Ingezonden persbericht
P e r s b e r i c h t
Uitgave voor autokopers zonder 'autoverstand':
Auto Catalogus 2004
Leersum, 6 oktober 2003
Jaarlijks schaffen bijna 500.000 mensen in Nederland een nieuwe auto aan. Er
zijn vele hulpmiddelen bij de oriëntatie op een nieuw model, maar deze zijn
vooral gericht op de techniek van de auto. Toch is een (zeer) groot gedeelte
van de potentiële autokopers eigenlijk 'leek' op het gebied van
autotechniek!
Speciaal voor deze doelgroep heeft Uitgeverij Uilenstein BV een nieuw
concept voor een naslagwerk ontwikkeld: de Auto Catalogus. In beknopt en
begrijpelijk Nederlands wordt elk model auto dat nu op de markt te koop is
toegelicht. Zonder uitgebreide technische gegevens, maar in 'gewone
mensentaal'. De uitgever denkt hiermee die groep autokopers te bedienen die
zich wil oriënteren op een nieuwe auto zonder te 'verzanden' in pk's,
gewichten, vermogens en acceleratiegegevens.
In de catalogus is ook een prijslijst opgenomen, niet alleen in euro's maar
ook in ouderwetse guldens! Immers, veel Nederlanders rekenen nog steeds de
(grote) uitgaven om in de oude munteenheid. De prijslijst in guldens is
hierbij een eenvoudig hulpmiddel.
De Auto Catalogus 2004 heeft een consumentenadviesprijs van ¤ 6,95 en is de
koop in de tijdschriftenwinkel of te bestellen via internet op
www.uilenstein.nl.