Ingezonden persbericht
Staffware introduceert BPM-oplossing voor schade- en ongevallenbranche
Claims Management vergroot efficiency bij claimafhandeling, verhoogt de
klanttevredenheid en maakt bedrijfsprocessen flexibeler
Alkmaar, 3 oktober 2003 - Staffware, wereldwijd leverancier van software
voor Business Process Management (BPM), introduceert Staffware Claims
Management, een BPM-oplossing die geheel is afgestemd op de behoeften van
schade- en ongevallenverzekeraars. Omdat de claimafhandeling veruit hun
grootste overheadpost vormt - tot wel 85% van de totale operationele kosten
- doen verzekeringsmaatschappijen er alles aan om de daarmee gemoeide
kosten en tijd terug te dringen. Staffware Claims Management speelt hierop
in door automatisering van processen en taken die nu nog handmatig worden
uitgevoerd. Dit maakt een beter beheer en scherpere controle van het totale
claimproces mogelijk. In Nederland zal Staffware Claims Management worden
aangeboden in samenwerking met Cap Gemini Ernst & Young.
Staffware Claims Management is ontwikkeld op basis van de gedegen kennis
die Staffware heeft opgedaan in haar samenwerking met klanten als Allianz
Ireland, Fortis, HBOS (Divisie Verzekeringen en Investeringen), MapFre en
Zurich Financial Services Australia. De nieuwe oplossing combineert de
toonaangevende BPM-technologie van het bedrijf met het nieuwe Claims
Management Framework - een pakket vooraf gedefinieerde, herbruikbare 'best
practice' procesonderdelen. De oplossing kan snel en gemakkelijk worden
geïmplementeerd om het beheer van claims substantieel te verbeteren,
bijvoorbeeld doordat alle partijen, applicaties, en middelen in het
claimtraject bij elkaar worden gebracht in een gestroomlijnd,
allesomvattend proces.
De bekendmaking van Staffware volgt op een onafhankelijk rapport dat
Gartner recentelijk heeft gepubliceerd (Claims Management - An Insurance
BPM Model, juni 2003) over de groeiende belangstelling van verzekeraars
voor BPM-technologie als methode om het claimproces te veranderen.
Kimberley Harris, die het rapport voor Gartner schreef, concludeert:
"Claimprocessen moeten opnieuw worden ontworpen met behulp van BPM-tools en
oplossingen voor claimbeheer om een optimaal zakelijk effect te
bewerkstelligen."
Staffware Claims Management ontwerpt, automatiseert, beheert en volgt alle
stappen in het claimproces, van de eerste melding tot de definitieve
afhandeling van de claim. De oplossing biedt schade- en
ongevallenverzekeraars belangrijke voordelen. Dienstverlening en
productiviteit worden verbeterd door optimale procesautomatisering en
zogenaamde STP (straight through processing oftewel directe verwerking) van
bepaalde soorten claims. Door automatisering van routinematige en
administratieve handelingen kunnen medewerkers meer tijd besteden aan
waardevollere, klantgerichte activiteiten. Ook wordt het claimproces
gestroomlijnd door gelijktijdige verwerking van verschillende taken en het
terugdringen van de totale tijd die nodig is voor het afhandelen van een
claim. Omdat het een internetoplossing betreft, hebben makelaars,
tussenpersonen en klanten de mogelijkheid online nieuwe claims in te dienen
of de voortgang van lopende claims te volgen.
MapFre Seguros Generales, een van de grootste verzekeraars van Europa, is
de eerste gebruiker van Staffware Claims Management. Juan Manual Aguas,
Director of Technology bij MapFre, zegt over de oplossing van Staffware:
"Wij beschouwen Staffware als het belangrijkste technologische platform in
de markt. De implementatie van ons claimsysteem op Staffware biedt ons dan
ook de mogelijkheid om onze klanten hoogwaardige dienstverlening te
garanderen, op een niveau dat zijn gelijke in de markt niet kent.
Britt Measures, Vice President Solutions voor Marketing Financial Services
bij Staffware, voegt hieraan toe: "De Staffware Claims Management oplossing
is ontwikkeld op basis van werkelijke behoeften binnen de branche, waarbij
wij hebben geput uit onze ervaring met MapFre en anderen om de problemen op
te lossen die zij in hun dagelijkse werk tegenkomen. Hierdoor hebben wij er
alle vertrouwen in dat deze oplossing een direct positief effect zal hebben
en binnen de branche substantiële voordelen zal bieden. Dat is belangrijk
in een tijd waarin de druk van de concurrentie, de regelgeving en de markt
alleen maar toeneemt."
Over Staffware
Staffware is specialist in Business Process Management en heeft meer dan
twee miljoen licenties bij meer dan 5.000 klantenorganisaties o.a. in het
bank- en verzekeringswezen, telecom, nutsvoorziening, overheid, industrie
en in de algemene dienstverlening. Staffware heeft het hoofdkantoor in het
Verenigd Koninkrijk, vestigingen in zestien landen, en in totaal ongeveer
350 medewerkers. De organisatie is winstgevend en schuldenvrij, genoteerd
op de London Stock Exchange en wereldwijd marktleider die zich uitsluitend
richt op het leveren van BPM-oplossingen. Meer informatie kunt u vinden op
http://www.staffware.com.