Ingezonden persbericht

KLM kiest voor CRM-oplossing van E.piphany

Real-time interactiefunctionaliteit en J2EE-architectuur van E.piphany geven doorslag

Schiphol Rijk, 3 oktober 2003 - CRM-leverancier E.piphany maakt bekend dat KLM, de op drie na grootste luchtvaartmaatschappij in Europa, de E.piphany-oplossing Marketing and Interaction Advisor heeft gekozen ter ondersteuning van de loyaliteitsprogramma's - en gerichte communicatieactiviteiten op haar wereldwijde klantenbestand. E.piphany werd geselecteerd na een evaluatie van Siebel, PeopleSoft en Blue Martini.

Met de implementatie van de E.piphany-oplossing voor campagnebeheer heeft KLM inmiddels de eerste resultaten geboekt. Dankzij deze applicatie kan KLM haar klanten gericht benaderen met speciale acties en aanbiedingen. In de volgende fase van het project wordt een geïntegreerde klantendatabase geïmplementeerd die KLM nog meer inzicht zal verschaffen in de wensen en vliegfrequentie van haar klanten. Dit zal een persoonlijke klantbenadering bevorderen en tevens informatie opleveren over de waarde van individuele klanten.

Paul Gregorowitsch, Executive Vice President van KLM's commerciële afdeling zegt: "E.piphany's CRM oplossing geeft KLM tijdig een beter inzicht en begrip van de klantenwensen. Daardoor kunnen we beter gebruik maken van cross sell en up sell mogelijkheden maar ook een betere service bieden aan onze klanten."

"Belangrijke redenen voor KLM om E.piphany als partner te kiezen waren de visie van E.piphany op het CRM-project van KLM, de real-time 'Interaction Advisor'-technologie en analysefunctionaliteit van E.piphany en de J2EE-architectuur van de oplossing", zegt Jean-Jacques Vossen, Country Manager Benelux bij E.piphany. "Daarnaast bleken de zakelijke visie en IT-competenties van E.piphany prima aan te sluiten op de IT-strategie van KLM."

Over E.piphany
E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing, verkoop, en service oplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite, die marketing, verkoop en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de meest ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.

Ingezonden persbericht