Ingezonden persbericht
Siebel Systems en IBM introduceren Siebel CRM OnDemand
SAN MATEO, Calif. - 1 oktober 2003 - Siebel Systems en IBM hebben een on demand customer relationship management (CRM) oplossing ontwikkeld. De twee bedrijven zullen Siebel CRM OnDemand gezamenlijk verder ontwikkelen, op de markt brengen, verkopen, leveren en onderhouden. Siebel CRM OnDemand is ontwikkeld om in te spelen op de groeiende behoefte aan snelle, gemakkelijk te gebruiken en betaalbare CRM. Een abonnement op Siebel CRM OnDemand kost 70 dollar per maand per eindgebruiker. Meer informatie is te vinden op www.crmondemand.com.
Siebel CRM OnDemand is ontwikkeld voor gebruik in het zich aandienende tijdperk van 'on demand computing' en is even gemakkelijk te gebruiken en te configureren als een website. Het gaat om een internetoplossing die een hoge beschikbaarheid kent en waarmee gebruikers direct een klein CRM-project kunnen starten. Hierbij treden vrijwel geen tijdverliezen op die bij traditionele projecten veelal wel bestaan. De CRM-oplossing is daardoor snel in gebruik te nemen en kan met de gebruiker meegroeien naar grotere projectomvangen. Siebel CRM OnDemand maakt het gebruikers mogelijk contacten, verkoopkansen, producten, prijzen, concurrentieinformatie, events, marketingcampagnes en bijvoorbeeld verzoeken voor serviceverlening te beheren en te verwerken.
Siebel CRM OnDemand is een enterprise-applicatie die beschikbaar gesteld kan worden via het web. Het stelt organisaties in staat om meer sales leads te genereren en het selecteren, kwalificeren en beheren van deze leads te verbeteren. Ook kunnen betere verkoopverwachtingen worden ontwikkeld, verkoopcycli worden bekort en kan in een betere klantenservice worden voorzien. Standaard is voorzien in analytische faciliteiten zodat verkoop-, marketing- en servicemedewerkers direct tot actie kunnen overgaan zodra zich relevante ontwikkelingen bij klanten, in de markt of binnen de eigen organisatie voordoen. Het resultaat is dat bedrijven in minder tijd meer opdrachten kunnen verwerven bij klanten die een grotere mate van tevredenheid kennen.
Siebel CRM OnDemand is de eerste en enige hosted CRM-oplossing die momenteel op de markt beschikbaar is. Deze oplossing biedt zowel een naadloze integratie met als een probleemloos migratiepad naar een traditionele Siebel CRM-oplossing.
Samenwerking van toonaangevende aanbieders
Siebel CRM OnDemand maakt enerzijds gebruik van de domeinkennis en voorzieningen van Siebel Systems en anderzijds van IBM's expertise ten aanzien van het aanbieden van complete bedrijfsprocessen via internet, en de service en support die hierbij hoort. Met twee miljoen eindgebruikers is Siebel Systems een partner en CRM-adviseur waar wereldwijd meer dan 3.500 organisaties op vertrouwen. Als de grootste aanbieder van hostingdiensten en 's werelds grootste technologieconcern biedt IBM diensten aan die een ongekende schaalbaarheid, betrouwbaarheid en beschikbaarheid kennen. Siebel Systems en IBM zijn ten aanzien van Siebel CRM OnDemand een meerjarige samenwerking aangegaan die onder leiding staat van een board of directors die bestaat uit Mike Lawrie (senior vice president en group executive IBM Global Sales and Distribution), Thomas M. Siebel (CEO van Siebel Systems), David Schmaier (executive vice president Siebel Systems) en Doug Elix (senior vice president and group executive IBM Global Services).
"IBM wordt algemeen gezien als de toonaangevende aanbieder van veilige en betrouwbare services en is daardoor uitstekend gepositioneerd voor het beheren van bedrijfskritische klantensystemen en klantengegevens. IBM en Siebel kennen reeds een lange traditie van samenwerking rond het met succes aanbieden van CRM-oplossingen, met gezamenlijk meer dan duizend klanten. Nu brengen we een CRM-oplossing die zich in de praktijk reeds ten volle heeft bewezen op een snelle, gemakkelijke en betaalbare manier naar een nieuwe groep van gebruikers", zegt Thomas Siebel.
