CONNEXXION

Feiten en cijfers over staking bij Connexxion

PERSBERICHT

Datum: 11 oktober 2003
Kenmerk: HO/ 03.024

Feiten en cijfers over staking bij Connexxion

Bij de staking van heden morgen bij Connexxion heeft de helft van het personeel zich als werkwillige gemeld. De andere helft heeft zich ingeschreven als staker. Doordat er in sommige regio's bijna, of meer dan de helft van de diensten uitvielen was het niet verantwoord om de andere bussen ook op de weg te sturen. Daardoor bleven uiteindelijk 1011 diensten van de 1314 diensten in de garage, een percentage van 77%. Connexxion Klantenservice was speciaal voor de actie opengesteld. Er zijn ruim 1100 oproepen van klanten beantwoord met een gemiddelde wachttijd van zes seconden.

Hoewel de directie van Connexxion de gekozen aktievorm afwijst omdat hierdoor de belangen van de reizigers en de opdrachtgevers worden geschaad is Connexxion tevreden met het verloop van de aktie. In overleg met de vakbondsvertegenwoordigers op de diverse vestigingen zijn de afspraken over het algemeen goed nagekomen. Er heeft geen escalatie op de vestigingen of in de bussen plaatsgevonden.


---
Alleen voor de pers:

nadere informatie:
Herman Opmeer, afdeling Corporate Communicatie Connexxion Telefoon 035 625 1957 of 06 51093642

11 okt 03 13:30