Ingezonden persbericht
17 oktober 2003
SMS verovert de samenleving: mobiele marketing heeft de toekomst
~ bedrijven niet voldoende op de hoogte van mogelijkheden die SMS biedt, bleek tijdens educatief seminar~
Het SMS-gebruik is de afgelopen jaren spectaculair gestegen. Niet alleen jongeren maken gebruik van het nieuwe medium, ook ouderen hebben de weg naar de tekst- en multimediaboodschappen gevonden. Bedrijven zijn echter niet voldoende op de hoogte van de marketingtoepassingen van SMS. Dit bleek tijdens het Beloften worden verzilverd seminar dat Netsize begin oktober heeft georganiseerd.
Netsize Europees marktleider in het aanbieden van mobiele oplossingen voor business en entertainment, voert momenteel campagne om de mogelijkheden van mobiele marketing onder de aandacht te brengen en organiseerde derhalve dit seminar voor marketing- en reclamebureaus.
Uit onderzoek (bron: ICN) is gebleken dat de herinnering van een SMS-actie 50% hoger is dan een TV commercial en zelfs 130% hoger dan een radiocommercial. Bovendien is de respons op SMS-acties drie keer hoger dan die op traditionele direct marketingcampagnes (bron: The Razor).
Eén van de gastsprekers tijdens het seminar was Igor Beuker, directeur van LaComunidad en van Interactive Advertising Bureau Nederland. Hij zei hierover het volgende: "Veel jongeren communiceren vaker via SMS dan per e-mail. Het is een uitstekend middel om je doelgroep te bereiken. Niet alleen voor direct marketingcampagnes, SMS is ook geschikt als advertentiemedium of als Bulk SMS, waarbij een standaardbericht naar een database wordt gestuurd."
"Dankzij de populariteit van SMS is een mobiele telefoon een ideaal medium voor diverse vormen van bedrijfscommunicatie. Mobiele marketing is goedkoop, snel, to the point en heel flexibel inzetbaar. Met de komst van premium SMS is het medium uitgegroeid tot een instrument dat goed kan worden ingepast in het marketingbeleid", aldus Peter Egberts, Country Manager Netsize Nederland.
SMS is zowel geschikt voor het opzetten van direct marketing- en reclamecampagnes, als voor branding- en loyaliteitsprogramma voor bedrijven.
Hij vervolgt: "Netsize ondersteunt bedrijven bij de implementatie van mobiele diensten en we merkten dat veel marketeers nog te weinig op de hoogte zijn van de mogelijkheden van mobiele marketing. Vandaar dat we hebben besloten dit seminar te organiseren. Het seminar is goed ontvangen en het is zeker iets dat wij in de toekomst zullen voortzetten."
(358 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE:
Over Netsize Groep
Met een omzet van meer dan 40 miljoen Euro in 2002, is Netsize Group Europees marktleider in het aanbieden van oplossingen in mobiele diensten voor business en entertainment. Netsize ondersteunt bedrijven bij de implementatie van draadloze diensten waarmee ze hun omzet, klantrelaties en naamsbekendheid vergroten en de bedrijfsefficiency optimaliseren.
Netsize-klanten profiteren van bi-directionele netwerkverbindingen met meer dan 50 mobiele operators wereldwijd die toegang geven tot meer dan 400 miljoen mobiele eindgebruikers. Zo beschikken ze over premium mobile billing en een uitgebreide catalogus van mobiele applicaties en content, zoals premium content, multimedia oplossingen en toegang tot bedrijfsapplicaties. Netsize levert de content zowel via SMS, MMS, Java, Browsing (WAP, iMode®, Vlife, ...) als IVR kanalen.
Dankzij deze oplossingen en met de ondersteuning van lokale Netsize-teams, gevestigd in diverse landen, kunnen klanten en partners wereldwijd mobiele diensten introduceren, terwijl deze toch zijn toegespitst op de specifieke behoeften van ieder individueel land. Zo is er in elk land aangepaste ondersteuning voor zowel technologische mogelijkheden, marketing en billing, als voor back office diensten zoals, third party billing , online traffic statistieken, meertalige helpdesks, white label content en digital rights management.
Reeds actief in 16 Europese landen, breidt Netsize uit naar Centraal Europa, Latijns- en Noord Amerika, Azië, Afrika en het Midden Oosten. Netsize heeft wereldwijd een groot team van getrainde professionals klaarstaan voor haar klanten. Sinds de oprichting in 1998, heeft Netsize voor meer dan 700 klanten mobiele diensten gelanceerd en beheerd.
Voor meer informatie surf naar www.netsize.com
Contact:
LEWIS, het ICT PR bureau:
Yvonne van Bokhoven/ Lilian van Tongerlo
Tel: +31 (0) 40 235 46 00Fax: +31 (0) 40 235 46 01
Email: yvonnev/lilianv@lewispr.comWeb site: www.lewispr.com
NETSIZE NEDERLAND
Sharon Harris
Tel. + 31 (0)10 2663300Fax: + 31 (0) 10 2663350
E-mail: sharris@netsize.comWebsite: www.netsize.nl
---
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
---