IG!

PointLogic en IG! lanceren AGO-watch

Capelle aan den IJssel, 1 oktober 2003. Intelligence Group en PointLogic hebben een nieuwe analysetool ontwikkeld voor media- en doelgroepanalyses op de arbeidsmarkt: AGO-Watch 2003.

Nieuwe norm voor arbeidsmarktcommunicatie onderzoek

Samen met de Intelligence Group heeft PointLogic AGO-Watch ontwikkeld. Met AGO-Watch 2003 wordt het voor het eerst mogelijk om normaal mediagedrag en oriëntatiegedrag op de arbeidsmarkt in de gewenste verhoudingen te wegen (afhankelijk van de wervingsstrategie van de werkgever). Met AGO-Watch is daarmee een nieuwe onafhankelijke standaard ontwikkeld voor mediaplanning op de arbeidsmarkt.

Unieke weegmodule

Naast de uitgebreide informatie over het gedrag op de arbeidsmarkt is informatie over het media-orientatiegedrag meegenomen. Dit is op twee manieren gedaan: welke media gebruikt men normaal en welke media worden gebruikt bij het zoeken naar een nieuwe baan? Op basis van deze twee criteria heeft PointLogic een weegmodule ontwikkeld die het mogelijk maakt om afhankelijk van de gekozen wervingsstrategie de gewenste verhoudingen te bepalen tussen media die gebruikt worden door resp. actieve zoekers, latente zoekers en niet-actieve zoekers op de arbeidsmarkt. Hierdoor is het mogelijk om zowel voor directe werving als voor corporate image-campagnes een mediamix te ontwerpen die zeer goed aansluit bij het gedrag van de doelgroep.

De arbeidsmarktconsument

De onderzoeksdata geven enerzijds inzicht in de .harde criteria. op de arbeidsmarkt, zoals studierichting, gewenste branche en opleidingsniveau en anderzijds in de zogehete .zachte criteria. zoals interesses, competenties, arbeidsvoorwaarden, arbeidsdoelen, loopbaanankers en pullfactoren. Met deze informatie is de .tone-of-voice. van een boodschap goed te bepalen om een doelgroep aan te spreken. Deze informatie maakt een arbeidsmarktdoelgroep volledig inzichtelijk en effectieve en efficiënte werving mogelijk.