Fotowedstrijd 'Baby & Borst' voor vaders
Den Haag, 1 oktober - Het Voedingscentrum en IkVader organiseren een fotowedstrijd in het kader van de campagne 'Borstvoeding verdient tijd'. Deze campagne wil het geven van borstvoeding stimuleren, onder meer door borstvoeding meer 'zichtbaar' te maken en daarmee gewoon. Deze wedstrijd brengt borstvoeding letterlijk in beeld. Het Voedingscentrum en IkVader vragen vaders om de mooiste, leukste of grappigste (digitale) foto van hun kind in te sturen en in het bijschrift te vermelden wat deze foto te maken heeft met borstvoeding. Het voedingscentrum richt zich in deze actie speciaal op vaders omdat ook zij een cruciale rol spelen bij het welslagen van borstvoeding. De wedstrijd is te vinden op
Publieks- én professionele jury beoordelen
De ingezonden foto's worden beoordeeld op kwaliteit, creativiteit en bijschrift door een professionele en een publieksjury. De uitslag wordt bekend gemaakt op 1 december 2003. De publieksjury bestaat uit bezoekers van de sites van
Borstvoeding verdient tijd
De campagne 'Borstvoeding verdient tijd' heeft als doel meer baby s en moeders langer te laten genieten van de gezondheidsvoordelen van borstvoeding. De campagne is niet alleen gericht op moeders, maar ook op hun sociale omgeving. Het Voedingscentrum voert in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport de voorlichtingscampagne Borstvoeding verdient tijd om moeders én vaders te doordringen van het belang van borstvoeding.
Voedingscentrum eerlijk over eten
Gezond, lekker en veilig eten is belangrijk in onze samenleving. Elke Nederlander kan met al zijn vragen hierover terecht bij een onafhankelijke organisatie: Stichting Voedingscentrum Nederland. Het Voedingscentrum wordt gefinancierd door de Nederlandse overheid (ministeries van LNV en VWS) om wetenschappelijk verantwoorde, eerlijke informatie te geven over gezonde en veilige voeding.
Noot voor de redactie/