6-10-2003
Dealerorganisatie van Lexus: de allerbeste van Nederland
De Lexus dealers weten het best op de verwachtingen van hun klanten in
te spelen. Een en ander is beloond met de Autoweek Tevredenheids
Trofee voor dealerorganisaties.
Dit blijkt uit het tevredenheidsonderzoek van het autoblad in
samenwerking met marktonderzoeksbureau NFO Trendbox onder meer dan
23.000 automobilisten. Daarnaast behaalde het merk Lexus als
nieuwkomer ook direct de tweede positie in het algemeen klassement.
Het dealernetwerk van Lexus is kennelijk uitstekend in staat om in te
spelen op een veeleisend publiek, zoals bleek bij de onlangs
uitgereikte AutoWeek Tevredenheids Trofee 2003. In het onderzoek zijn
uiteenlopende dealergerelateerde zaken onderzocht zoals het nakomen
van afspraken, servicebereidheid, openingstijden en wachttijden. Uit
het onderzoeksrapport: Met enige afstand is de Lexus dealerorganisatie
de beste van Nederland. Van presentatie tot servicegerichtheid, van
vervangend vervoer tot duidelijke rekeningen, de Lexus dealer heeft zn
zaken gewoon voor elkaar. Kortom, klasse!
Lexus behaalde de tweede positie in het algemeen klassement van het
onderzoek. Lexus rijders zijn eensluidend in hun oordeel: een
fantastische auto. De spreekwoordelijke stilte in de auto wordt veel
geroemd en er zijn geen rammeltjes of andere nare bijgeluiden. Het
rijden zelf is voor vele Lexus adepten een genot, maar ook met het
imago zit het wel snor. Zelfs een vermeend zwak punt van dergelijke
autos als waardevastheid, behaalt een bovengemiddelde waardering,
aldus het onderzoeksrapport.
AutoRai