Datum 15 oktober 2003 E-Plus passeert grens van 8 miljoen klanten KPN nu boven de 14 miljoen mobiele klanten Nummer 056pE-Plus, de Duitse dochteronderneming van KPN, heeft de mijlpaal van 8 miljoen klanten gepasseerd. Dit nieuwe record werd eerder bereikt dan verwacht en is mede te danken aan de strategie van E-Plus om groei te creëren. Uwe Bergheim, Managing Director van E-Plus: "Het passeren van de grens van 8 miljoen klanten beschouw ik als een belangrijke mijlpaal. Inmiddels is de lat alweer hoger gelegd: we willen deze sterke groei vasthouden om eind 2004 zo'n 9 miljoen klanten te hebben."
E-Plus blijft zich richten op de betere klant. De klantenmix van E-Plus is versterkt, 47% van de klanten heeft een abonnement. De zakelijke klanten reageren positief op de aanbiedingen van E-Plus. E-Plus heeft nu 11% van de zakelijke markt in handen. Naast het feit dat E-Plus steeds aantrekkelijker wordt voor nieuwe klanten, neemt ook de loyaliteit van bestaande klanten sterk toe.
Deze positieve ontwikkelingen worden gestaafd door de cijfers. De gemengde ARPU (gemiddelde maandelijkse opbrengst per klant) bleef stabiel op E25 . Ondanks de investeringen die noodzakelijk waren voor de agressieve groeistrategie, ontwikkelde de EBITDA-marge van E-Plus zich geheel volgens de verwachtingen en bleef ruim binnen de doelmarge van 20-25%. Met een groei naar 9 miljoen klanten ultimo 2004 richt E-Plus zich op een verbeterde EBITDA-marge van 22-25% over het gehele jaar 2004.
Guy Demuynck, lid van de Raad van Bestuur van KPN en verantwoordelijk voor de mobiele divisie: "Onze groeistrategie werpt duidelijk vruchten af. Met meer dan 8 miljoen klanten in Duitsland verstevigen we onze positie als derde operator in de markt. Ook onze bedrijfsactiviteiten buiten Duitsland laten een positieve ontwikkeling zien: we hebben onze positie in Nederland verder versterkt en hebben weer meer dan 5 miljoen klanten. Hierdoor bedienen we nu een recordaantal van meer dan 14 miljoen klanten in Duitsland, Nederland en België.
Noot voor de redactie (