AutoRai

8-10-2003

Subaru voor derde keer overall winnaar AutoWeek Tevredenheids Trofee

De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2003, de belangrijkste consumentenprijs die ons land kent, is voor het derde achtereenvolgende jaar toegekend aan Subaru.

Net als in 2001 en 2002 bleken dermate veel AutoWeek-lezers in 2003 zó enthousiast over Subaru te zijn, dat de concurrentie het nakijken had en Subaru overall winnaar werd.

De jaarlijkse AutoWeek-onderscheiding, die begin oktober zijn feestelijke climax beleefde in de Amsterdamse Festivity Docs, stond dit jaar voor een wel héél groot deel in het teken van Subaru. Want niet alleen werd Subaru als merk overall winnaar (met Lexus en Skoda als respectievelijke runners-up), ook de uitslag bij de modellen werd door Subaru gedomineerd. Het was de Forester AWD die in de modellenranglijst met 104 punten als absolute winnaar van het algemeen klassement eindigde, nipt vóór de nummer twee: de Subaru Impreza AWD. En, alsof dat allemaal nog niet genoeg was, bleek het door de Impreza AWD behaalde puntentotaal ook nog eens goed voor de eerste plaats in de categorie compacte middenklasse, waarin de Subaru gevolgd werd door de Skoda Octavia en de Toyota Corolla.

James Coert, de trotse managing director van Subaru Benelux, ontving de Tevredenheids Trofeeën uit handen van AutoWeek-hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen. Na afloop van de ceremonie bleek Coert uitermate gelukkig met de prijzen voor zijn merk. Het feit dat uitgerekend consumenten, de mensen die jouw product door en door kennen, ons merk wederom hebben uitgeroepen tot overall winnaar, is fantastisch. Weliswaar puilt onze prijzenkast al aardig uit met onderscheidingen op het gebied van autosport, veiligheid en trekautocapaciteiten, maar de AutoWeek-trofeeën geven we een speciaal plekje. Bovendien komt dit reuzencompliment op een heel gunstig moment, namelijk aan de vooravond van de introductie van onze nieuwe Legacy AWD en Outback AWD. Een mooiere start voor deze modellen is nauwelijks denkbaar, aldus James Coert.

Het was de derde keer dat AutoWeek deze grootscheepse jaarlijkse enquête initieerde. Het onderzoek werd uitgevoerd door marktonderzoekbureau NFO Trendbox, één van de grootste instanties op dit gebied in Nederland en bovendien onderdeel van de wereldwijd opererende NFO Worldgroup.