ST. NATIONALE BOOMFEESTDAG
Finale Volvo Foursomes:Milieu één van de winnaars
Het was een schitterend moment in het Nederlandse golf: de landelijke finale van de Volvo Foursomes, afgelopen zondag onder grote publieke belangstelling gespeeld op de Nunspeetse Golf & Country Club. Volvo Cars Nederland beloonde de winnaars, Joop Onnekink en Antien Lekkerkerker, met een reis naar hét Zuid-Europese golfevenement en bedeelde en passant ook een andere tak van sport, de natuur, met een aardige .swing.; de Stichting Nationale Boomfeestdag ontving van Volvo Cars Nederland B.V. het totaal aan inschrijfgeld in de vorm van een cheque ter waarde van een recordbedrag van . 13.500,-. Volvo Cars Nederland is hoofdsponsor van de Stichting Nationale Boomfeestdag; een unieke relatie, waarmee Volvo haar betrokkenheid bij het milieu onderstreept.
De winnaars van de finale van de Volvo Foursomes, een toernooi voor mixed koppels gespeeld op 60 golfbanen in Nederland, keerden bepaald niet alleen met de eer huiswaarts. Het sterkste koppel van het toernooi verdiende met hun fraaie zege ook een geheel verzorgde trip voor 2 personen naar hét hoogtepunt van de European GolfTour: de Volvo Masters in het prachtige Spaanse Valderrama. Nadat de wedstrijd was gespeeld bleken er twee koppels gelijk geëindigd te zijn met 32 Stableford-punten. Uiteindelijk hebben Joop Onnekink en Antien Lekkerkerker van golfvereniging .De Drentsche. na een play-off gewonnen van Aleid Viets en Marc Bruinsma van golfclub GC Amsterdam Old Course.
Een bijzonder onderdeel van deze golfdag was de cheque t.w.v. . 13.500,- die Marjolijn van den Heuvel, Manager Communications van Volvo Cars Nederland B.V., overhandigde aan de directeur van de Stichting Nationale Boomfeestdag, Peter Derksen. Het gedoneerde bedrag werd samengesteld uit het totaal aan inschrijfgelden ingelegd door alle deelnemende koppels aan alle Volvo Foursomes wedstrijden in 2003.
Het milieu geniet bij Volvo als één van de drie kernwaarden een hoge prioriteit, alleen al omdat Volvo Cars Nederland vindt dat een autoproducent óók concrete prestaties moet leveren als het gaat om milieu-verantwoordelijkheid.
Volvo is daarom hoofdsponsor van de Stichting Nationale Boomfeestdag en plant voor elke verkochte nieuwe Volvo een boom in het .Volvo Sleutelbos., het al zeventienduizend jonge boompjes tellende bosgebied in de Brabantse gemeente Mierlo.
De Stichting Nationale Boomfeestdag zal het gedoneerde bedrag ondermeer gebruiken voor het ontwikkelen van educatief lesmateriaal voor het basisonderwijs.
... einde persbericht ...
---
---
Voor informatie:
Volvo Cars Nederland B.V.
Marieke van Amelsfort
Telefoon: 0345 688208
E-mail: mamelsfo@volvocars.com
Internet: www.volvocars.nl
www.volvofoursomes.nl
Media site: www.media.volvocars.com
Stichting Nationale Boomfeestdag:
Peter J.Derksen
06 - 53 35 90 46
E-Mail: info@boomfeestdag.nl
---
---
06 okt 03 13:20