Ingezonden persbericht

P e r s b e r i c h t

Uitgave voor autokopers zonder 'autoverstand':
Auto Catalogus 2004

Leersum, 6 oktober 2003

Jaarlijks schaffen bijna 500.000 mensen in Nederland een nieuwe auto aan. Er zijn vele hulpmiddelen bij de oriëntatie op een nieuw model, maar deze zijn vooral gericht op de techniek van de auto. Toch is een (zeer) groot gedeelte van de potentiële autokopers eigenlijk 'leek' op het gebied van autotechniek!

Speciaal voor deze doelgroep heeft Uitgeverij Uilenstein BV een nieuw concept voor een naslagwerk ontwikkeld: de Auto Catalogus. In beknopt en begrijpelijk Nederlands wordt elk model auto dat nu op de markt te koop is toegelicht. Zonder uitgebreide technische gegevens, maar in 'gewone mensentaal'. De uitgever denkt hiermee die groep autokopers te bedienen die zich wil oriënteren op een nieuwe auto zonder te 'verzanden' in pk's, gewichten, vermogens en acceleratiegegevens.

In de catalogus is ook een prijslijst opgenomen, niet alleen in euro's maar ook in ouderwetse guldens! Immers, veel Nederlanders rekenen nog steeds de (grote) uitgaven om in de oude munteenheid. De prijslijst in guldens is hierbij een eenvoudig hulpmiddel.

De Auto Catalogus 2004 heeft een consumentenadviesprijs van ¤ 6,95 en is de koop in de tijdschriftenwinkel of te bestellen via internet op www.uilenstein.nl.