Gemeente opent Digitaal Loket op www.wijdemeren.nl
Vanaf vandaag is de website van de gemeente Wijdemeren uitgebreid met een digitaal gemeente loket. Hier kunnen burgers 24 uur per dag en zeven dagen per week uitgebreide informatie vinden over de producten, diensten en taken van de gemeente. Ook is het mogelijk verschillende zaken online te regelen en aan te vragen. Het Digitaal Loket is een eerste stap van de gemeente Wijdemeren naar elektronische dienstverlening.
Het Digitaal Loket van gemeente Wijdemeren biedt informatie over ca. 180 producten, diensten en taken van de gemeente. In principe is alle informatie binnen drie keer klikken gevonden. Zoeken is mogelijk op verschillende manieren, namelijk op alfabet, op product, categorie, op
en op eigen situatie. Als de bezoeker behoefte heeft aan meer
informatie, dan staat er in veel gevallen ook het doorkiesnummer van
de inhoudelijk deskundige ambtenaar vermeld.
Online regelen
De website van de gemeente bevat nu ook ca. 50 formulieren waarmee
bepaalde diensten aangevraagd kunnen worden. Als de gemeente voor een
aanvraag een handtekening nodig heeft, dan kunnen burgers het
vragenformulier invullen, printen, ondertekenen en per post naar de
gemeente sturen. Voorbeelden hiervan zijn kapvergunningen, verzoek om
aanleg van een inrit en het aanvragen van een
gehandicaptenparkeerplaats. Wanneer de gemeente geen handtekening
nodig heeft, kan alles online geregeld worden. De bezoeker vult in dit
geval een digitaal vragenformulier in en retourneert deze terug.
Voorbeelden hiervan zijn: het aanvragen van de WOZ-waarde van een
woning, het aanvragen van een kopie van een aanslagbiljet en het
melden van een milieuklacht zoals bodemverontreiniging, geluids- en
stankoverlast.
(Bron: gemeente Wijdemeren)
www.ictu.nl