8-10-2003
Daihatsu Dealers tweede in strijd om AutoWeek Tevredenheids Trofee
In zowel 2001 als 2002 werd de Daihatsu dealerorganisatie door
AutoWeek uitgeroepen tot de nummer 1 in dealerland. Helaas heeft
Daihatsu het deze keer net niet gered: het merk moest genoegen nemen
met een eervolle tweede plaats.
Het prestigieuze merk Lexus, met vijf dealers in Nederland en prijzen
die rond de 30.000,- beginnen, passeerde alle andere merken.
Elk jaar doet het weekblad Autoweek in samenwerking met het
marktonderzoekbureau NFO Trendbox een onderzoek naar de tevredenheid
van autorijdend Nederland over hun dealer. Via enquêteformulieren en
het internet konden eigenaren hun beoordeling over hun dealer geven.
Dit jaar groeide het aantal mensen dat de enquête invulde met zo´n 27
procent ten opzichte van het jaar ervoor.
In dit onderzoek wordt gekeken vanaf het moment dat een potentiële
koper de showroom binnenkomt, een auto koopt, de aflevering ervan en
de nazorg zoals behandeling in de werkplaats bij garantie en/of
onderhoudswerkzaamheden.
Het is opvallend dat de drie koplopers uit de categorie De beste
dealers van Nederland allemaal tot hetzelfde concern behoren (Daihatsu
maak deel uit van de Toyota groep).
1. Lexus
2. Daihatsu
3. Toyota
Voor de Daihatsu organisatie is dit wederom een bevestiging dat
aandacht en tijd voor de klant, samen met persoonlijk contact, een
hoge waardering tot gevolg hebben. De klantentrouw bij de Daihatsu
dealers is dan ook buitengewoon hoog. Het hoeft geen betoog dat de
Daihatsu dealers nog beter hun best zullen doen om volgend jaar de
eerste plaats weer te bemachtigen.
AutoRai