AutoRai

8-10-2003

Daihatsu Dealers tweede in strijd om AutoWeek Tevredenheids Trofee

In zowel 2001 als 2002 werd de Daihatsu dealerorganisatie door AutoWeek uitgeroepen tot de nummer 1 in dealerland. Helaas heeft Daihatsu het deze keer net niet gered: het merk moest genoegen nemen met een eervolle tweede plaats.

Het prestigieuze merk Lexus, met vijf dealers in Nederland en prijzen die rond de 30.000,- beginnen, passeerde alle andere merken.

Elk jaar doet het weekblad Autoweek in samenwerking met het marktonderzoekbureau NFO Trendbox een onderzoek naar de tevredenheid van autorijdend Nederland over hun dealer. Via enquêteformulieren en het internet konden eigenaren hun beoordeling over hun dealer geven. Dit jaar groeide het aantal mensen dat de enquête invulde met zo´n 27 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

In dit onderzoek wordt gekeken vanaf het moment dat een potentiële koper de showroom binnenkomt, een auto koopt, de aflevering ervan en de nazorg zoals behandeling in de werkplaats bij garantie en/of onderhoudswerkzaamheden.

Het is opvallend dat de drie koplopers uit de categorie De beste dealers van Nederland allemaal tot hetzelfde concern behoren (Daihatsu maak deel uit van de Toyota groep).


1. Lexus

2. Daihatsu

3. Toyota

Voor de Daihatsu organisatie is dit wederom een bevestiging dat aandacht en tijd voor de klant, samen met persoonlijk contact, een hoge waardering tot gevolg hebben. De klantentrouw bij de Daihatsu dealers is dan ook buitengewoon hoog. Het hoeft geen betoog dat de Daihatsu dealers nog beter hun best zullen doen om volgend jaar de eerste plaats weer te bemachtigen.