"Siebel's start in het on demand-tijdperk is een belangrijke gebeurtenis voor onze bedrijfstak" zegt Mike Lawrie. "Deze aanbieding onderstreept ons commitment ten aanzien van het aanbieden van on demand-oplossingen aan klanten van welke omvang dan ook via ons netwerk van business partners. De combinatie van Siebel's toonaangevende positie in de CRM-markt en IBM's vermogen om via internet complete businessprocessen aan te bieden maakt deze overeenkomst tot een krachtige samenwerking waar klanten op kunnen vertrouwen."
Alliantie tussen IBM en Siebel Systems
Deze aankondiging vormt een uitbreiding op de reeds vier jaar bestaande strategische samenwerking tussen Siebel Systems en IBM. Deze gezamenlijke activiteiten hebben reeds geleid tot meer dan duizend gezamenlijke klanten en het hoogste niveau van klantentevredenheid. In 1999 besloten IBM en Siebel Systems tot het gezamenlijk op de markt brengen van Siebel CRM-applicaties en tot het aanbieden van een 'out of the box' integratie met IBM's DB2 UDB-database en Siebel-applicaties. De twee bedrijven sloten toen ook een distributieovereenkomst die onder andere het gezamenlijk promoten van applicaties en diensten inhoudt. Hierbij richten de twee bedrijven zich onder andere op de financiële sector, verzekeringsmaatschappijen en bedrijven in de communicatie- en consumentenproductenbranches. Daarnaast heeft IBM Global Services een team geformeerd dat speciaal opgeleid is voor het aanbieden van diensten op het gebied van softwareconfiguraties, integratie, training en klantenservice voor Siebel-applicaties.
Sinds die tijd hebben IBM en Siebel Systems belangrijke successen geboekt:
IBM Business Consulting Services (BCS) is met meer dan 1.500 door Siebel gecertificeerde medewerkers de grootste aanbieder ter wereld van Siebel-oplossingen. IBM BCS heeft een Gold Star Distinction gewonnen voor uitstekende klantenservice bij meer dan vijfhonderd Siebel-projecten.
IBM en Siebel hebben Siebel-applicaties geoptimaliseerd voor IBM DB2 UDB, UDB/390 en IBM eServer. IBM en Siebel hebben een benchmark aangekondigd van meer dan 30.000 gelijktijdige gebruikers van Siebel 7 op IBM DB2 UDB en IBM eServer pSeries. Er zijn sinds 1999 meer dan vijfhonderd Siebel-implementaties op basis van IBM DB2 UDB gerealiseerd.
IBM heeft een brede reeks van diensten geïntroduceerd die Siebel-gebruikers helpen bij alle aspecten van de applicatie-lifecycle, van strategische consultancy en implementatie tot transformatie, beheer, hosting, outsourcing en gespecialiseerde systems management diensten.
In januari 2003 hebben Siebel Systems en IBM deze wereldwijde samenwerking uitgebreid met een nieuwe driejarige overeenkomst die betrekking heeft op onder andere een tweehonderd medewerkers omvattend gezamenlijk ontwikkelingsproject:
Samenwerking om Siebel-applicaties op IBM WebSphere beschikbaar te maken. Volledig J2EE-compliant, is Siebel CRM OnDemand een belangrijke mijlpaal in deze gezamenlijke ontwikkelingsinspanning.
Integratie van businessprocessen door het combineren van het Universal Application Network (UAN) en IBM's WebSphere Business Integration Server voor sterk vereenvoudigde en kosteneffectieve applicatieintegratie.
Grotere productiviteit als gevolg van een strakkere integratie tussen Siebel-applicaties en IBM Lotus-messaging-, kalender-, samenwerkings- en eLearning-faciliteiten.
Hoge beschikbaarheid, betrouwbaarheid en schaalbaarheid door het optimaliseren van Siebel-applicaties voor Tivoli-software voor systems management en security, IBM-besturingssystemen en IBM-servers.
Branchegerichte oplossingen voor de bancaire wereld, de verzekeringssector, communicatiebedrijven, aanbieders van consumentenproducten, de autoindustrie, de medische en farmaceutische wereld, overheden, de reis- en transportbranche en retail.
Prijzen en beschikbaarheid
IBM en Siebel bieden een 30-dagen trial-versie van Siebel CRM OnDemand aan. De dienst is beschikbaar voor 70 dolar per eindgebruiker per maand. Siebel CRM OnDemand zal nog dit kwartaal beschikbaar zijn. Meer informatie is te vinden op www.crmondemand.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.
---
© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
Als u nog vragen heeft, aarzelt u dan niet contact met mij op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Ezra van Tiel
Senior Account Executive
Text100 Public Relations
t: +31 20 531 3738
f: +31 20 531 3701
---