www.FINEOS.com
---
Perscontacten:
Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl
---