---
BMC Software lanceert nieuwe Service Impact Management oplossingen
---
Nieuwe producten vernauwen kloof tussen IT en bedrijfsprocessen verder
Schiphol-Rijk, 01/10/2003
BMC Software brengt met Service Impact Manager en Event Manager twee nieuwe oplossingen op de markt. Deze softwareproducten zijn een belangrijke component en een nieuwe stap binnen BMC Softwares 'Business Service Management (BSM)'-visie. Dankzij BSM krijgen bedrijven een duidelijk zicht op de impact die het (al dan niet goed) functioneren van IT-systemen heeft op de algemene prestaties van het bedrijf.
De Service Impact Manager-software maakt het voor bedrijven mogelijk om componenten van de IT-infrastructuur - zoals netwerken, databanken, toepassingen, enz. - te modelleren en visualiseren in relatie met de uiteindelijke 'business services' (vb. het ordersysteem van een bedrijf) die ze onderbouwen. Het zet gegevens over beschikbaarheid en prestaties van die IT-componenten om in gedetailleerde kennis over de status van de bedrijfssystemen en service level agreements. Hiermee kunnen IT-medewerkers prioriteiten stellen bij het oplossen van problemen in de IT-infrastructuur, gebaseerd op welke diensten en systemen het belangrijkst zijn voor het goed functioneren van het bedrijf.
Met de Event Manager kunnen IT-afdelingen gegevens over de beschikbaarheid en werking van duizenden IT-componenten efficiënt beheren. De software doet dat door prioriteit toe te kennen aan informatie van de componenten, deze te kanaliseren en overzichtelijk weer te geven, gebaseerd op de functie, verantwoordelijkheid en voorkeur van elke gebruiker. De software verzamelt, verwerkt en automatiseert gebeurtenissen in de IT-infrastructuur en stuurt die gegevens door naar de Service Impact Manager. Het resultaat is dat IT-personeel zich op die manier kan concentreren op het goed functioneren van de belangrijkste diensten van het bedrijf.
Het zijn BMC Software's oplossingen voor beheer van bedrijfssystemen (de PATROL-softwaresuite) die uiteindelijk de gegevens uit de IT-infrastructuur ophalen en doorgeven aan de Service Impact Manager- en Event Manager-software. Naast de integratie met BMC Software's beheerssoftware, werkt Service Impact Manager ook naadloos samen met Remedy Help Desk, een product waarmee bedrijven de oplossing van IT-problemen van a tot z mee kunnen opvolgen. Ten slotte integreert Service Impact Manager ook perfect met andere softwareproducten voor beheer van bedrijfssystemen, zoals Tivoli.
De Service Impact Manager-software is ondermeer gebaseerd op de technologie van het in maart 2003 overgenomen Belgische bedrijf IT Masters. BMC Software zal in de toekomst zijn productaanbod voor service management, waarvan Service Impact Manager en Event Manager een belangrijk deel uitmaken, verder uitbreiden.
---
END
---
BMC Software
BMC Software is een leider op het gebied van enterprise systems management. De onderneming is gericht op Assuring Business Availability® voor haar klanten door hen te helpen bij het pro-actief verbeteren van de dienstverlening, het verlagen van kosten en het realiseren van toegevoegde waarde op hun bedrijfsprocessen. Door middel van de Business Service Management strategie van BMC Software, worden de klanten in staat gesteld een compleet beeld van hun bedrijfs- en IT-activiteiten te krijgen door de IT infrastructuur te relateren aan de bedrijfsdoelstellingen en
-processen. BMC Software is opgericht in 1980, heeft wereldwijd vestigingen, is één van de S&P 500-bedrijven en realiseerde in boekjaar 2003 een omzet van ongeveer $1,3 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van BMC Software: www.bmc.com/netherlands. Voor redactionele informatie:
BMC Software B.V.
Remco van Dijk
+31 20 354 86 00
Remco_van_Dijk@bmc.com
NewsEngine PR Nederland
Ineke Tiesinga
+31 20 567 21 70
ineke.tiesinga@newsenginepr.com
Ref.:BNL0015-1699D2