Persbericht
Xerox vergroot de mogelijkheden van documentbeheer met DocuShare software met drie nieuwe componenten
In het Palo Alto Research Centre ontwikkelde technologie maakt het schrijven van webdocumenten net zo gemakkelijk als het lezen ervan
Amstelveen, 16 oktober 2003 â¤" Xerox heeft met de introductie van DocuShare 3.1, de nieuwste versie van zijn web-georiënteerde software voor document en content management, een nieuwe stap gezet in het ontwikkelen van geavanceerde mogelijkheden voor bedrijven en organisaties om hun documenten nog efficiënter te beheren en informatie nog gemakkelijker te kunnen delen. De software is daartoe uitgebreid met een drietal nieuwe componenten.
Al in de eerste week na de eerdere introductie in Noord-Amerika hebben redacteuren van vakbladen als CRN, Intelligent Enterprise, Network Computing, Network Magazine, TechWeb en VarBusiness, DocuShare 3.1 aangewezen als de â¤~Best Business Application⤮ in het kader van de â¤~Best of Show Award⤮ van CMP Media tijdens de jaarlijkse TECHXNYP (Technology Exchange Week New York, 16 - 18 september 2003). "De geavanceerde functionaliteit en ontwikkelingsmogelijkheden van de nieuwe softwarecomponenten die bovenop het nieuwe DocuShare-platform draaien, tonen aan dat DocuShare een efficiënte oplossing kan zijn voor bedrijven", aldus Rich Medina, vooraanstaand marktanalist bij Doculabs, Inc., een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau dat organisaties helpt risico's met betrekking tot investeringen in technologie te beperken.
Tot de nieuwe softwarecomponenten behoort een tweetal nieuwe modules, die het gemakkelijker maken voor eindgebruikers om informatie te delen:
DocuShare Enterprise Workflow
De Enterprise Workflow component, die gebaseerd is op de Dralasoft Workflowâ"¢ engine, vergroot de accordering ern routeringsmogelijkheden van DocuShare en verbetert de uitwisseling van documenten die met DocuShare worden beheerd. Gebruikers kunnen hun productiviteit verhogen door het efficiënter organiseren en monitoren van document-intensieve bedrijfsprocessen. De component kan bijvoorbeeld worden gebruikt om leningaanvragen te routeren en accorderen, inkooporders en facturen te traceren, of de verwerking van sollicitatiegegevens (brieven en cv's) te automatiseren.
DocuShare Interact
Voor het delen van informatie bij groepsprojecten en het uitwisselen van documenten via het web kunnen DocuShare-gebruikers de Interact component in hun intranet integreren. DocuShare Interact is een additionele component gebaseerd op Sparrow Web® technologie, ontwikkeld in het Xerox Palo Alto Research Centre. DocuShare Interact biedt gebruikers de mogelijkheid gedeelde, interactieve webpagina's te creëren voor project management, verslagen, agenda's, vergaderingen en andere groepsactiviteiten die op het web moeten worden gepubliceerd en bijgehouden. De software maakt het net zo gemakkelijk documenten op het web te plaatsen als te raadplegen. Gebruikers van DocuShare die geen ervaring hebben met HTML-documenten, kunnen snel en gemakkelijk documenten toevoegen aan de DocuShare Interact-pagina via elke willekeurige browser interface, zonder gebruikmaking van extra applicaties of plug-in programma's.
Bovendien is er een volledige reeks programmeertools voorhanden die gebruikers in staat stellen DocuShare af ,te stemmen op hun specifieke wensen. De DocuShare Developer Environment (DSDE) maakt verdere ontwikkeling en specifieke aanpassing van DocuShare-oplossingen mogelijk. De applicatie-interfaces (APIs) en integratie-componenten stellen distributeurs, systeembeheerders en technologiepartners in staat om met behulp van DocuShare oplossingen te ontwikkelen op het gebied van kennisbeheer, documentbeheer en werkstroom-automatisering. De DSDE is al gebruikt om DocuShare te integreren met producten van Kofax, Omtool, Sun Microsystems Inc., ScanSoft en Covigna. Hierdoor wordt een grote verscheidenheid geboden aan geavanceerde oplossingen voor specifieke sectoren, zoals de gezondheidszorg, het onderwijs, en organisaties op het gebied van productie en financiële dienstverlening. De adviesprijs voor een compleet DocuShare systeem voor 10 gebruikers bedraagt â'¬ 4.118,-- en voor een systeem voor 100 gebruikers â'¬ 9.156,-- exclusief btw.
Klanten die gebruikmaken van DocuShare 3.0 en een onderhoudscontract hebben, kunnen gratis upgraden naar DocuShare 3.1. De software wordt aangeboden via Xerox business partners, concessionairs en Xerox Global Services.
DocuShare 3.1, DocuShare Interact, DocuShare Enterprise Workflow en DocuShare Developer Environment zijn vanaf 15 oktober 2003 in het Engels verkrijgbaar, en DocuShare 3.1 - naar verwachting - vanaf 15 november in het Nederlands, Spaans, Duits en Frans. Voor meer informatie over DocuShare: http://docushare.xerox.com
Xerox Europeer Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreid portfolio aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod richt zich op drie hoofdgebieden: kleine tot grote kantoren, productie-omgevingen in de grafische en printing-industrie en services, waaronder consulting, systeemontwerp en -management en facilitaire diensten rond documentgerelateerde toepassingen.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum in Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op www.xerox.com.
Xeroxâ"¢, The Document Company® en het digitale Xâ"¢ zijn handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.