Ingezonden persbericht
KLM kiest voor CRM-oplossing van E.piphany
Real-time interactiefunctionaliteit en J2EE-architectuur van E.piphany
geven doorslag
Schiphol Rijk, 3 oktober 2003 - CRM-leverancier E.piphany maakt bekend
dat KLM, de op drie na grootste luchtvaartmaatschappij in Europa, de
E.piphany-oplossing Marketing and Interaction Advisor heeft gekozen ter
ondersteuning van de loyaliteitsprogramma's - en gerichte
communicatieactiviteiten op haar wereldwijde klantenbestand. E.piphany
werd geselecteerd na een evaluatie van Siebel, PeopleSoft en Blue
Martini.
Met de implementatie van de E.piphany-oplossing voor campagnebeheer
heeft KLM inmiddels de eerste resultaten geboekt. Dankzij deze
applicatie kan KLM haar klanten gericht benaderen met speciale acties en
aanbiedingen. In de volgende fase van het project wordt een
geïntegreerde klantendatabase geïmplementeerd die KLM nog meer inzicht
zal verschaffen in de wensen en vliegfrequentie van haar klanten. Dit
zal een persoonlijke klantbenadering bevorderen en tevens informatie
opleveren over de waarde van individuele klanten.
Paul Gregorowitsch, Executive Vice President van KLM's commerciële
afdeling zegt: "E.piphany's CRM oplossing geeft KLM tijdig een beter
inzicht en begrip van de klantenwensen. Daardoor kunnen we beter gebruik
maken van cross sell en up sell mogelijkheden maar ook een betere
service bieden aan onze klanten."
"Belangrijke redenen voor KLM om E.piphany als partner te kiezen waren
de visie van E.piphany op het CRM-project van KLM, de real-time
'Interaction Advisor'-technologie en analysefunctionaliteit van
E.piphany en de J2EE-architectuur van de oplossing", zegt Jean-Jacques
Vossen, Country Manager Benelux bij E.piphany. "Daarnaast bleken de
zakelijke visie en IT-competenties van E.piphany prima aan te sluiten op
de IT-strategie van KLM."
Over E.piphany
E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing, verkoop, en
service oplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany
E.6 is een geïntegreerde softwaresuite, die marketing, verkoop en
servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze
suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te
begrijpen en de meest ideale actie te ondernemen voor een betere
klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's
oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde
CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en
eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook
naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde
hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor
is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.
Ingezonden persbericht