Time : 10:35:47 AM
Date : Friday, October 03, 2003
Sender Name: MobileXpense
MobileXpense wint de Grote Prijs Ondernemen!
Brussel, 3 oktober 2003.
Gisteren heeft de Jury van de Grote Prijs Ondernemen besloten deze prijs toe te kennen aan MobileXpense. Deze prijs wordt sedert 1982 door de Kamer van Koophandel en Nijverheid van Brussel georganiseerd.
MobileXpense is een Belgisch bedrijf opgericht in juli 2000, dat een Internetapplicatie ontwikkeld heeft om het beheer van onkostennota's te automatiseren. MobileXpense is een business service provider (BSP). Dit houdt in dat de applicatie gehost en beheerd wordt door MobileXpense en op hun eigen infrastructuur draait. Onderzoek wijst uit dat klanten die MobileXpense gebruiken, tot 65% van de verwerkingskost van hun onkosten kunnen besparen, en bovendien een reductie van de totale onkostenuitgaven kunnen bekomen. Deze dienst is gemakkelijk te implementeren, vereist geen nieuwe software en laat bedrijven toe een betere controle te hebben op hun onkostennota's. Ter illustratie, het oedkeuringsmechanisme is systematischer en nauwkeuriger, waardoor niet toegelaten uitgaven drastisch verminderd worden. Het rapporteringsysteem laat ook toe om de exacte omzet bij de verschillende leveranciers te bepalen, waardoor kortingen onderhandeld kunnen worden. Het goedkeuringsproces en de verwerking van de onkostennota's zijn vereenvoudigd en versneld waardoor de werknemers sneller terugbetaald worden.
Xavier Deleval en Patrick Billiet, managing partners van MobileXpense: "We zijn zeer verheugd deze prestigieuze prijs te winnen. Deze prijs betekent voor ons een erkenning voor de inspanningen geleverd door het ganse MobileXpense team gedurende de afgelopen jaren. Anderzijds zal deze prijs een extra duw geven aan de verdere ontwikkeling van ons bedrijf. Via deze prijs wordt ook ons innovatief concept om het hele proces van onkostennota's te automatiseren beloond."
Over MobileXpense
MobileXpense is een Belgisch bedrijf opgericht in juli 2000 dat een Internetapplicatie ontwikkeld heeft die het proces van beheer van onkostennota's (de voorbereiding en goedkeuring van de rapporten, de controle van de onkostenregels alsook de analyse van de gegevens) automatiseert.
De gebruikers kunnen op elk moment de applicatie bereiken door zich op www.mobileXpense.com aan te loggen. Zij kunnen hun rapporten sneller opstellen en indienen en transacties die betaald zijn met kredietkaarten kunnen automatisch opgeladen worden in het systeem. De rapporten worden automatisch naar de betrokken goedkeurders opgestuurd, die onmiddellijk geïnformeerd worden bij onkosten die buiten de bedrijfsregels vallen en zo op een efficiëntere manier de onkosten kunnen goedkeuren. De boekhoudkundige verwerking is efficiënter omdat de onkostenrapporten automatisch opgeladen worden in het informaticasysteem van de boekhouding, waardoor een tweede, manuele ingave overbodig wordt. De beschikbaarheid van de gegevens laat ook een analyse van de onkosten toe, waardoor extra kortingen kunnen onderhandeld worden bij leveranciers.
Enkele directe klanten van MobileXpense zijn Tupperware, SCK.CEN, Conoco Speciality Products, ...
Naast Ceridian Centrefile, heeft MobileXpense ook
samenwerkingsakkoorden met Shell International en SD WORX. In oktober 2002, heeft MobileXpense de «Inside Internet Award» 2002 gewonnen in de categorie e-business als beste e-business applicatie.
Einde
Voor bijkomende informatie:
Contacteer Patrick Billiet, MobileXpense
Werkhuizenstraat 7-9, 1080 Brussel.
Tel: + 32 2 412 10 15, Fax: + 32 2 412 10 30.
e-mail:pb@mobilexpense.com
www.mobilexpense.com
URL: http://www.mobilexpense.com