Ingezonden persbericht
CISCO SYSTEMS VERBREEDT PORTFOLIO IP COMMUNICATIONS MET 10 NIEUWE
OPLOSSINGEN VOOR KLEINE ORGANISATIES EN BIJKANTOREN
Access routers zorgen voor kostenbesparingen, hogere productiviteit van
telewerkers en bescherming van bedrijfsnetwerken door geïntegreerde
intelligente services
Amsterdam, 6 oktober 2003 - Cisco Systems lanceerde afgelopen week twee
nieuwe producten: Cisco CallManager Express, een Cisco IOS-softwareproduct
voor call-processing diensten en Cisco Unity Express, een systeem voor
voice-mail en automatische beantwoording. Beide producten zijn geïntegreerd
in Cisco access routers en bieden een eenvoudige, gemakkelijk te
implementeren IP Communications-oplossing voor organisaties met maximaal 100
werknemers. De producten zijn een aanvulling op het bestaande portfolio van
Cisco CallManager IP Communications en maken gebruik van Cisco IP-telefoons.
Cisco presenteert daarnaast tien flexibele blauwdrukken voor full-service
oplossingen. Hierdoor biedt Cisco nu complete diensten voor kleine
organisaties en bijkantoor. Deze diensten omvatten beveiliging, local area
networks (LAN's), wide area networks (WAN's), telefonie, video,
webapplicaties en mobiliteit.
In Nederland heeft het bedrijf AllOptions al gekozen voor Cisco CallManager
Express. AllOptions is een kleine handelsorganisatie gericht op aandelen.
Het bedrijf is inmiddels gegroeid naar twee kantoren. Cisco partner TCD
heeft de implementatie uitgevoerd. TCD heeft een telefonienetwerk ontwikkeld
waardoor de bestaande PABX telefooncentrale van AllOptions in takt blijft en
is geïntegreerd met Cisco's CallManager Express. Dankzij deze migratie heeft
AllOptions nog niet hoeven te investeren in nieuwe telefooncentrale, maar
heeft toch de beschikking over IP Telefonie, waarmee zij kosten kunnen
besparen.
Telefoniediensten via Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express
Cisco CallManager Express omvat een uitgebreide reeks IP
Communications-diensten, zoals het beantwoorden en doorsturen van
gesprekken, een dag/nachtdienst, paging en intercom. De diensten zijn
beschikbaar zijn voor de grote telefoonsystemen en -centrales. Wanneer
CallManager Express wordt ingezet in combinatie met Cisco Unity Express,
krijgt de klant de beschikking over een complete telefonieoplossing,
inclusief voice-mail en automatische beantwoording.
De producten maken daarnaast de inzet mogelijk van netwerktoepassingen die
gebruikmaken van de veelzijdige Extensible Markup Language (XML), en Cisco's
recent vernieuwde reeks IP-telefoons. De open architectuur van deze nieuwe
toepassingen vergroot de mogelijkheden voor het stroomlijnen van zakelijke
processen.
Als klanten meer dan 100 gebruikers krijgen, of de bedrijfsactiviteiten een
meer centrale aanpak van telefonie vereisen, kan een Cisco
CallManager-oplossing worden ingezet, met volledig behoud van de bestaande
infrastructuur (bijvoorbeeld Cisco IP-telefoons, analoge telefoons,
faxapparaten, Cisco access routers en Cisco Catalyst switches).
"Cisco CallManager Express zorgt voor een flexibel en gemakkelijk
alternatief, waarmee we klein kunnen beginnen, maar tegelijkertijd klaar
zijn voor toekomstige groei," aldus Stephanie Stevens, directeur van de
afdeling werving van BloodSource, een non-profit bloedbank in Californië.
"We zijn dan wel een relatief kleine onderneming, maar de eisen die we
stellen aan ons netwerk zijn hoog."
---
Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express vormen een kosteneffectieve
IP Communications-oplossing die kan worden toegevoegd aan de bestaande
telefonie- en databeheerdiensten van service providers. Daarmee krijgen zij
wereldwijd nieuwe zakelijke mogelijkheden.
"Dankzij Cisco hebben we de telefoniediensten van Fastweb in heel Italië
flink kunnen uitbreiden," aldus Stefano Parisse van het Italiaanse bedrijf
Fastweb. "Het samenvoegen en goed beheren van geïntegreerde diensten zoals
telefonie, is erg belangrijk om de groeiende groep mensen op ons netwerk
goed van dienst te zijn."
Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express vormen nu, samen met de
bekroonde producten Cisco CallManager, Cisco CallManager SRST en Cisco
Unity, de uitgebreide portfolio van IP Communications. Telefoniediensten
worden geleverd via de access routers van Cisco, waaronder de Cisco 1751,
1760 en 2600XM, de routers uit de 3600 en 3700-reeks, en de Access Gateway
Module die beschikbaar is op de Cisco Catalyst Switches uit de 4500-reeks.
Cisco full service oplossingen
De oplossing van Cisco CallManager Express met Unity Express is slechts een
van de tien flexibele, blauwdrukken voor klanten en partners van Cisco, die
willen weten hoe ze een full-service oplossing bij hun kleine bedrijf of
bijkantoor kunnen implementeren.
---
De blauwdrukken zijn beschikbaar op http://www.cisco.com/go/fsb en bieden
zakelijke hulpmiddelen, best practices voor implementatie, eenvoudige en
flexibele ontwerpen voor oplossingen, en informatie over gespecialiseerde
implementatiepartners die de total cost of ownership (TCO) voor klanten
aanzienlijk kunnen verlagen. Er zijn ontwerpen beschikbaar voor:
IP Communications:
- IP Communications for Branch Office
- IP Communications for Small Office
- Toll Bypass
Beveiliging:
- IP Video Surveillance
- Wireless Access Point Security
- Secure Branch Infrastructure
WAN-connectiviteit:
- Corporate Teleworker
- VPN for Voice, Video and Data
Toepassingscontent en netwerken:
- Business Video
- Web Application Optimization
Beschikbaarheid en ondersteuning
Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express zijn beschikbaar via
partners, die speciaal door Ciso zijn geselecteerd op basis van hun
bekwaamheid en bekendheid met de markt. Deze partners hebben een
uitgebreide training moeten volgen die een aantal relevante onderwerpen
behandelt, zoals het presale-ontwerp, de installatie en de post-sale
ondersteuning.
Meer informatie over deze producten, de prijs en beschikbaarheid:
http://www.cisco.com/ccmecue.
Over Cisco Systems
Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied
van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San
Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft
ruim 34.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 2003 een totale omzet van
18,9 miljard dollar. Cisco Systems International BV, eigendom van Cisco
Systems Inc., is de leverancier voor Cisco apparatuur in Europa. Nieuws en
informatie is beschikbaar via http://www.cisco.nl/.
Cisco, Cisco IOS, Cisco Systems en het Cisco Systems logo zijn
geregistreerde handelsmerken van Cisco Systems Inc. en/of haar
werkmaatschappijen in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere
handelsmerken bedoelt in dit document zijn eigendom van hun respectievelijke
eigenaren.
# # #