Ingezonden persbericht
Amsterdam is klaar voor de officiële aftrap van de ING Amsterdam Marathon
SPECTACULAIRE TRANSFORMATIE ING HOUSE IN HARDLOOPSCHOEN
Amsterdam, 15 oktober * ING House, het internationale hoofdkantoor van de ING Group in Amsterdam, is getransformeerd in een gigantische hardloopschoen. Deze transformatiestunt is de ultieme warming-up voor de ING Amsterdam Marathon en vormt bovendien het hoogtepunt van de ING-campagne om Amsterdam warm te laten lopen voor de ING Amsterdam Marathon. De hardloopschoen zal de aandacht trekken van duizenden automobilisten die dagelijks langs het in het oog springende gebouw rijden. "Voor ING is deze spectaculaire transformatie de climax van de campagne die het publiek in korte tijd heeft warm gemaakt om in groten getale naar de ING Amsterdam Marathon te komen", zegt Diederik Laman Trip, directievoorzitter van ING Nederland.
Een team van twaalf personen heeft met vier hoogwerkers tot 25 meter hoogte non-stop gewerkt aan de bestickering van het gigantische pand. Het pand is maar liefst 138 meter lang en 25 meter breed. Alleen al het aanbrengen van de ruim 200 meter knaloranje veters nam 2,5 dag in beslag. Voor het beplakken van het pand * met ruim 1.200 vierkante meter blauwe, witte en oranje stickers! - waren drie volle dagen nodig. Nu het pand, dat in de volksmond vaak al 'de schoen' of 'de schaats' genoemd wordt, daadwerkelijk is omgetoverd in een hardloopschoen, is Amsterdam klaar voor de officiële aftrap van de ING Amsterdam Marathon.
Eén groot feest
Aanstaande zondag 19 oktober is het zover: dan gaat de ING Amsterdam Marathon van start. Het belooft een groot en bruisend spektakel te worden. Niet in de laatste plaats doordat topartiesten als Trijntje Oosterhuis, Hans Dulfer en DJ Roog op maar liefst drie verschillende locaties zullen optreden voor de tienduizenden toeschouwers. Ook andere plaatsen van de hoofdstad worden omgetoverd tot een waar spektakel met muziek, theater en dans. Talloze activiteiten vinden plaats langs het parcours en ING reikt bovendien supporterspakketten uit aan de toeschouwers, zodat zij de renners nóg beter kunnen aanmoedigen.
- EINDE PERSBERICHT -
U kunt de foto downloaden op de onderstaande internetsite:
http://www.presslink.nl/inghouse/
Noot aan de redactie (
Ingezonden persbericht