Ingezonden persbericht
De eerste internationale mystery shopping alliantie is een feit!
De Internationale Mystery Shopping Alliance (IMSA) is deze week officieel gelanceerd. De IMSA heeft tot doel om mystery shopping en aanverwante diensten wereldwijd aan te bieden aan multinationals. Leden van de IMSA zijn gebonden aan strikte kwaliteitsstandaarden en riskeren uitgesloten te worden bij het niet voldoen aan deze standaarden.
De alliantie die bestaat uit ervaren mystery shopping bedrijven, welke allen tot de top 3 binnen de eigen markt behoren en die bewezen hebben ethisch en verantwoord te opereren. De IMSA heeft inmiddels 33.000 mystery shoppers die jaarlijks gezamenlijk meer dan 300.000 visits uitvoeren. Binnen de Benelux zal de IMSA worden vertegenwoordigd door het Nederlandse AQ Services uit Den Haag.
De IMSA houdt zich bezig met het ondersteunen van internationale bedrijven bij het verbeteren en consolideren van de dienstverlening bij klantcontact. De werkwijze van de IMSA onderscheidt zich onder andere door hoge kwaliteitseisen, gestructureerde systematiek, jarenlange ervaring maar vooral door globale programma's met een lokale focus per afzetgebied.
Internationale diensten: IMSA leden bieden naast Mystery Shopping nog vele andere aanverwante diensten om dienstverlening binnen bedrijven naar een hoger professioneel niveau te tillen. Het betreft verschillende onderzoeksmethoden als klant- en personeelstevredenheid, verkooptechnieken maar ook complete trainingsprogramma's.
Thomas Kascha: "Steeds meer opdrachtgevers van AQ Services gaven aan dat zij een identiek programma in meerdere landen wilden opzetten. Via de brancheorganisatie konden wij in het verleden een heel eind komen, maar het werd tijd om vaste relaties aan te gaan met kwalitatief hoogwaardige partners. Een gebruikelijke stap, die ook andere organisaties in andere branches doorgaan om op wereldwijd niveau te concurreren. Toen wij met een multinational in gesprek waren, was onze contactpersoon daar, aangenaam verrast dat wij hem de mogelijkheid gaven het Mystery Shopping programma integraal onder al zijn Europese vestigingen te laten verlopen. De IMSA bleek dus de oplossing. Niet één organisatie kan meten aan de capaciteit, kennis, ervaring en kwaliteit van de IMSA'
Medeoprichters: De IMSA is opgericht door zeven Europese aanbieders van Mystery Shopping. Naast AQ Services uit Nederland zijn dat bedrijven uit Engeland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en Zweden. De zeven oprichters hebben de heer Alex Mahave van ThinkSmart uit Spanje als eerste voorzitter gekozen. Cliënten kunnen de verschillende leden allen direct benaderen. De komende maanden zal de IMSA uitbreiden met bedrijven uit Noord-Amerika, Australië en Azië. De eerste contacten geven een rooskleurig beeld.
Meer over de IMSA: Bezoek de website van de IMSA (www.theimsa.com) of neem contact op met uw locale IMSA lid.
Voor Nederland, België en Luxemburg kunt u contact opnemen met Jan-Willem Smulders, directeur van AQ Services 070-331 95 00 of bezoek de website
www.AQ-Services.com.
Jan-Willem Smulders: " Het geeft AQ Services en alle leden van IMSA de mogelijkheid om onze diensten wereldwijd aan te bieden, wetende dat, in alle andere landen, wij professionele, ervaren en toegewijde partners hebben die net als AQ Services de service voor en naar de klant willen verbeteren. AQ Services treedt daarbij op als uw aanbieder voor de Benelux en als uw projectcoördinator voor Internationale programma`s."
---- --