Gemeente Waterland
Beste inwoner van Waterland,
Misschien heeft u het burgerjaarverslag van dit jaar gelezen, of heeft
u erover gehoord. De naam zegt het eigenlijk al: een verslag onder
meer voor burgers. Het burgerjaarverslag, dat vanaf 2003 jaarlijks zal
verschijnen is er vooral voor u en uw medeburgers. Daarom vraag ik via
deze weg uw medewerking bij het samenstellen van het burgerjaarverslag
over 2003. Mijn vraag is: Wat wil u weten over onze dienstverlening?
Met de invoering van het dualisme in 2002 zijn er een hoop zaken
veranderd voor de gemeente. Eén van taken die ik er bij heb gekregen
is het opstellen van het burgerjaarverslag. Met dit verslag leg ik
verantwoording af aan u en de gemeenteraad over de kwaliteit van de
gemeentelijke dienstverlening: Hoe snel wordt u geholpen aan de
telefoon en het loket, hoe gaat de gemeente om met uw klachten en hoe
snel wordt uw bezwaarschrift behandeld? Maar in het verslag komt ook
de manier waarop de burgers worden betrokken bij het bestuur aan de
orde.
Allemaal zaken die u aangaan. Het eerste burgerjaarverslag, dat van
2002, heb ik opgezet als ontwikkelingsmodel, om zo eens af te tasten
wat er allemaal in zon verslag kan worden uitgelicht. Het verslag voor
2003 wil ik graag meer op uw wensen afstemmen. Wat wilt u nu graag
teruglezen in het burgerjaarverslag, waar bent u benieuwd naar? U
kunt uw suggesties naar de gemeente Waterland, postbus 1000, 1140 BA
in Monnickendam sturen of e-mailen naar gemeente@waterland.nl. U
krijgt altijd een reactie. Ik kan natuurlijk niet alles waar de
gemeente zich mee bezighoudt in een verslag samenvatten; dat zou een
te omvangrijk boekwerk worden. Daarom vraag ik u suggesties te doen op
het gebied van de dienstverlening van de gemeente en de mate waarin u
betrokken wordt bij het bestuur.
Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking en bijdrages.
Hoogachtend,
Burgemeester Mr. E.F. Jongmans