SPONSOR MAGAZINE

Marcel Beerthuizen opnieuw meest invloedrijke sponsorman

Marcel Beerthuizen is door Sponsor Magazine opnieuw uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorwereld. Dat blijkt uit de Top 20 van machtigste mensen in sponsorland die het vakblad voor sponsoring deze week publiceert.

Beerthuizen, managing partner bij TBWA/Brand Experience Company, dankt zijn eerste plaats aan het feit dat hij gezien wordt als de belangrijkste spreekbuis van het vakgebied, onder meer vanuit zijn functies van voorzitter van GVR Sectie Sponsoring en Stichting SponsorRing. Het is de derde achtereenvolgende keer dat Beerthuizen wordt uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon. Sponsor Magazine vraagt zich dan ook af wie Beerthuizen volgend jaar van zijn troon gaat stoten.

In de top drie staan verder de directeur van Trefpunt Henri van der Aat, die volgens Sponsor Magazine het vertrek van oprichter Van den Wall Bake bij het sponsoradviesbureau probleemloos heeft kunnen opvangen, en de directeur van Het Concertgebouw Martijn Sanders. Sanders dankt zijn derde plaats onder andere aan zijn voorzitterschap van de Commissie Sanders dat een opzienbarend rapport over het Stedelijk Museum schreef.

Nieuw in de lijst dit jaar zijn onder andere Peter Vertregt van Heineken, Ton Rozestraten van IP, Harry Dekker van Unilever en Huub Rothengatter, de manager van Jos Verstappen. Marischka Leenaers, Leenaers & Verloop sponsoring en communicatie, is de enige vrouw in de lijst. Zij dankt haar positie vooral aan haar enorme netwerk in de culturele wereld.
Om verschillende redenen zijn dit jaar onder meer Gerard Jongerius, Florien Vaessen, Cees van Nieuwenhuizen en Frits Suèr uit de lijst verdwenen.

Sponsor Magazine heeft de lijst samengesteld op basis van een tiental criteria zoals de positie die iemand in het veld bekleedt, de tijd dat iemand actief in het sponsorvak is, of hij door media en andere partijen gezien wordt als een spreekbuis voor het vakgebied, hoeveel sponsorgeld hij te besteden heeft, welke bedrijven hij adviseert en in hoeverre men zich inzet voor de verdere ontwikkeling van het vakgebied.
De complete lijst is deze week te lezen in het oktobernummer van Sponsor Magazine.

Sponsor Magazine is het vakblad voor sponsoring in Nederland. Behalve de Top 20 van de machtigste mensen in sponsorland, vindt u in het oktobernummer ook een special over wintersport, met een overzicht van alle sponsors op het gebied van wintersporten, een interview met general manager EMI Capitol Kees Klomp en deel 1 in een serie over sponsoring in de gezondheidszorg.


---