Ingezonden persbericht


Nieuwe marktpositie voor innovatief Austrian

De Austrian Airlines Group introduceert een nieuwe huisstijl die deel uitmaakt van een herpositioneringcampagne. Tijdens een persconferentie die gehouden werd in Wenen onthulde CEO van de Austrian Airlines Group, Vagn Soerensen, het nieuwe Austrian beeldmerk.

Vagn Soerensen benadrukt dat het niet alleen gaat om de invoering van een nieuw logo en lettertype. "Het is een verandering die we gebruiken om diverse innovaties te presenteren in de nabije toekomst. Een marketingoffensief bestaande uit nieuwe prijs- en productconcepten en intensivering van individuele distributiekanalen volgt nog voor het einde van dit jaar. Tegelijkertijd bouwen we verder aan onze koppositie als marktleider op vluchten van en naar Centraal- en Oost-Europa, door op nieuwe bestemmingen te vliegen en door het aantal vluchten van en naar bestaande bestemmingen te verhogen."

Dynamische veranderingen

"Onze nieuwe huisstijl is een mijlpaal in de geschiedenis van de Austrian Airlines Group. Het staat voor dynamische veranderingen die we willen doormaken met Austrian", aldus Soerensen. "We hebben gekeken naar de operationele en persoonlijke kracht van onze organisatie en hebben van daaruit een heldere en dynamische nieuwe huisstijl gekozen. Er is naar gestreefd om de herkenbaarheid en het positieve imago dat de organisatie de afgelopen decennia wereldwijd heeft opgebouwd weer te geven in de nieuwe huisstijl."

Luchtvaartmaatschappij Austrian onderhoudt vanaf de compacte luchthaven Vienna International verbinding met 34 bestemmingen in Centraal- en Oost-Europa en biedt daarmee een unieke dekking in deze regio. Vanaf Amsterdam vliegt Austrian vier keer per dag naar Wenen.