8-10-2003
Subaru voor derde keer overall winnaar AutoWeek Tevredenheids Trofee
De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2003, de belangrijkste
consumentenprijs die ons land kent, is voor het derde
achtereenvolgende jaar toegekend aan Subaru.
Net als in 2001 en 2002 bleken dermate veel AutoWeek-lezers in 2003 zó
enthousiast over Subaru te zijn, dat de concurrentie het nakijken had
en Subaru overall winnaar werd.
De jaarlijkse AutoWeek-onderscheiding, die begin oktober zijn
feestelijke climax beleefde in de Amsterdamse Festivity Docs, stond
dit jaar voor een wel héél groot deel in het teken van Subaru. Want
niet alleen werd Subaru als merk overall winnaar (met Lexus en Skoda
als respectievelijke runners-up), ook de uitslag bij de modellen werd
door Subaru gedomineerd. Het was de Forester AWD die in de
modellenranglijst met 104 punten als absolute winnaar van het algemeen
klassement eindigde, nipt vóór de nummer twee: de Subaru Impreza AWD.
En, alsof dat allemaal nog niet genoeg was, bleek het door de Impreza
AWD behaalde puntentotaal ook nog eens goed voor de eerste plaats in
de categorie compacte middenklasse, waarin de Subaru gevolgd werd door
de Skoda Octavia en de Toyota Corolla.
James Coert, de trotse managing director van Subaru Benelux, ontving
de Tevredenheids Trofeeën uit handen van AutoWeek-hoofdredacteur Tonie
Broekhuijsen. Na afloop van de ceremonie bleek Coert uitermate
gelukkig met de prijzen voor zijn merk. Het feit dat uitgerekend
consumenten, de mensen die jouw product door en door kennen, ons merk
wederom hebben uitgeroepen tot overall winnaar, is fantastisch.
Weliswaar puilt onze prijzenkast al aardig uit met onderscheidingen op
het gebied van autosport, veiligheid en trekautocapaciteiten, maar de
AutoWeek-trofeeën geven we een speciaal plekje. Bovendien komt dit
reuzencompliment op een heel gunstig moment, namelijk aan de vooravond
van de introductie van onze nieuwe Legacy AWD en Outback AWD. Een
mooiere start voor deze modellen is nauwelijks denkbaar, aldus James
Coert.
Het was de derde keer dat AutoWeek deze grootscheepse jaarlijkse
enquête initieerde. Het onderzoek werd uitgevoerd door
marktonderzoekbureau NFO Trendbox, één van de grootste instanties op
dit gebied in Nederland en bovendien onderdeel van de wereldwijd
opererende NFO Worldgroup.
AutoRai