Ingezonden persbericht


Siebel Systems lanceert nieuwe productstrategie: CRM for Everyone

Siebel biedt oplossingen voor alle behoeften aan CRM

SAN MATEO, Calif. - 9 oktober 2003 - Siebel Systems heeft tijdens de Siebel User Week een nieuwe productstrategie aangekondigd die organisaties in staat stelt om op een snelle, gemakkelijke en betaalbare manier aan alle CRM-behoeften tegemoet te komen. De nieuwe strategie van Siebel - 'CRM for Everyone' geheten - is ontwikkeld om klanten de mogelijkheid te bieden om CRM overal binnen de organisatie te kunnen toepassen, tegen de laagste total cost of ownership (TCO).

Met de nieuwe productstrategie biedt Siebel Systems CRM aan op een manier die tegemoet komt aan de behoeften van organisaties van iedere aard of omvang en van ieder type gebruiker. De strategie omvat nieuwe, branchespecifieke CRM-producten, een nieuwe 'hosted CRM'-oplossing, nieuwe analytische applicaties en een nieuw analytisch platform, evenals nieuwe business integration-oplossingen. Belangrijke componenten zijn:
* Siebel 7.7, de nieuwe release van Siebel's enterprise CRM-suite waarop gebruikers tijdens de Siebel User Week reeds een eerste blik kunnen werpen, kent honderden nieuwe branchespecifieke mogelijkheden, een groot aantal verbeteringen waardoor gebruikers makkelijker kunnen werken, significante verbeteringen ten aanzien van de total cost of ownership, een in twee richtingen functionerend 'store-and-forward' -mechanisme voor mobiele werkers en nieuwe faciliteiten, zoals een nieuwe console voor het beheren van klantenrelaties gericht op gebruikers in de financiële sector, evenals een nieuwe applicatie rond customer loyalty.
* Siebel Analytics 7.7 vormt zowel een nieuwe reeks van analytische toepassingen als een nieuw platform voor analytische applicaties. Siebel Systems is in korte tijd uitgegroeid tot de belangrijkste leverancier van applicaties voor het analyseren van klanteninformatie. Met het nieuwe Siebel Analytics 7.7 speelt het bedrijf in op de directe behoeften in de markt voor business intelligence-producten.
* Nieuwe opties voor het in gebruik nemen van het Universal Application Network (UAN). UAN ondersteunt nu zowel de .Net- en de J2EE-platformen, evenals nieuwe standaarden voor webservices gericht op business integratie.
* Siebel CRM on Demand, de eerste en enige CRM-oplossing die is gebaseerd op een combinatie van hosting en een zogeheten 'on premise delivery model'.


* "Wij hebben ons gecommitteerd aan het leveren van oplossingen voor iedere denkbare behoefte aan CRM, variërend van het oplossen van complexe en branchespecifieke problemen voor Fortune 1000-klanten tot het aanbieden van snelle, gemakkelijk te gebruiken en betaalbare 'on demand' CRM voor die organisaties die vooral behoefte hebben aan basisfunctionaliteit op het gebied van CRM, of waar men vooral geïnteresseerd is in een 'time to business' die uiterst kort is", zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. "Deze nieuwe CRM-oplossingen maken gebruik van een combinatie van hosting en een 'on premise delivery model' en maken het mogelijk CRM for Everyone aan te bieden."


* Siebel 7.7: verdere uitbreiding van branchegerichte functionaliteit en lagere TCO


* Tijdens de Siebel User Week kunnen gebruikers via een preview voor het eerst kennis maken met de functionaliteit van de nieuwe Siebel 7.7. Beschikbaar in het voorjaar van 2004 biedt de nieuwe versie van Siebel's enterprise CRM suite sterk uitgebreide functionaliteit en tal van vernieuwingen die een lagere TCO tot gevolg hebben. Siebel 7.7 demonstreert een zeer hoog niveau van domeinkennis en branchespecifieke CRM-voorzieningen danzij zijn op rollen gebaseerde gebruikersinterface, nieuwe CRM-, ERM- en analytische functionaliteit, en nieuwe branchespecifieke businessprocessen en integratievoorzieningen.


