---
5 Oktober 2003: Geen punten voor Tom Coronel in Estoril
Tom Coronel is er dit weekend helaas niet in geslaagd om de extra
snelheid van zijn nieuwe BMW 320i om te zetten in
kampioenschapspunten. Met hulp van zijn trouwe sponsor McGregor kon de
Huizenaar dit weekend beschikken over een BMW 320i volgens de
specificaties van 2003. Tot nu toe moest Tom het immers doen met de
auto van vorig jaar, hetgeen hem op diverse circuits duidelijk parten
speelde. "De 2003 auto is aerodynamisch een stuk beter, daarnaast zijn
ook het chassis en de motor flink verbeterd. Je merkt dit pas echt op
de snelle circuits als Estoril en Monza. Op het bochtige Oschersleben
waar we twee weken geleden reden is het voordeel minder groot, wat ook
direct te zien was in het goede resultaat dat we daar nog met de oude
auto behaalden", aldus Tom.
Tom Coronel: nog weinig geluk met de nieuwe Beemer
foto: FIA ETCC / Photo 4
Coronel startte de eerste race vanaf een veertiende startplek. Na een
goede start raakte Tom in een fel gevecht gewikkeld met rijders als
Garcia en Colciago. Coronel zou uiteindelijk als elfde over de finish
komen. Race twee begon eveneens voortvarend voor Tom. Hij wist zich al
snel op te werken naar de top zes, maar na drie ronden sloeg het
noodlot al toe. Een leeglopende band gooide roet in het eten en maakte
een eind aan het portugese avontuur voor Tom Coronel.
Tweelingbroer Tim had op het Circuit Park Zandvoort meer geluk aan
zijn zijde. Hij wist met een derde plaats tijdens de finale races de
titel in de Alfa Romeo 147 Challenge vroegtijdig veilig te stellen.
Mede door dit resultaat en door het uitvallen van concurent Rory
Bertram is Tim met nog één race te gaan niet meer te achterhalen in
het kampioenschap.
Tom Coronel