Ingezonden persbericht


CISCO SYSTEMS VERBREEDT PORTFOLIO IP COMMUNICATIONS MET 10 NIEUWE OPLOSSINGEN VOOR KLEINE ORGANISATIES EN BIJKANTOREN

Access routers zorgen voor kostenbesparingen, hogere productiviteit van telewerkers en bescherming van bedrijfsnetwerken door geïntegreerde intelligente services

Amsterdam, 6 oktober 2003 - Cisco Systems lanceerde afgelopen week twee nieuwe producten: Cisco CallManager Express, een Cisco IOS-softwareproduct voor call-processing diensten en Cisco Unity Express, een systeem voor voice-mail en automatische beantwoording. Beide producten zijn geïntegreerd in Cisco access routers en bieden een eenvoudige, gemakkelijk te implementeren IP Communications-oplossing voor organisaties met maximaal 100 werknemers. De producten zijn een aanvulling op het bestaande portfolio van Cisco CallManager IP Communications en maken gebruik van Cisco IP-telefoons.

Cisco presenteert daarnaast tien flexibele blauwdrukken voor full-service oplossingen. Hierdoor biedt Cisco nu complete diensten voor kleine organisaties en bijkantoor. Deze diensten omvatten beveiliging, local area networks (LAN's), wide area networks (WAN's), telefonie, video, webapplicaties en mobiliteit.

In Nederland heeft het bedrijf AllOptions al gekozen voor Cisco CallManager Express. AllOptions is een kleine handelsorganisatie gericht op aandelen. Het bedrijf is inmiddels gegroeid naar twee kantoren. Cisco partner TCD heeft de implementatie uitgevoerd. TCD heeft een telefonienetwerk ontwikkeld waardoor de bestaande PABX telefooncentrale van AllOptions in takt blijft en is geïntegreerd met Cisco's CallManager Express. Dankzij deze migratie heeft AllOptions nog niet hoeven te investeren in nieuwe telefooncentrale, maar heeft toch de beschikking over IP Telefonie, waarmee zij kosten kunnen besparen.

Telefoniediensten via Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express

Cisco CallManager Express omvat een uitgebreide reeks IP Communications-diensten, zoals het beantwoorden en doorsturen van gesprekken, een dag/nachtdienst, paging en intercom. De diensten zijn beschikbaar zijn voor de grote telefoonsystemen en -centrales. Wanneer CallManager Express wordt ingezet in combinatie met Cisco Unity Express, krijgt de klant de beschikking over een complete telefonieoplossing, inclusief voice-mail en automatische beantwoording.

De producten maken daarnaast de inzet mogelijk van netwerktoepassingen die gebruikmaken van de veelzijdige Extensible Markup Language (XML), en Cisco's recent vernieuwde reeks IP-telefoons. De open architectuur van deze nieuwe toepassingen vergroot de mogelijkheden voor het stroomlijnen van zakelijke processen.

Als klanten meer dan 100 gebruikers krijgen, of de bedrijfsactiviteiten een meer centrale aanpak van telefonie vereisen, kan een Cisco CallManager-oplossing worden ingezet, met volledig behoud van de bestaande infrastructuur (bijvoorbeeld Cisco IP-telefoons, analoge telefoons, faxapparaten, Cisco access routers en Cisco Catalyst switches).

"Cisco CallManager Express zorgt voor een flexibel en gemakkelijk alternatief, waarmee we klein kunnen beginnen, maar tegelijkertijd klaar zijn voor toekomstige groei," aldus Stephanie Stevens, directeur van de afdeling werving van BloodSource, een non-profit bloedbank in Californië. "We zijn dan wel een relatief kleine onderneming, maar de eisen die we stellen aan ons netwerk zijn hoog."

---
Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express vormen een kosteneffectieve IP Communications-oplossing die kan worden toegevoegd aan de bestaande telefonie- en databeheerdiensten van service providers. Daarmee krijgen zij wereldwijd nieuwe zakelijke mogelijkheden.

"Dankzij Cisco hebben we de telefoniediensten van Fastweb in heel Italië flink kunnen uitbreiden," aldus Stefano Parisse van het Italiaanse bedrijf Fastweb. "Het samenvoegen en goed beheren van geïntegreerde diensten zoals telefonie, is erg belangrijk om de groeiende groep mensen op ons netwerk goed van dienst te zijn."

Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express vormen nu, samen met de bekroonde producten Cisco CallManager, Cisco CallManager SRST en Cisco Unity, de uitgebreide portfolio van IP Communications. Telefoniediensten worden geleverd via de access routers van Cisco, waaronder de Cisco 1751,
1760 en 2600XM, de routers uit de 3600 en 3700-reeks, en de Access Gateway Module die beschikbaar is op de Cisco Catalyst Switches uit de 4500-reeks.

Cisco full service oplossingen

De oplossing van Cisco CallManager Express met Unity Express is slechts een van de tien flexibele, blauwdrukken voor klanten en partners van Cisco, die willen weten hoe ze een full-service oplossing bij hun kleine bedrijf of bijkantoor kunnen implementeren.

---
De blauwdrukken zijn beschikbaar op http://www.cisco.com/go/fsb en bieden zakelijke hulpmiddelen, best practices voor implementatie, eenvoudige en flexibele ontwerpen voor oplossingen, en informatie over gespecialiseerde implementatiepartners die de total cost of ownership (TCO) voor klanten aanzienlijk kunnen verlagen. Er zijn ontwerpen beschikbaar voor: IP Communications:
- IP Communications for Branch Office
- IP Communications for Small Office
- Toll Bypass
Beveiliging:
- IP Video Surveillance
- Wireless Access Point Security
- Secure Branch Infrastructure
WAN-connectiviteit:
- Corporate Teleworker
- VPN for Voice, Video and Data
Toepassingscontent en netwerken:
- Business Video
- Web Application Optimization

Beschikbaarheid en ondersteuning
Cisco CallManager Express en Cisco Unity Express zijn beschikbaar via partners, die speciaal door Ciso zijn geselecteerd op basis van hun bekwaamheid en bekendheid met de markt. Deze partners hebben een uitgebreide training moeten volgen die een aantal relevante onderwerpen behandelt, zoals het presale-ontwerp, de installatie en de post-sale ondersteuning.

Meer informatie over deze producten, de prijs en beschikbaarheid: http://www.cisco.com/ccmecue.

Over Cisco Systems
Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft ruim 34.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 2003 een totale omzet van
18,9 miljard dollar. Cisco Systems International BV, eigendom van Cisco Systems Inc., is de leverancier voor Cisco apparatuur in Europa. Nieuws en informatie is beschikbaar via http://www.cisco.nl/.

Cisco, Cisco IOS, Cisco Systems en het Cisco Systems logo zijn geregistreerde handelsmerken van Cisco Systems Inc. en/of haar werkmaatschappijen in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken bedoelt in dit document zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

# # #