Samenwerking Autoworld & DMS Holland
EMMEN, 20031008 -- In de afgelopen periode van saneringen van de dealernetwerken en de groter wordende belangstelling van universele autobedrijven hebben geleid tot meer bereidheid met elkaar te gaan samenwerken. De wil tot samenwerken wordt vaak vertaald in een initiatief en vaak blijft het daarbij. Om een aansluiting te vinden bij dergelijke initiatieven hebben twee reeds bestaande samenwerkingsverbanden de handen ineen geslagen. Dit heeft geleid tot een samenwerking tussen AutoWorld en DMS Holland. Het initiatief tot deze samenwerking is: * Gezamenlijk het meest sterke concept in de markt zetten. * Doublures voorkomen van prospect benadering. * Professionele ondersteuning (backoffice).AutoWorld is na een intensieve periode (3 jaar) van voorbereiding met een eerste groep AutoWorld deelnemers in 2002 van start gegaan. De belangrijkste doelstelling van AutoWorld is de klant centraal te stellen. Dit betekent producten en diensten aanbieden, waarbij de huidige en toekomstige klanten met klantenbindingprogramma's lang aan het bedrijf verbonden blijven. In het afgelopen jaar heeft de groep AutoWorld deelnemers zich de producten en diensten eigen gemaakt en het concept communiceert met een eigen Intranet.
DMS Holland heeft medio mei haar organisatie gestart met als doelstelling verzekerings-, financierings- en garantieproducten aan te bieden. Dit programma wordt aangevuld met aftersales producten met als doel klantentevredenheid en- binding te vergroten. Hiervoor is een backoffice in het leven geroepen, omdat de deelnemer aan het concept maar een aanspreekpunt heeft.
AutoWorld en DMS Holland herkenden vele gemeenschappelijkheden en hebben de handen ineengeslagen.
Hierdoor ontstaat een grote groep deelnemers. Door deze samenwerking komt het totaal van de deelnemers op 30 en is landelijk gespreid. Het producten en diensten pakket is zodanig samengesteld dat we ons als de "importeur "voor de vrije autobedrijven kunnen manifesteren. Veel vrije autobedrijven of groepen ex-dealers wachten op een initiatief zoals de combinatie DMS - AutoWorld biedt.
Er is niet langer de noodzaak voor belangstellenden het wiel opnieuw uit te vinden. De gemeenschappelijke doelstellingen van AutoWorld en DMS Holland zijn het creeren van een landelijk dekkend netwerk van universele autobedrijven en ex-dealers, waarbij klantenbinding, kwaliteit, backoffice services, zakelijke markt en winstgevendheid de toon zetten. Individuele autobedrijven kunnen zich aansluiten en gebruik maken van de gehele formule, maar ook groepen autobedrijven (ex-dealers of een reeds bestaand samenwerkingsverband) kunnen zonodig onder "private label" van de totale pakket aan oplossingen gebruik maken. DMS Holland kent geen verplichtingen en vraagt een zeer laagdrempelige vergoeding. Het bedrijf heeft momenteel een personeelsbezetting van zes werknemers, heeft een inschrijving bij de K.v.K., A.F.M. en N.V.F. en een groot aantal samenwerkingsovereenkomsten met grotere partijen
Ingezonden persbericht