--------------------------------------------------------------------------
    Henkel Consumer Adhesives werkt samen met Manhattan Associates aan    
                              RFID-oplossing                              
--------------------------------------------------------------------------

Samenwerking illustreert groeiende interesse van retailsector voor RFID Atlanta (US)/Utrecht (NL)/Londen (UK), 14/10/2003

Henkel Consumer Adhesives, Inc. (HCA) heeft Manhattan Associates, (Nasdaq: MANH), geselecteerd voor het ontwikkelen van een Radio Frequency Identification (RFID)-systeem voor zijn productleveringen aan HCA's retailers in de Verenigde Staten. RFID maakt het mogelijk om productinformatie, die opgeslagen zit in een chip in de productverpakking, snel en automatisch te herkennen en elektronisch te verwerken. Dat verbetert aanmerkelijk de efficientie van de logistieke processen in de distributie. HCA ontwikkelt, verkoopt en distribueert producten onder de Duck-merknaam, zoals het Duck Tape®-plakband, en is in die sector een van de topspelers. Manhattan Associates is wereldwijd marktleider op het gebied van supply chain execution (SCE)-oplossingen.

"Henkel Consumer Adhesives doet er alles aan om aan de behoeftes van zijn klanten tegemoet te komen en te overtreffen. We beseffen hoe belangrijk RFID daarvoor kan zijn," zegt Gene E. Obrock, vice president Operations bij Henkel Consumer Adhesives. "De tijd dringt, en Manhattan Associates is de partner die ons zal helpen de vraag naar conformiteit met onze retailklanten omtrent RFID te beantwoorden. Manhattan Associates heeft al belangrijke stappen gezet in de ontwikkeling van supply chain execution-toepassingen die RFID ondersteunen, en toen wij een RFID-oplossing overwogen, was het logisch om het bedrijf als partner te kiezen."

RFID is vandaag een van de hoogste prioriteiten voor de sector van consumentenproducten. Recente nieuwsberichten van de Amerikaanse keten Wal-Mart en verwachte aankondigingen van andere retailers, gaven bij HCA de doorslag om ook voor een RFID-oplossing te kiezen. Manhattan Associates zal al haar ervaring met RFID-technologie in zijn relatie met Henkel gebruiken. Het bedrijf is onder meer lid van het Auto-ID Centre en heeft samenwerkingsovereenkomsten gesloten met verschillende RFID-leveranciers.

"Wal-Marts aankondiging over zijn RFID-initiatief was een keerpunt voor de supply chain-sector," zegt Eric Peters, senior vice president, Products & Strategy bij Manhattan Associates. "Bedrijven die hun leiderspositie willen blijven behouden moeten nu hun RFID-initiatieven opstarten. Manhattan Associates heeft met succes bewezen dat het bedrijven kan helpen bij de conformiteitsvereisten, en is in staat om die conformiteit te garanderen. We zijn verheugd dat we Henkel Consumer Adhesives kunnen helpen RFID-conformiteit aan zijn klanten te kunnen bieden."
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over Henkel Consumer Adhesives, Inc.
Henkel Consumer Adhesives, Inc ontwikkelt en verkoopt een breed aanbod vindingrijke producten voor thuis, op school of kantoor, onder de merknamen Duck en Loctite. Henkel Consumer Adhesives is een onderdeel van de Henkel-groep, wereldwijd een van de leiders in kleefstoffen, en in Europa belangrijke speler in de markt van de was- en reinigingsproducten, en cosmetica- en verzorgingsproducten. In 2002 genereerde de Henkel-groep 9,6 miljard euro in verkoopcijfers. De groep telt momenteel wereldwijd 48,515 medewerkers. Meer informatie op www.henkelca.com. Over Manhattan Associates
Manhattan Associates, Inc. (Nasdaq: MANH) is wereldwijd marktleider in supply chain execution-oplossingen. Het bedrijf maakt 'operational excellence' mogelijk via de applicatie-suite van warehouse- en distributiemanagement, transportmanagement en handelspartnermanagement. Deze geïntegreerde oplossingen bieden de meest moderne technologieën, vernieuwende toepassingen en Manhattan Associates' kennis om de prestaties, rendabiliteit en concurrentiepositie van zijn klanten te verbeteren. De onderneming heeft meer dan 870 klanten verspreid over meer dan 1.300 vestigingen wereldwijd, waaronder enkele van de grootste fabrikanten, distributeurs en retailers ter wereld. Meer informatie op www.manh.com.
Jan Heijblom, Sales Manager Manhattan Associates Benelux, tel: +31 (0)30 214 3000
fax: +31 (0)30 214 3099, e-mail: jheijblom@manh.com Journalisten:
NewsEngine PR, Claudia Mairböck, tel: +31 20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:MANH0045-16E6C6