3-10-2003
Mazda6 wint AutoWeek Tevredenheidstrofee
De Mazda6 heeft tijdens de uitreiking van de jaarlijkse AutoWeek
Tevredenheidstrofee de eerste prijs bij de modellen gewonnen in de
categorie middenklasse.
De Mazda6 kreeg van de lezers van het blad AutoWeek en van de
bezoekers aan de gelijknamige website 99 punten toebedeeld, vijf meer
dan de nummer twee.
Mazda6 erg populair
Het winnen van de AutoWeek Tevredenheidstrofee is opnieuw een bewijs
van de populariteit van de Mazda6. De nummer 2 in de verkiezing Auto
van het Jaar 2003 scoorde in het onderzoek, dat uitgevoerd werd door
NFO Trendbox, nergens onder het gemiddelde. Als belangrijkste
aankoopreden komt ondubbelzinnig het fraaie design van de Mazda6 naar
voren. Het model scoorde zelfs de 1e plaats op het criterium
comfort/ruimte, gerekend over alle 73 modellen van alle merken die aan
het onderzoek meededen. In de eindrangschikking van die 73 modellen
eindigde de Mazda6 maar liefst op de 3e plaats.
In het jaar van zijn introductie, 2002, werden er van de Mazda6 2.341
eenheden verkocht, dit jaar zijn dat er al 4.910, wat een marktaandeel
betekent van 6,95% in het middenklassesegment (D-segment). De Mazda6
staat vooral bekend om zijn betrouwbaarheid en kwaliteit in combinatie
met een zeer uitgebreide uitrusting en dito veiligheidspakket. Het
model werd in het onderzoek bovendien zeer goed beoordeeld op zijn
kosten.
Het onderzoek dat leidt tot de AutoWeek Tevredenheidstrofee vindt
gelijktijdig schriftelijk en online plaats en is een initiatief van
AutoWeek en NFO Trendbox, één van de tien grootste
marktonderzoeksbureaus van Nederland. In totaal hebben 23.176
automobilisten aan het onderzoek meegewerkt. Daarmee is dit het
grootste publieke consumentenonderzoek van Nederland.
AutoRai