AutoRai

6-10-2003

Dealerorganisatie van Lexus: de allerbeste van Nederland

De Lexus dealers weten het best op de verwachtingen van hun klanten in te spelen. Een en ander is beloond met de Autoweek Tevredenheids Trofee voor dealerorganisaties.

Dit blijkt uit het tevredenheidsonderzoek van het autoblad in samenwerking met marktonderzoeksbureau NFO Trendbox onder meer dan 23.000 automobilisten. Daarnaast behaalde het merk Lexus als nieuwkomer ook direct de tweede positie in het algemeen klassement.

Het dealernetwerk van Lexus is kennelijk uitstekend in staat om in te spelen op een veeleisend publiek, zoals bleek bij de onlangs uitgereikte AutoWeek Tevredenheids Trofee 2003. In het onderzoek zijn uiteenlopende dealergerelateerde zaken onderzocht zoals het nakomen van afspraken, servicebereidheid, openingstijden en wachttijden. Uit het onderzoeksrapport: Met enige afstand is de Lexus dealerorganisatie de beste van Nederland. Van presentatie tot servicegerichtheid, van vervangend vervoer tot duidelijke rekeningen, de Lexus dealer heeft zn zaken gewoon voor elkaar. Kortom, klasse!

Lexus behaalde de tweede positie in het algemeen klassement van het onderzoek. Lexus rijders zijn eensluidend in hun oordeel: een fantastische auto. De spreekwoordelijke stilte in de auto wordt veel geroemd en er zijn geen rammeltjes of andere nare bijgeluiden. Het rijden zelf is voor vele Lexus adepten een genot, maar ook met het imago zit het wel snor. Zelfs een vermeend zwak punt van dergelijke autos als waardevastheid, behaalt een bovengemiddelde waardering, aldus het onderzoeksrapport.