Mazda

2-10-2003

Mazda6 wint Autoweek tevredenheidstrofee

De Mazda6 heeft gisteren tijdens de uitreiking van de jaarlijkse AutoWeek Tevredenheidstrofee de eerste prijs bij de modellen gewonnen in de categorie middenklasse. De Mazda6 kreeg van de lezers van het blad AutoWeek en van de bezoekers aan de gelijknamige website 99 punten toebedeeld, vijf meer dan de nummer twee.

Mazda6 erg populiar

Het winnen van de AutoWeek Tevredenheidstrofee is opnieuw een bewijs van de populariteit van de Mazda6. De nummer 2 in de verkiezing Auto van het Jaar 2003 scoorde in het onderzoek, dat uitgevoerd werd door NFO Trendbox, nergens onder het gemiddelde. Als belangrijkste aankoopreden komt ondubbelzinnig het fraaie design van de Mazda6 naar voren. Het model scoorde zelfs de 1e plaats op het criterium comfort/ruimte, gerekend over alle 73 modellen van alle merken die aan het onderzoek meededen. In de eindrangschikking van die 73 modellen eindigde de Mazda6 maar liefst op de 3e plaats.

In het jaar van zijn introductie, 2002, werden er van de Mazda6 2341 eenheden verkocht, dit jaar zijn dat er al 4910*, wat een marktaandeel betekent van 6,95% in het middenklasse-segment (D-segment). De Mazda6 staat vooral bekend om zijn betrouwbaarheid en kwaliteit in combinatie met een zeer uitgebreid uitrusting en veiligheidspakket. Het model werd in het onderzoek bovendien zeer goed beoordeeld op zijn kosten.

Het onderzoek dat leidt tot de AutoWeek Tevredenheidstrofee vindt gelijktijdig schriftelijk en online plaats en is een initiatief van AutoWeek en NFO Trendbox, één van de tien grootste marktonderzoeksbureaus van Nederland. In totaal hebben 23.176 automobilisten aan het onderzoek meegewerkt. Daarmee is dit het grootste publieke consumentenonderzoek van Nederland.