2-10-2003
Mazda6 wint Autoweek tevredenheidstrofee
De Mazda6 heeft gisteren tijdens de uitreiking van de jaarlijkse
AutoWeek Tevredenheidstrofee de eerste prijs bij de modellen gewonnen
in de categorie middenklasse. De Mazda6 kreeg van de lezers van het
blad AutoWeek en van de bezoekers aan de gelijknamige website 99
punten toebedeeld, vijf meer dan de nummer twee.
Mazda6 erg populiar
Het winnen van de AutoWeek Tevredenheidstrofee is opnieuw een bewijs
van de populariteit van de Mazda6. De nummer 2 in de verkiezing Auto
van het Jaar 2003 scoorde in het onderzoek, dat uitgevoerd werd door
NFO Trendbox, nergens onder het gemiddelde. Als belangrijkste
aankoopreden komt ondubbelzinnig het fraaie design van de Mazda6 naar
voren. Het model scoorde zelfs de 1e plaats op het criterium
comfort/ruimte, gerekend over alle 73 modellen van alle merken die aan
het onderzoek meededen. In de eindrangschikking van die 73 modellen
eindigde de Mazda6 maar liefst op de 3e plaats.
In het jaar van zijn introductie, 2002, werden er van de Mazda6 2341
eenheden verkocht, dit jaar zijn dat er al 4910*, wat een marktaandeel
betekent van 6,95% in het middenklasse-segment (D-segment). De Mazda6
staat vooral bekend om zijn betrouwbaarheid en kwaliteit in combinatie
met een zeer uitgebreid uitrusting en veiligheidspakket. Het model
werd in het onderzoek bovendien zeer goed beoordeeld op zijn kosten.
Het onderzoek dat leidt tot de AutoWeek Tevredenheidstrofee vindt
gelijktijdig schriftelijk en online plaats en is een initiatief van
AutoWeek en NFO Trendbox, één van de tien grootste
marktonderzoeksbureaus van Nederland. In totaal hebben 23.176
automobilisten aan het onderzoek meegewerkt. Daarmee is dit het
grootste publieke consumentenonderzoek van Nederland.
Mazda