* Belangrijke vernieuwingen in Siebel 7.7 zijn onder andere:
* Siebel Customer Relationship Console for Branch Banking: Ontwikkeld om als zelfstandig dashboard te kunnen functioneren of in samenwerking met andere applicaties, biedt de Siebel Customer Relationship Console eenvoudig en snel toegang tot klantenprofielen. Het is bedoeld voor gebruik in lokale bankkantoren.
* Customer Loyalty Management: Siebel Loyalty Management stelt organisaties in staat diensten en aanbiedingen te optimaliseren op basis van de verwachte omzet van individuele klanten. Deze applicatie omvat onder andere functionaliteit voor het segmenteren van klanten, het genereren van "bonuspunten" op basis van belangrijke transacties en voor het aan klanten aanbieden van speciale aanbiedingen. Hierdoor kunnen de loyaliteit en de waardering van de klant ten aanzien van de organisatie worden vergroot.
* Store-and-forward Wireless Support: Nieuwe en in twee richtingen werkende store-and-forward functionaliteit maakt het iedere mobiele verkoop- en servicemedewerker die Siebel Handheld-applicaties toepast, mogelijk om automatisch en via draadloze verbindingen klantengegevens te versturen of te ontvangen.
* Servive Life Cycle Management: Siebel 7.7 omvat nieuwe functionaliteit die het bedrijven mogelijk maakt alle aspecten die samen de gehele lifecycle van de serviceverlening omvatten, op een betere manier te beheren. Het resultaat is een kortere verwerkingstijd van orders en lagere kosten.
* Op rollen gebaseerde gebruikersinterface: Siebel 7.7 kent een verbeterde gebruikersinterface die voorziet in zogeheten 'guided navigation' die gebaseerd is op de rol die de betrokken medewerker vervult. Het gevolg is een grotere productiviteit, betere interactie tussen medewerkers en programmatuur, en een snellere acceptatie van de geboden functionaliteit.
* Laagste TCO: Siebel 7.7 biedt ingrijpende verbeteringen op acht belangrijke gebieden: installatie, configuratie, ingebruikname, upgrade, performance, bruikbaarheid, testen en integratie. Het resultaat van deze verbeteringen is een 39 procent lagere TCO en de laagste TCO die in de markt te vinden is. De verbeteringen komen nog eens bovenop de 17 procent lagere TCO die met de introductie van Siebel 7.5.3 eerder dit jaar is gerealiseerd.


* Siebel annonceert nieuw analytisch platform en nieuwe analytische applicaties


* Siebel Systems heeft Siebel Analytics 7.7 aangekondigd. Deze oplossing zal in het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar zijn en biedt een business analytisch platform dat inspeelt op de behoeften die in de markt bestaan ten aanzien van business intelligence. Siebel Analytics 7.7 is toegankelijk voor meer gebruikers en in staat om in 'near realtime' grote hoeveelheden zakelijke informatie vast te leggen. Met een geheel op webtechnologie gebaseerde architectuur en een ongeëvenaarde schaalbaarheid biedt Siebel Analytics 7.7 een compleet, relevant en 'up-to-the-moment' inzicht aan een zeer brede groep van gebruikers. Belangrijke nieuwe functies en verbeteringen zijn onder andere:
* Nieuwe, geïntegreerde datamining en voorspellende (predictive) analytische functionaliteit.
* Nieuwe ondersteuning voor mobiele en niet met de server verbonden gebruikers.
* Volledige ondersteuning van webservices.
* Verbeteringen ten aanzien van prestaties, schaalbaarheid en beschikbaarheid, waaronder clustering voor alle ondersteunde platformen.
* Vereenvoudigde administratie, onder andere in de vorm van 'usage tracking' en wizards voor beheertaken.
* Een brede reeks van verbeteringen ten aanzien van de gebruikersvriendelijkheid en visualisatie van gegevens en functies, wat resulteert in een zeer intuïtief en bruikbaar business intelligence-platform.
* Verbeterde integratie van workflowvoorzieningen waaronder het vermogen om koppelingen met andere workflows te leggen, waardoor het inzicht dat op basis van Siebel Analytics 7.7 ontstaat ook aan andere gebruikers in de organisatie beschikbaar kan worden gesteld.


* Siebel levert Business Integration Applications 3.0 voor Universal Application Network


* In het derde kwartaal is Siebel Systems gestart met het leveren van de meest recente versie van Siebel Business Integration Applications for Universal Application Network, te weten versie 3.0. Deze versie omvat oplossingen om bedrijven te helpen bij het realiseren van een optimale vorm van bedrijfsintegratie. Siebel Business Integration Applications 3.0 omvatten onder andere nieuwe business integration-processen op het gebied van sales management, service management en employee relationship management, evenals verbeterde en uitgebreide processen rond customer life cycle management en order management. Siebel Business Integration Applications ondersteunen momenteel de integratieservers van BEA, SeeBeyond, TIBCO en webMethods. In het vierde kwartaal komen hier nog het op J2EE-gebaseerde WebSphere van IBM en het op .Net-technologie gebaseerde BizTalk van Microsoft bij. Met deze verdere verbreding biedt Siebel Systems nu meer dan 120 branchespecifieke integratieprocessen die beschikbaar zijn op zes toonaangevende serverplatformen.


* Siebel Systems demonstreert 'hosted CRM': Siebel CRM OnDemand


* Siebel Systems demonstreert tijdens Siebel User Week tevens Siebel CRM OnDemand. Dit is de eerste en enige CRM-oplossing die een combinatie vormt van de on demand- en on premise delivery-modellen. Deze oplossing is onlangs aangekondigd en wordt samen met IBM verkocht, aangeboden en gehost. Klanten kunnen hiermee nu over 'on premise' of 'on demand' CRM-functionaliteit beschikken in iedere gewenste vorm en omvang.


* Siebel CRM OnDemand (www.crmondemand.com) vormt een robuuste CRM-toepassing die beschikbaar is voor iedere gebruiker met toegang tot internet. Organisaties kunnen hierdoor meer sales leads genereren, leads beter kwalificeren en beheren, tot betere verkoopverwachtingen komen, verkoopcycli verkorten en een verbeterde klantenservice aanbieden. Mede door de ingebouwde analytische voorzieningen kunnen alle verkoop-, marketing- en servicemedewerkers nu direct handelen op basis van relevante ontwikkelingen binnen de eigen organisatie, bij klanten of in de markt. Het resultaat is dat bedrijven meer zakelijke transacties kunnen afsluiten met meer tevreden klanten in minder tijd.


* De hosting-voorziening speelt in op de behoeften van organisaties met slechts een bescheiden IT-budget of waar men uitsluitend behoefte heeft aan basisfunctionaliteit op het gebied van CRM. Ontwikkeld met een naadloze integratie en probleemloze informatie-uitwisseling tussen hosted en meer traditionele lokale CRM-omgevingen in gedachten, biedt Siebel CRM OnDemand klanten van iedere omvang en complexiteit een ongekende flexibiliteit bij het toepassen van CRM.


* Bestaande Siebel-gebruikers kunnen van de hosting-oplossing gebruik maken als aanvulling op hun reeds bestaande CRM-implementaties. Zo kan een verzekeringsmaatschappij nu een netwerk van onafhankelijke tussenpersonen via de hosting-optie toegang bieden tot het enterprise CRM-systeem, zodat dezelfde sales leads en bijvoorbeeld ingediende schadeclaims voor alle betrokkenen toegankelijk zijn. Een autofabrikant kan met Siebel CRM OnDemand tot standaardisatie op één CRM-oplossing binnen het dealernetwerk komen. Daarnaast kunnen individuele divisies binnen een groot concern nu snel CRM invoeren door te kiezen voor Siebel CRM OnDemand waarbij een probleemloze uitwisseling van gegevens is gegarandeerd. Deze klanten kunnen dankzij de hosting-optie snel met CRM beginnen en desgewenst in een later stadium doorgroeien naar een eigen CRM-implementatie. Bestaande klanten kunnen er tevens voor kiezen om hun bestaande CRM-implementatie aan te vullen met hosted CRM voor gebruik in bijvoorbeeld kleine regionale kantoren of buitenlandse vestigingen.


* "Siebel CRM OnDemand is precies wat wij nodig hebben. Het biedt een zeer kosteneffectieve manier om onze bestaande Siebel-implementatie uit te breiden naar andere bedrijven die wij inzetten voor het genereren van sales leads en de honderden wederverkopers waarmee wij samenwerken", zegt Michael Fields, director of business sales operations van de Amerikaanse aanbieder van mobiele telefonie Cingular Wireless. "Wij verwachten dat als gevolg van het automatiseren van de stroom van sales leads die door onze externe partners wordt gegenereerd Siebel CRM OnDemand ons in staat zal stellen om sneller dan vandaag mogelijk is te reageren op individuele leads."
* "Hosting zal niet de enige methode zijn voor het aanbieden van softwarefunctionaliteit, net als eCommerce de 'brick and mortar'-winkel niet heeft doen verdwijnen", zegt Denis Pombriant, vice president of CRM bij de Aberdeen Group. "Wij staan aan het begin van een periode waarin beide vormen van CRM naast elkaar zullen bestaan."


* Over Siebel Systems
* Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.


* # # #


* © 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.


* Meer informatie
* Sandra Wasseur
* Marketing Director Northern-Europe
* Siebel Systems
* Telefoon: 020-5401000